Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Mrokowie
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

W naszej szkole bardzo trudno komunikować się ze wszystkimi kolegami. Nie wszyscy uczniowie mogą uczestniczyć w spotkaniach SU i poruszać ważne dla nich problemy. Na zebraniu SU wymyśliliśmy, że dobrym rozwiązaniem do komunikacji z Samorządem Uczniowskim będzie skrzynka. Jedna z naszych koleżanek zobowiązała się do zrobienia takiej skrzynki i wyszła nam dosyć okazała skrzynka – urna, którą inna koleżanka ozdobiła symbolami SU.

Mając na uwadze, żeby skrzynka nie była koszem na śmieci opracowaliśmy regulamin korzystania z tego naszego narzędzia komunikacyjnego. Regulamin przedyskutowaliśmy z zainteresowaną grupą przedstawicieli klas, podczas zebrania SU. Wszystkich uczniów poinformowali przedstawiciele zespołów klasowych, a także do wszystkich wychowawców wysłaliśmy kopie regulaminu korzystania ze skrzynki SU i ci przedstawili go swoim klasom. Regulamin umieściliśmy w bliskim sąsiedztwie skrzynki oraz na tablicy SU.

Całość pomysłu jest dostępna dla wszystkich naszych kolegów w miejscu, do którego może przyjść każdy mający coś do zaproponowania, powiedzenia, a nie może uczestniczyć w spotkaniach SU lub woli bardziej osobistą formę wypowiedzi.W naszej szkole bardzo trudno komunikować się ze wszystkimi kolegami.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Naszym przedsięwzięciem zainteresowali się uczniowie spoza projektu. Skrzynkę wykonała uczennica klasy 7wspólnie z tatą. Regulamin opracowały 4 koleżanki z klas 7 i 3 gimnazjalnych. Zgłosili się również uczniowie, którzy chętnie odczytują korespondencję, wstępnie ją porządkują i opracowują do przedstawienia na cotygodniowych spotkaniach SU.

Również dyrekcja naszej szkoły włączyła się do omówienia naszego pomysłu.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Jak zwykle najtrudniej było wszystko zgrać w czasie. Niestety, niektórzy nie mogli wykonać zadania w terminie - różne inne zadania, nieobecności w szkole, znacząco opóźniały realizację tego wyzwania. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Pomysł się spodobał. Po pierwszym tygodniu funkcjonowania skrzynki otrzymaliśmy sporo różnorodnych listów. Uczniowie odpowiedzialni za korespondencję mieli co czytać i relacjonować. Na spotkaniu SU uczniowie chętnie odnosili się sugestii i problemów swoich kolegów, ustalali sposoby rozwiązania.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Regulamin korzystania z skrzynki sugestii.pdf (537KB)
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

świetny pomysł z wykorzystaniem skrzynki do komunikacji! Swoją drogą ładnie przygotowana. smiley Regulamin to dobre oparcie o zasady - dobrze, że go skonsultowaliście z adresatami. Wspaniale, że poinformowaliście uczniów poprzez przedstawicieli o skrzynce - w tym przypadku informacja to podstawa!

Doceniam to, że w działanie zaangażowało się wiele osób, łącznie z dyrekcją i są osoby, które dbają o regularne opracowywanie pomysłów uczniów - w tym przypadku ważna jest regularność i za to trzymam kciuki! Ważne byście omawiali to razem na spotkaniach.

Nie napisaliście w relacji, jak odpowiadacie na pytania uczniów i jak Wy przekazujecie im komunikaty. Warto zastanowić się nad tą kwestią, bo tylko gdy komunikacja będzie obustronna, przyniesie owoce. Może jakaś tablica, na której będziecie odnosili się do pomysłów i uwag - napiszecie, co zostało podjętę w danej sprawie lub nie i dlaczego taka decyzja. To bardzo istotne, by uczniowie mieli poczucie, że są słuchani i bierzecie ich sugestie pod uwagę. Zastanówcie się nad tym.

Niemniej wielkie gratulacje zrealizowanego wyzwania! Powodzenia w regularnym prowadzeniu skrzynki, która może Wam pomóc w kontakcie z uczniami! smiley