Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Króla Władysława Łokietka w Uniszkach Zawadzkich
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
3. Organizujemy szkolną debatę angażującą przedstawicieli całej społeczności szkolnej (uczniów, nauczycieli, dyrekcji, pracowników, rodziców) na ważny dla nas temat.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Zaproponowaliśmy członkom samorzadu uczniowskiego zorganizowanie debaty, ponieważ chcielismy dowiedzieć się, czy inni uczniowie również potrzebują dłuższej przerwy i miejsca na relaks. Członkowie samorządu i nasz zespół realiujacy program poprosiliśmy opiekuna zespołu i jednocześnie opiekuna naszej grupy, by pani Monika pośredniczyła w zorganizowaniu debaty. Pani dyrektor uzgodniła z zespołem termin spotkania, zaprosiła na debatę pozostałe osoby. Samodzielnie wykonalismy zaproszenia.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Spoza zespołu projektowego byli zaangażowani przedstawiciele klas, nauczyciele,bibliotekarz, pedagog, prezydium rady rodziców oraz pracownicy szkoły.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze było prowadzenie debaty. Dyskusją kierowała nasza pani opiekun, ponieważ nikt nie czuł się na siłach, by rozmawiać z dorosłymi. Na zajęciach pani wyjaśniła nam jak prowadzic debatę,  ale i tak mieliśmy dużo tremy, przedstawiając swoje propozycje. Ustalenia zapisywała jedna z mam.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Nauczyciele, rodzice i pracownicy szkoły zobowiązali się do pomocy w organizacji kącika relaksu. Okazało się, że w bibliotece są nieużywane gry planszowe, szachy, warcaby. Pani bibliotekarka obiecała przekazać je nam. Panie woźne obiecały wyprać dywan i oczyścić nieużywane puffy. Pani dyrektor obiecała zakup kilku gier planszowych i zaprenumerowanie czasopisma. Rodzice wymyślili zbiórkę książek wśród znajomych, które chcieliby przekazać nam do kącika. Oczywiście pani dyrektor wskazała, gdzie taki kącik możemy urządzić. Przed nami wytężona praca.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga grupo,

gratuluję realizacji debaty! Bardzo się cieszę, że jej efektem są realne działania w Waszej szkole. Macie wiele przychylnych osób koło siebie, to ważne we wdrażaniu nowych inicjatyw.

Jednocześnie chciałabym Was prosić o odwagę! Tak, odwagę! To naturalne, że przed publicznymi wystąpieniami ma się tremę, a czasami stres jest tak duży, że wystąpienie na forum okazuje się niemożliwe. Jednak nie warto się poddawać! Z dorosłymi rozmawia się podobnie jak z rówieśnikami, trzeba jedynie zwracać się pan/pani, a nie po imieniu. Obiecujcie, że kolejne spotkanie poprowadzą uczniowie i uczennice. wink

Pozdrawiam serdecznie, Joanna Gus

 

Komentarze

W wyborach brało udział 67 ucziów, co stanowi 95% frekwencję.

Ordynacja wyborcza

 

VI. Zasady wyborów organów Samorządu Uczniowskiego.

1. Na początku roku szkolnego odbywają się wybory Samorządów Klasowych, według zasad ustalonych w danej klasie.

2. Wybory Rady SU odbywają się w oparciu o art. 55 Ustawy o systemie oświaty z dnia 07.09.1991r. , art. 85 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59) ogłoszonej dnia 11 stycznia 2017 roku obowiązującej od dnia 1 września 2017 roku oraz Regulamin Samorządu Uczniowskiego.

3. Wybory do SU przeprowadza Komisja Wyborcza złożona z uczniów klas IV-VIII Szkoły Podstawowej, powoływana przez opiekuna SU.

4. Wybory odbywają się w głosowaniu tajnym, równym i powszechnym.

5. Zgłaszanie kandydatów:

a) do Rady może kandydować uczeń szkoły zgłoszony przez klasę, spełniający następujące kryteria:

• jego ocena z zachowania nie może być niższa niż dobra,

• średnia ocen nie może być niższa niż 4.0,

b) zgłoszenie musi zawierać imię i nazwisko kandydata,

c) termin zgłaszania kandydatur określa kalendarium wyborcze.

d) kandydat ma obowiązek przedstawić wyborcom swój program.

 

6. Przydzielanie funkcji członkom Rady SU:

a) funkcja Przewodniczącego SU przydzielana jest uczniowi , który uzyskał największą liczbę głosów,

b) funkcja Zastępcy Przewodniczącego SU przydzielana jest uczniowi , który uzyskał drugi najlepszy wynik w głosowaniu,

c) pozostałe funkcje w Radzie SU przydzielane są przez opiekuna SU w porozumieniu z kandydatami.

7. Sposób przeprowadzania wyborów:

a) głosowanie odbywa się w budynku szkoły,

b) komisja wyborcza sporządza listy uczniów uprawnionych do głosowania, na podstawie których wydaje karty do głosowania,

 

c) wyboru dokonuje się przez postawienie na karcie do głosowania znaczka x przy nazwisku kandydata.

 

V. Kadencja władz Samorządu Uczniowskiego.

1. Kadencja wszystkich organów Samorządu trwa 1 rok szkolny.

2. W chwili odejścia ucznia ze szkoły (ukończenia nauki, zmiany szkoły, itp.) automatycznie przestaje on być członkiem Samorządu i jego władz.

3. Przewodniczący z uzasadnionej przyczyny może podać się do dymisji przed upływem kadencji.

4. W przypadku podania się do dymisji przewodniczącego jego obowiązki przejmuje zastępca przewodniczącego SU.

5. Członka prezydium można odwołać jeżeli narusza regulamin SU lub nie bierze udziału w pracach SU.

6. Na miejsce odwołanego członka powołuje się ucznia, który w wyborach uzyskał kolejną największą liczbę głosów.