Obrazek użytkownika Publiczna Szkoła Podstawowa w Starych Budkowicach
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Ustaliliśmy, że Zarząd SU będzie się potykał reguralnie raz w tygodniu - w piątek 30 minut przed lekcjami. Poinformowaliśmy o tym uczniów. Zobowiązaliśmy przedstawiceli Zarządu, by przypominali uczniom o tym przed każdymi zajęciami z wychowacą, ponieważ Zarząd jest  6 - osobowy i każda klasa (od IV do VIII) ma swojego przedstawiciela. Jednocześnie przedstawiciele Zarządu na początku każdej godziny wychowawczej lub jeśli była taka potrzeba informowali, jakie działania są realizowane, czego wymagają od uczniów i w jaki sposób można się włączyć. Prosili również, by przekazywać swoje pomysły i zglaszać deklaracę współpracy osobiście do nich lub poprzez uczestnictwo w spotkaniu. 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Zarząd SU, wychowawcy, opiekun. 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Zapomnieliśmy o uczniach młodszych, którzy nie mają swoich przedstawicieli, są na pierwszym piętrze i nie opuszczają go w czasie przerw. Dopiero po jakimś czasie załozyliśmy w świetlicy skrzynkę na pomysły młodszych uczniów i tablicę, na której znajdowały się nasze odpowiedzi i informacje. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Nasze spotkanie są systemtyczne. Przychodzą na nie nauczyciel, jeśli chcą w jakimś zadaniu współpracować z Zarządem. Często na naszych spotkaniach jest kilkoro uczniów, którzy po prostu chcą się dowiedzieć, co rozważamy i jakie sa plany na najbliższą przyszłość.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

Dziękuję bardzo za przesłaną relację i gratuluję stworzenia nowego sposobu komunikacji między uczniami a władzami samorządu uczniowskiego.

Spodobał mi się pomysł organizacji cyklicznych spotkań Zarządu, na które może przyjść każdy uczeń. Na uwagę zasługuje również sposób, w jaki poinformowaliście o nowej inicjatywie (godziny wychowawcze są moim zdaniem najskuteczniejszym kanałem komunikacji) oraz to, że co tydzień przedstawiciele SU przypominają o spotkaniach zarządu. Oczywiście idealnie jeśli informacja do uczniów przekazywana jest różnymi kanałami, np. tablice informacyjne, media społecznościowe itp. W relacji o tym nie pisaliście, ale na zdjęciu dokumentującym widać ogłoszenie o spotkaniach zarządu. Jeśli zawsze wykorzystujecie kilka ścieżek komunikacji, to pozostaje mi jedynie przyklasnąć i zachęcić do kontynuowania dobrej praktyki.

Uważam, że to wspaniałe, że SU ma swoje 5 min na każdej godzinie wychowawczej, kiedy może komunikować się z pozostałymi uczniami. Tym samym zagwarantowaliście obustronność komunikacji, co jest esencją tego wyzwania. Bardzo dobrze że mówicie o tym, czym aktualnie się zajmujecie, to niezwykle istotne, aby społeczność szkolna była na bieżąco z działaniami samorządu. Równie ważne i warte pochwały jest też informowanie uczniów o możliwości włączenia się w daną inicjatywę, a także umożliwienie zgłaszania swoich pomysłów. W tym miejscu warto pamiętać, żeby żadna propozycja jaką otrzymacie, nie pozostała bez odpowiedzi. Jeśli nie będzie realizowana, to dlaczego, a jeśli tak, to kiedy i na jakim jest etapie itd.

Poruszyła mnie wasza autorefleksja na temat uczniów z klas najmłodszych. Sam fakt, że o tym wspomnieliście w relacji (bo przecież nie musieliście) i przyznaliście się do błędu świadczy o olbrzymiej dojrzałości. Ponadto niezwykle ważną cechą dobrego działania, jest właśnie etap sprawdzenia - ocena z perspektywy czasu, czy to co zaplanowaliście w rzeczywistości jest tym co chcieliście. Dzięki Waszej postawie, daliście sobie możliwość naprawienia błędu i chwała Wam za to!

Zaproponowaliście najmłodszym uczniom skrzynkę pomysłów, a czy mogą z niej korzystać również starsi uczniowie? Jeśli nie to sądzę, że warto się nad tym zastanowić, bo nie każdy uczeń klas IV-VIII może mieć na tyle odwagi, żeby przedstawiać swój pomysł na forum klasy albo woli pozostać anonimowy. Dlatego zachęcam do zastanowienia się nad dodatkowym narzędziem, które ułatwi zaangażowanie osób mniej przebojowych.

W relacji wskazaliście, że wybraliście wyzwanie polegające na utworzeniu nowego uczniowskiego środka przekazu. Moim zdaniem stworzyliście raczej sprawny i regularny sposób komunikacji pomiędzy władzami SU, a uczniami, czyli inne zadanie z obszaru komunikacja i media, dlatego pozwoliłem sobie zmienić tytuł relacji. Pytanie jaki mieliście cel? Z pozoru może się wydawać, że to to samo, a jednak zadania te dotyczą dwóch różnych płaszczyzn komunikacji, o czym możecie przeczytać w przewodniku po programie. Czy był to błąd techniczny i wybraliście niewłaściwe zadanie z listy, czy może nie do końca zrozumieliście różnicę pomiędzy wyzwaniami, pozostawiam do Waszej oceny i refleksji na przyszłość.

Jedno jest pewne, podjęliście wyzwanie i włożyliście niemały wysiłek w poprawę komunikacji na linii uczniowie samorząd. Jestem przekonany, że Wasz trud się opłaci i będzie to dla was źródło wielu radości, satysfakcji i nowych pomysłów.

Pozdrawiam,

Tomasz