Obrazek użytkownika Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Janusza Kusociskiego w Sokołowie Podlaskim
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

 

W pierwszej fazie wyzwania zrodził się pomysł , aby podjąć działania w kierunku anonimowego przekazu informacji.

W ramach pracy całego samorządu stworzyliśmy plan działania.

Oczywiście nie mogło obyć się bez rozmowy z Panią Dyrektor, przecież decydujący głos należy do niej.

Po akceptacji pomysłu, przedstawiliśmy go na Radzie Pedagogicznej wszystkim nauczycielom.

Poprosiliśmy wychowawców, o zapoznanie z nim wszystkich uczniów, podczas godzin wychowawczych.

Następnie dokonaliśmy wyboru skrzynki jak również sposobu jej umiejscowienia.

 

 

Po przeprowadzeniu skuteczności przekazu informacji postanowiliśmy pozostać przy działających już kanałach komunikcyjnych oraz wprowadzić zupełnie nowy sposób przekazu informacji.

Posiadamy tablicę informacyjną na której zamieszczamy istotne wiadomości, dziennik elektroniczny, w którym możemy napisać informację.

Jednak aby zapewnić bardziej anonimowy kontakkt dla wszystkich nieśmiałych przygotowaliśmy skrzynkę.

Do skrzyneczki uczniowie mogą wrzucać karteczki z wnioskami, uwagi, zastrzeżenia, problemy z którymi borykają się na codzien.

Skrzyneczka ustawiona jest w widocznym miejscu przed pokojem Pani Pedagog.

Raz w tygodniu Pani Pedagog sprawdza stan skrzynki i zapoznaje się z jej treścią.

Dzięki takiemu nowemu przekazowi informacji, każdy uczeń może podzielić się swoimi osobistymi przeżyciami, odczuciami, problemami z którymi się boryka.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania zaangażowani byli między innymi.

1. Samorząd szkolny.

2. Pani Dyrektor

3. Pani Pedagog.

4. Wszyscy nauczyciele i uczniowie.

 

 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze okazało się w tym wyzwaniu, między innymi to, jak przekazać uczniom informację o skrzynce, obawy przed niesłusznym wykorzystaniem skrzynki

Były obawy, że pojawią się jakieś głupie pomysły ze strony uczniów, ale całe szczęście takich pomysłów  nie mają.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Sukcesem jest to, że udało nam się wytrwać w naszym działaniu. Zbliża się koniec roku szkolnego, uczniowie wyjeżdżają na obozy, zielone szkoły, wycieczki, wielkim problemem okazało się zebranie grupy Samorządu Uczniowskiego.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

bardzo się cieszę, że pomimo trudności udało Wam się zebrać stworzyć nowe narzędzie komuniacji. Rzeczywiście teraz uczniowie mogą bezpiecznie i anonimowo coś zgłosić w każdej chwili, co jest bardzo cenne. Ważne, że skrzynka jest w widocznym, dostępym miejscu, a Wy ustaliliście stały termin jej sprawdzania. Regularność jest tutaj bardzo ważna, dlatego pilnujcie tego. Aby komunikacja była obustronna, dobrze by było, gdybyście w jakiś sposób, np. poprzez tablicę odpowiadali uczniom na ich karteczki. Zastanówcie się, jak można to zrobić! Niemniej udało Wam się stworzyć nowy, bardzo ciekawy środek komunikacji. Trzymamy kciuki za efektywne korzystanie z niego! Brawa za realizację wyzwania! smiley