Obrazek użytkownika szkoła podstawowa nr 29 im J. Liszewskiego
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy debatę wyborczą pomiędzy kandydatami i kandydatkami w szkole.
Data ostatnich wyborów: 
poniedziałek, Października 2, 2017
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

1. ustalenie terminu debaty- piątek, 4 godz. lekcyjna ,bo wszystki klasy w szkole mają godzinę wychowawczą.

2.przygotowanie planu debaty- zabieranie glosu od klas 8-tych do 4-tych, każda klasa po 2 min.

3.przygotowanie sali do debaty- ławki, plakat

4. komunikat do wszystkich klas o debacie- w e-dzienniku do rodziców,uczniów i pracowników szkoły oraz tuż przed debatą komunikat słowny w każdej klasie odczytywał wyznaczony uczeń.

5. debata- kolejno kandydaci przedstawiali swoje propozycje na zmiany i ulepszejnia w szkole, czas 2min.

inni uczniowie zgłaszali sugestie co do możliwości realizacji pomysłow , momentami wręcz zglaszano fantazjowanie.

6. w debacie  przedstawiciele klasowych trójek przynajmniej raz zabrali głos, pokonując swoją nieśmiałość w publicznych wystąpieniach

7.wyznaczony uczeń notował wszystki propozycje uczniowskie, powstała lista życzeń uczniowskich,

8.lista propozycji/życzeń uzniowskich udostępniona w gablocie SU.

9. zgłosiła się uczennica do poprowadzenia lekcji o pracy SU dla młodszych klas- zrealizowaliśmy 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

 Aleksandra Wasilewka uczennica klasy 8 ora 2 opiekunów / nauczycieli SU   -DEBATA

 

Emilia Racewicz klasa 4 - LEKCJA  ZAPOZNAWCZA DLA KLAS 3-YCH O SAMORZĄDZIE UCZNIOWSKIM

 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

W realizacji zadania DEBATA najtrudniejsze było pokonanie nieśmiałości , zabieranie głosu przez uczniów wobec swoich kolegów i koleżanek. Przemowy były ciche, nieśmiałe i krótkie. Obawy o krytykacctwo ze strony zebranych. Obawa klas 4-tych , że zostaną wyśmiane lub zlekceważone przez klasy najstarsze. Wielu uczniów zgłaszało, że tego dnia nie przyjdą do szkoły, bo wstydzą się uczestniczyć w debacie.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Za sukces w realizacji tego zadania uważam frekfencję na dbacie przedstawicieli z wszystkich klas, dyskusję która wywiązała się podczas deboty pomiedzy uczniami. Uczniowie pokonali swoje lęki , a także  super zaprezentowali się podczas debaty. Sposób mówienia, argumentacji, obrona własnych pomysłów oraz słownictwo było na wysokim poziomie. Obserwatorami debaty były dwie P.Wicdyrektor, które zachwyciły się wystąpieniami i pomysłami uczniów.

Dodatkowo zgłosiła się uczennica z klasy 4-ej, żeby poprowadzić lekcje dla klas młodszych- 3 kas trzecich o pracy SU, kampanii wyborczej. Taka lekcja starszych dla młodszych w naszej szkole odbyła się również pierwszy raz w naszej szkole. Uczennica została mile przyjęta na lekcjii, a za rok  już starsi uczniowie może chętniej zaangażują się w prace SU.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
www.sp29.olsztyn.pl
facebook sp29
filmik
Dodatkowe informacje: 

wszystkie działania zapisujemy na stronie szkoły i szkolnym facbooku

1. Debata samorządu uczniowskiego - 19.10.2018- opis i zdjęcia

2. Lekcja demoracji uczniowskiej - 25.10.2018- opis ,zdjęcia i filmik

 

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dzięki za dodanie relacji! :)

Wygląda na to, że świetnie Wam poszło! Zaplanowaliście termin i przebieg debaty. Poinformowaliście również wszystkich uczniów i nie tylko różnymi drogami (dziennik, ogłoszenia w klasach). Z pewnością była to świetna możliwość dla kandydatów do zaprezentowania się. Bardzo ciekawy jest także wynik Waszych działań, czyli lista życzeń uczniów udostępniona potem na tablicy. 

Rzeczywiście przełamanie się w prezentacji na forum wymaga dużej odwagi, jednak warto ćwiczyć się w takich formach prezentacji. To bardzo dobra nauka argumentacji i pole do podzielenia się swoimi pomysłami i refleksjami, co może przynieść bardzo pozytywne skutki. Wasz wysiłek został także doceniony przez panie wicedyrektor, więc możecie być z siebie dumni! 

Bardzo mi się podobają Wasze pomysły - świetnie, że powstały. Szczególnie utworzenie lub wyznaczenie ściany na prace uczniowskie, hobby, zainteresowania oraz miejsce na pomysły uczniów. Mam nadzieję, że uda Wam się zrealizować chociaż część z nich.

Brawa dla uczennicy z klasy 4 za odwagę i inicjatywę - wspaniały pomysł - oby tak dalej! Dzięki za zdjęcia i rzetelną relację. Czekamy na kolejne relacje! :)