Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa CET w Kowalach
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

We wrześniu, po przeprowadzonych wyborach do SU, kiedy to spotkaliśmy się z ogromnym trudem przepływu informacji między wszystkimi uczniami, nauczycielami i dyrekcją - nasza szkoła się rozrasta, postanowiliśmy coś z tym. Na naszym wrześniowym spotkaniu w kawiarni ,, Matko i córko" zainspirowaliśmy się dobra praktyką jednej ze szkół i zamarzyło nam się posiadać w szkole telebim, na którym będziemy wyświetlać wszystkie informacje, które chcielibyśmy przekazać społeczności uczniowskiej, nauczycielom  a nawet rodzicom.

1. Stworzyliśmy plan działania podczas wrześniowego spotkania w kawiarni. Koordynatorem akcji został Staś.

2. Umówiliśmy się na spotkanie z p. Dyrektorem. Chodziło oczywiście o finanse. Zadeklarowaliśmy duże, własne zaangażowanie w zbieranie funduszy na ten cel. Mimo naszego ogromnego zapału, przewidywaliśmy, że nie uda nam się zebrać całej potrzebnej kwoty na zakup telewizora. Pan Dyrektor zapewnił nas o swoim wsparciu w to przedsięwzięcie.

3. Rozpoczęliśmy pozyskiwanie funduszy. Zorganizowaliśmy dyskotekę andrzejkową (bilet wstępu - 2 zł był dobrowolny) oraz sprzedaż gofrów (gofr z cukrem pudrem lub dżemem kosztował 3 zł). W ten sposób zebraliśmy ok 800 zł. Planowaliśmy również sprzedawać popcorn podczas akcji kino szkolne, lecz okazało się, że p. Dyrektor zakupił już dla nas telewizor. W związku z tym  popcorn był prezentem od SU podczas oglądania filmu ,,Cudowny chłopak". Zarówno podczas dyskoteki jak i podczas pieczenia gofrów bawiliśmy się wyśmienicie. Na dyskotece oprócz muzyki, był czas na wróżby i zabawy. Ciasto do gofrów pomogła nam przygotować Pani Iza - nasza kucharka:) Rodzice dostarczyli do szkoły gofrownice. Piec gofry pomagał również pan Przemek - nauczyciel świetlicowy.

4. Nasz telebim został zainstalowany i podłączony przez pana konserwatora.

5. Służy nam w pełnym tego słowa znaczeniu. Cieszy się dużą popularnością  zainteresowaniem.

Za jego pośrednictwem przekazujemy różnego rodzaju informacje, np. o debacie ,,Co nas motywuje a co demotywuje do nauki?, informacje o konkursach szkolnych i ich wynikach, zdajemy relacje i fotorelacje z naszych imprez (walentynki, apele, debaty, zielone szkoły). Nasi uczniowie zaczynają dzień od spojrzenia na telebim i sprawdzenia co tam nowego zamieściliśmy. Ogromnie nas to cieszy.

6. Z telebimu może skorzystać każdy uczeń naszej szkoły. Jeżeli ma do przekazania jakąś informację lub do pokazania zdjęcie, przekazuje je przedstawicielom SU w formie pliku, a Ci umieszczają go na pendrivie :)

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

- dyrekcja naszej szkoły,

- pani kucharka - Iza,

- pan Przemek - nauczyciel świetlicowy,

- rodzice - dostarczyli gofrownice,

- pan konserwator - zainstalował telewizor,

- wszyscy uczniowie, którzyli kupili bilet na dyskotekę i Ci którzy kupili gofra :)

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Nie nadążyliśmy piec gofrów :) Tylu było chętnych !

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Naszym sukcesem jest to, że mamy w szkole nowoczesne medium, które cieszy się popularnością. Możemy w atrakcyjny sposób przekazać i pokazać to wszystko co uważamy za potrzebne i przydatne.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

wygląda na to, że fantastycznie Wam poszło! laugh Bardzo ciekawy pomysł z telebimem! Doceniam ogromnie, że tak bardzo się postaraliście i zebraliście środki na to, co było nie lada wyzwaniem! Także widzę, że macie przemyślane treści, które umieszczanie - bardzo dobry kierunek! Cieszymy się, że telebim cieszy się zainteresowaniem uczniów, bo to przecież środek komunikacji dla nich, a dodatkowo może służyć rozrywkowym celom, jak film. Co bardzo ważne - jak napisaliście, każdy może skorzystać z niego, by przekazać jakąś informację, więc jest on uczniowkim środkiem przekazu. Warto przypominać uczniom do kogo czy gdzie mogą zgłaszać swoje ogłoszenia - taka informacja jest istotna, by uczniowie wiedzieli i pamiętali, że mogą korzystać z takiej możliwości. Świetnie Wam poszło - ogromne gratulacje! :)