Obrazek użytkownika Kolumbus Prywatna Szkoła Podstawowa
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Wybrana została gazetka, bowiem uczniowie i uczennice chcieli współtworzyć gazetkę. W naszej szkole jest już blog, dlatego zdecydowaliśmy się na gazetkę, która pozwala każdemu, kto tylko chce zaangażować się. Każdy może pisać artykuły. Do gazetki co miesiąc są dodawane nowe informacje. Dotyczą one różnych spotkań oraz wydarzeń dziejących się w naszej szkole. Czasami pojawiają się recenzje filmów i książek. Materiały zawarte w gazetce są pisane przez uczniów. Gazetka nie ma charakteru wyłącznie informacyjnego lub wyłącznie komediowego. Są tam zarówno ciekawe i przydatne informacje jak i żarty dla rozluźnienia atmosfery. Dla urozmaicenia treści zawartych w gazetce i uczniowie podejmują się trudu pisania oraz publikowania własnych historii i opowiadań. Jest to bardzo rzetelnie prowadzona gazetka. Można to bardzo łatwo zauważyć czytając fragment tekstu. Możliwość czytania tych tekstów i wpisów mają wszyscy-zaczynając od pracowników szkoły przez uczniów, a kończąc na rodzicach. Gazetka działa w praktyce następujący sposób: - chętni zgłaszają swoje propozycje do gazetki, poprawność merytoryczną sprawdza pani polonistka, - gazetka jest drukowana i udostępniana w formie ściennej, tak aby każdy mógł zapoznać się - artykuły mogą dotyczyć różnych tematów, tego wszystkiego co interesuje uczniów i uczennice - w naszej szkole często pojawiają się bardzo znamienici gości, stąd nasza gazetka pełni również role kroniki wydarzeń Jednym z ciekawszych artykułów jest ten mówiący o wizycie -AMBASADORA PALESTYNY. Mahmoud Khalifa (bo tak właśnie nazywa się ambasador tego kraju) opowiadał nam o historii Palestyny oraz o trudnościach związanych z tym, że nie wszystkie kraje uznają jej niepodległość. Oprócz samego “wykładu” na ten temat ambasador przywiózł tradycyjne dania takie jak: • falafel (smażone kotlety wegetariańskie) • hummus • warak inab-liście winogrona nadziewane ryżem i ziołami. Gazetka pozwala utrwalić to co było, jest zapisem przeszłych wydarzeń. Oczywiście uczniowie i uczennice w każdym momencie mogą zgłosić chęć napisania artykułu, opowiadania, taka informację przekazują SU. Gazetka cieszy się dużym zainteresowaniem dzieci.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Wsparcia i pomocy udzieliłam nam pani od języka polskiego.

 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze było poszukiwanie ciekwaych tematów, które zainteresowałaby jak najszersze gorno uczniow i uczennic. Myślimy, że jest to wyzwanie w ogóle na cały czas funkcjonowania gazetki.

Dlatego odowłujemy się do tego co się wydarzyło w życiu naszej społeczności szkolnej, dokumentując spotkania  z gośćmi, przedsięwzięcia szkolne. 

 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Wydanie gazetki. Niektórzy uczniowie podjęli wyzwanie napisania artykułów, byli zmotywowani i chętni.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 
Droga Grupo, świetny pomysł, by stworzyć gazetkę! :D Najważniejsze, że wszyscy uczniowie mogą zgłosić do niej swoje teksty, bo to jest kluczowe dla uczniowskiego środka przekazu. Wspaniale, że możecie liczyć na wsparcie polonistki w redagowaniu jej - warto to docenić. Ciekawa jestem, czy jest jakaś częstotliwość wydawania gazetki, np. raz na miesiąc. Czy macie także terminy nadsyłania propozycji? Gdzie można je zgłaszać? Warto zadbać o to, by uczniowie znali odpowiedź na te pytania. Bardzo ciekawe treści wybraliście - artykuł o Waszym niezwykłym gościu wygląda na bardzo interesujący! :) Macie w gazetce sekcję ogłoszeń? Myślę, że dobrze by było umieścić taką rubrykę. Stworzyliście ciekawe narzędzie komunikacji! Gratulujemy Wam zrealizowanego wyzwania i życzymy wytrwałości w prowadzeniu gazetki oraz zainteresowania ze strony uczniów! Powodzenia! :)