Obrazek użytkownika Zespół Szkół nr 1 w Pszczynie III Liceum Ogólnokształcące
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?: 
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO: Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia.
Data ostatnich wyborów: 
piątek, Września 28, 2018
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Na zebraniu samorządu uczniowskiego wybraliśmy osoby odpowiedzialne za koordynowanie akcji oraz ustaliliśmy termin. Zgodnie stwierdziliśmy, że za wybory odpowiedzialni będą uczniowie, a nauczyciele będą jedynie czuwać nad przebiegem działań. Przygotowaliliśy ordynację wyborczą. Przygotowaliśmy plakaty zachęcające do wzięcia udziału w wyborach, które rozwiesiliśy w szkole oraz umieściliśmy na szkolnym fb. Ustaliliśy, że kandydować powinni przedstawiciele wszystkich roczników, żeby uniknąć sytuacji, w któej po odejściu maturzystów SU zostanie bez swoich przedstawicieli. Następnie wybraliśmy komisję wyborczą, w skład któej wchodzili uczniowie klas 1-3 z rozszerzonymi godzianmi z wos-u. Członkowie komisji odpowiedzialni byli za przygotwanie lokalu wyborczego, list uprawnionych do głosowania oraz kart do głosowania. Czuwali także nad prawidłowym przebiegiem wyborów. Po przeprowadzeniu głosowania komisja zliczyła głosy i sporządziła stosowny protokuł. Wyniki wyborów zostały przedstawione dyrekcji oraz społeczności szkolnej na apelu.

Uprawnionych do głosowania było 351 uczniów. Oddano 115 głosów - wszystkie były ważne. Frekwencja wyniosła 33%.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację zadania włączyli się uczniowie wszystkich klas oraz nauczyciele wiedzy o społeecześntwie. Nauczyciele przeprowadzili przed wyborami lekcje, na któych omówili z uczniami zasady przeprowadzania wyborów, co pomogło uczniom w opracowaniu ordynacji wyborczej. Chcieliśmy, żeby nasze wybiry jak najbardziej przypominały te, w których będziemy brać udział jako dorośli obywatele naszego kraju. Opiekunki samorządu motywowały nas do działania i zachęcały do kandydowania. 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

W realizacji działania najtrudniejsze było zmotywowanie uczniów klas pierwszych do kandydowania. Czuli się oni niepewnie w nowym środowisku i uważali, że i tak nie mają szans z uczniami, którzy chodzą do szkoły 2 lub 3 rok i są bardziej znani. Udało nam się ich przekonać i na liście kandydatów znaleźli się przedstawiciele wszystkich roczników. 

 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Głównym sukcesem był fakt, że wybory przebiegły bez zakłóceń i zgodnie z procedurami. Sprawnie poszły przygotowania, samo głosowanie oraz liczenie głosów. 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Ordynacja wyborcza.pdf (196KB)
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dziękujemy za dodanie relacji! :)

Świetnie, że ustaliliście termin i osoby odpowiedzialne. Wzięliście sprawy w swoje ręce przy organizacji wyborów - tak trzymać! Wszelkie działania informacyjne również zrealizowaliście. Brawa dla członków komisji, którzy stanęli na wysokości zadania  i przygotowali potrzebne do wyborów elementy. Świetnie, że przeprowadziliście także lekcje uzupełniające o wyborach. Gratulacje zmotywowania uczniów i uczennic do kandydowania - to trudne zadanie, ale udało Wam się mu sprostać. Po zdjęciach widać, że działo się!

Niestety w Waszej relacji zabrakło nam tego, o co pytaliśmy w sekcji co zamieścić w relacji w naszym Poradniku. Po pierwsze nie dodaliście ordynacji wyborczej - możecie wstawić jej treść, wrzucić link lub wgrać plik. Nie odpowiedzieliście także na pytanie zadane w Poradniku do wyzwań - ile osób wzięło udział i jaka była frekwencja. Odpowiedźcie proszę na te pytania.

Czekamy na Wasze uzupełnienie, aby uznać Waszą relację w pełni! :) Niemniej gratulujemy sukcesu, jakim było przeprowadzenie samodzielne demokratycznych wyborów! :)

***

Dzięki za dodanie frekwencji i liczby głosujących. Niestety chyba wystąpił jakiś błąd, ponieważ nie jest możliwe, by uprawnionych było mniej (35) niż oddanych głosów (115), a frekwencja wyniosła przy tym 33%. Proszę, wyjaśnijcie te liczby, skorygujcie w jakiś sposób, co mieliście na myśli lub poprawcie tę pomyłkę. Druga kwestia - prosiliśmy Was o dodanie ordynacji wyborczej, czyli dokumentu, w którym spisane są zasady wyborcze obowiązujące w Waszej szkole. Niestety nie widzę tego dokumentu nadal w Waszej relacji. Możecie wgrać plik z tekstem, wkleić tekst w "Dodatkowych informacjach" lub link do niej. Jeśli macie jakieś trudności z tym elementem, dajcie znać. Bez niego nie możemy zaakeptować Waszego wyzwania niestety. Czekamy na uzupełnienie! W razie czego piszcie/dzwońcie! smiley

***

PO POPRAWIE

Dzięki raz jeszcze za skorygowanie i uzupełnienie! Teraz już wszystko jasne! Dzięki także za ordynację! Podoba mi się, że opisaliście procedury dotyczące głosowania, a także tego, co dzieje się przed nimi i co najważniejsze - wszyscy uczniowie mogą kandydować i głosować! Może warto abyście zastanowili się też nad różnymi szczegółami, które warto opisać w ordynacji, czyli m. in. jak tworzy się komisja wyborcza, gdzie i jak mogą się zgłaszać kandydaci i prowadzić kampanię wyborczą oraz jak rozpatrywane są głosy nieważne przez komisję. Warto zastanowić się nad tymi procedurami. Wiele opisaliście i ważne, byście na tym się opierali. Gratulacje! laugh