Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. 11 Listopada
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Dzięki finansowaniu RR na dolnym korytarzu naszej szkoły powstała instalacja niezbędna do działania radiowęzła. Samo stanowisko znajduje się w kącie pomieszczenia z pomocami dydaktycznymi, bo to jedyne miejsce, gdzie w ciszy można moderować działanie. Do prowadzenie zgłosili się chłopcy z klasy III gimnazjum i siódmej. Nasze założenie na początku było takie, by zagospodarować jedną przerwę w ciągu dnia, dlaczego jedną? Każdy jest inny, a ponieważ szkolny korytarz generuje hałas, uczniowie zostali przepytani, czy dodatkowa muzyka,nie będzie utrudnieniem. Zdecydowana większość opowiedziała się za przerwami z muzyką, ale w ograniczonej częstotliwości.

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W prowadzenie radiowęzła została zaangażowana grupa chłopców z klasy VII i III gimnazjum i przedstawiciele Rady Samorządu.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Systematyczność!!! Muzyka ostatecznie pojawiała się przed lekcjami i na jednej długiej przerwie. Trzeba było nie mieć własnych planów na przerwy, by obsługiwać radiowęzeł i tu samozaparciem wykazali się chłopcy z klasy VII, którzy faktycznie codziennie poświęcali swoje przerwy.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Rozpoczęliśmy przekazywanie informacji dla uczniów wykorzystując radiowęzeł. Dzięki temu można było zrezygnować z apeli, których organizowanie - tak, by zebrać wszystkich było trudne. Udało nam się korzystać (dzięki tablicy), z propozycji muzycznych uczniów.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

wielkie gratulacje, że udało Wam się zdobyć sprzęt i powołać ekipę do zajmowania się radiowęzłem! To duże przedsięwzięcie! Świetnie, że zapytaliście uczniów o zdaniem w tej sprawie, bo ważne by było to narzędize dostosowane do ich potrzeb. Wspaniale, że wyznaczyliście osoby odpowiedzialne za niego - jak zauważyliście, kluczowa jest tu systematyczność, dlatego życzę Wam wytrwałości w trzymaniu się ustalonych zasad i realizacji. laugh Bardzo dobrze, że korzystacie z radiowęzła do przekazu informacji - dobry kierunek. Aby był to w pełni uczniowski środek przekazu, z którego korzystać mogą wszyscy uczniowie, zastanówcie się, jak inni, nie tylko władze SU, mogą przekazywać swoje ogłoszenia za jego pomocą. Warto by ktoś nad tym czuwał i to moderował, ale warto dać taką możliwość, bo to jest właśnie sercem tego rozwiązania - każdy może korzystać ze środka przekazu, by coś przekazać dla społeczności - jest on dostępny (oczywiście komunikaty są przekazywane zgodnie z ustalonymi warunkami, np. w regulaminie znanym uczniom i jest osoba, która tego pilnuje). To co zrobiliście to już sporo pracy i dobra droga do tego. Powodzenia, trzymamy kciuki! laugh