Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 173 im. Górników Polskich
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy debatę wyborczą pomiędzy kandydatami i kandydatkami w szkole.
Data ostatnich wyborów: 
poniedziałek, Września 24, 2018
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Jak co roku do tematu wyborów podeszliśmy bardzo poważnie. Podczas wyborów Uczniowie wybierają Radę Samorządu Uczniowskiego, Opiekuna Samorządu Uczniowskiego oraz Rzecznika Praw Ucznia. Prawo do głosowania w wyborach posiadają wszyscy uczniowie i uczenice klas IV-VIII naszej szkoły. Aby zgłosić chęć udziału w wyborach należy zebrać min. 30 głosów poparcia swojej kandytatury i przedstawić je Komisji Wyborczej. Po uzyskaniu potwierdzenia swojej kandydatury przez Uczniowską Komisję Wyborczą kandydat może rozpocząć swoją kampanię wyborczą. Tak jak w poprzednich latach tydzień przed wyborami zorganizowaliśmy debatę wyborczą. Kandydaci prezentowali przez wyborami swoje programy wyborcze i zachęcali do brania udziału w wyborach. Po prezentacjach przyszła pora na zadawanie pytań - kandydaci musieli się zmierzyć z pytaniami zadawanymi przez wyborców. Pytania mogły być kierowane bezpośrednio do wybranego kandydata (np. dotyczące jego programu wyborczego), ale również do wszystkich startujących w wyborach. Dyskusja była bardzo zacięta, ale owocna. Wyborcy zadawali bardzo konkretne pytania, z niektórymi z nich kandydaci mieli problem z odpowiedzią.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania była zaangażowana Uczniowska Komisja Wyborcza oraz dwie osoby z klasy ósmej zapewniający organizację techniczną (m.in. nagłośnienie).

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Debata odbywała się na sali gimnastycznej gdzie byli zebrani uczniowie klas IV-VIII. Klasy IV poraz pierwszy uczestniczyli w tego typu debacie i mam wrażenie, że nie byli do tego odpowiednio przygotowani. Jako refleksję na następny rok postanowiliśmy bardziej uświadomić najmłodszych uczniów, że wyboru są dla nich bardzo ważną kwestią. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem były bardzo konkretne pytania kierowane do kandydatów. Były one bardzo związane z ich programem wyborczym .Rozwiewały już na wstępnie wiele wątpliwości oraz pokazywały, że niektóre punkty programu są niemżliwe do realizacji. 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

Niestety z powodu nowych przepisów RODO w naszej szkole nie wykonujemy już zdjęć podczas uroczystości. 

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

dziękuję Wam za uzupełnienie relacji! Dopiero teraz zauważyłam Wasz komentarz, gdyż nie edytowaliście relacji i status się nie zmienił. Jednak nie ma co się przejmować, jak najbardziej to uznajemy i cieszymy się, że odnieśliście się do naszego komentarza. Gratulujemy Wam zorganizowania debaty i mamy nadzieję, że pomogła ona uczniom wybrać kandydata! Pozdrawiamy!

***

Droga Grupo,

Dziękuję za dodanie relacji w obszarze „Wybory”. Relacja niestety nie zawiera podstawowych informacji, które powinny się w niej znaleźć.

Proszę o uzupełnienie relacji o:

  1. Jak poinformowaliście uczniów i uczennice o debacie?
  2. Jaki rodzaj i temat debaty wybraliście? Dlaczego?
  3. Kiedy i gdzie odbywała się debata? Kto ją moderował i kto brał w niej udział?
  4. Jakie pytania i wątki zostały poruszone? Czy padły jakieś nowe, ciekawe pomysły?

Generalnie, w każdej relacji muszą się znaleźć odpowiedzi na pytania określone w przewodniku do programu „Szkoła Demokracji”.

Pozdrawiam serdecznie

Komentarze

1) Uczniowie zostali poinformowani o debacie na zebraniu SU oraz przez wywieszenie ogłoszenia na gazetce samorządu uczniowskiego. Debatę ogłosiła Komisja Wyborcza. 

2) Debata panelowa - panelistami były osoby startujące w wyborach. Temat: Moje pomysły na SU. Debata dotyczyła prezentacji swojej kandytatury na przewodniącego SU.

3) Debata odbyła się we wrześniu, przed wyborami do SU. W debacie brali udział wszyscy Uczniowie klas 4-8 - na początku kandydaci prezentowali swoje programy wyborcze, a następnie Uczniowie mogli zadawać im pytania. Debatę moderowało dwóch Uczniów.

4) Zostało poruszane w dużej mierze realność propozycji kandydatur. Nie było nowych pomysłów. 
 

 

 

 

Droga Grupo,

dziękuję Wam za uzupełnienie relacji! Dopiero teraz zauważyłam Wasz komentarz, gdyż nie edytowaliście relacji i status się nie zmienił. Jednak nie ma co się przejmować, jak najbardziej to uznajemy i cieszymy się, że odnieśliście się do naszego komentarza. Gratulujemy Wam zorganizowania debaty i mamy nadzieję, że pomogła ona uczniom wybrać kandydata! Pozdrawiamy!