Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Wiktorówku
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
4. Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Podejmując się kolejnego wyzwania postanowiliśmy utworzyć w naszej szkole sejmik uczniowski jako sposób komunikacji z dyrekcją. Na początku samorząd uczniowski wraz z przedstawicielami klas zorganizowali spotkanie na którym każdy mógł zaproponwać pomysł na sposób komunikacji z dyrekcją. Wród różnych pomysłów najbardziej wszystkim spodobał się pomysł jednej z uczennic aby stworzyć sejmiki uczniowskie. Po wspólnym omówieniu zasad działania takiego sejmiku uczniowie przedstawili pomysł Pani dyrektor oraz w swoich klasach. Po akceptacji pomysłu wszystkie klasy wybrały przedstawicieli, którzy mieli reprezentować klasę na sejmiku uczniowskim. Sejmik uczniowski zaczął działać w naszej szkole od stycznia tego roku. Na pierwszym spotkaniu wspólnie utworzyliśmy regulamin sejmiku uczniwoskiego. Reprezentanci klas prowadzą zeszyt w którym notują wszystkie infromacje przekazane od swoich kolegów, a które miałby zostać przekazane i omówione z Panią dyrektor. W każdy ostatni wtorek miesiąca uczniowie wraz z samorządem i dyrekcją spotykają się na obradach sejmiku uczniowskiego. Na spotkaniach sejmiku uczniowie przedstawiają Pani dyrektor sprawy, które chcieliby poruszyć na spotkaniu. Każdy z uczniów ma prawo przedstawić swoje pomysły, zażalenia, chęć jakiś zmian. Sejmiki okaząły się strzałem w dziesiątkę taka forma kontaktu spodobała się zarówno uczniom i Pani dyrektor. Na dotychczasowych spotkaniach zostało poruszonych wiele spraw, które już częściowo zostały zrealizowane. Uczniowie poprosili min. aby w szkole stanął dystrybutor z wodą do picia oraz radiowęzeł, ich prośba została spełniona, zaproponowali aby pomóc miejscowemu schronisku dla psów poprzez zbiórkę karmy oraz możliwość wyprowadzenia piesków na spacer, chcą zorganizować sprzedaż babeczek a pieniążki przeznaczyć na gry podłogowe na hol szkoły oraz zaproponowali aby wystawić stoisko z lemoniadą na imprezie lokalnej. Oczywiście sprawomawianych jest bardzo dużo i jeszcze sporo pracy przed nami aby wszystko co zaplanowaliśmy zrealizować. Każde spotkanie sejmiku uczniowskiego jest bardzo owocne i powoduje zaangażowanie zarówno ze strony uczniów jak i Pani dyrektor. Po każdym spotkaniu reprezentanci klas przedstawiają na godzinie wychowawczej sprawozdanie ze spotkania oraz przygotowują z klasą nowe tematy do rozmów.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania zaangażowani są wszyscy uczniowie oraz Pani dyrektor. 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze w realizacji wyzwania było znalezienie terminu spotkań takiego, żeby wszystkim pasowało. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Największym sukcesem tego wyzwania to zaangażowanie uczniów i dyrekcji aby sejmik uczniowski funkcjonował sprawnie oraz efekty poruszanych tematów na spotkaniach. Wiele rzeczy udało się już zmienić, wiele pomysłów zrealizowaliśmy i nie możemy się doczekać na realizację dalszych działań.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga grupo,

Jestem oczarowany Waszą relacją! Gratuluję rewelacyjnego pomysłu, jego realizacji i pierwszych efektów.

Na wstępie chciałbym pochwalić, że zaczęliście inicjatywę od zorganizowania spotkania, na którym każdy mógł przedstawić swoją propozycję na sposób komunikacji z dyrekcją. Nie dziwie się, że wygrała idea sejmiku, bo jest moim zdaniem absolutnie wyjątkowa. Zaimponował mi również sposób w jaki wprowadziliście pomysł w życie:

Po pierwsze, po wybraniu propozycji sejmiku uczniowskiego zwróciliście się z prośbą o akceptację Pani dyrektor, ale także wszystkich pozostałych uczniów. Następnie na pierwszym posiedzeniu, co uważam za bardzo dojrzałe i profesjonalne, wspólnie wypracowaliście regulamin funkcjonowania. Bardzo spodobała mi się koncepcja zeszytu, w którym notujecie wszystkie kwestie zgłaszane przez uczniów. Dzięki temu minimalizujecie ryzyko, że czyjś głos zostanie pominięty. Gratuluję, że pomimo trudności ze znalezieniem wspólnego terminu, byliście w stanie dojść do porozumienia i ustalić stałą datę cyklicznych posiedzeń. I w końcu, co niezwykle istotne, nie zapomnieliście, że przedstawiciele powinni podzielić się z pozostałymi uczniami tym co dzieje się w trakcie obrad.   

Mógłbym pewnie jeszcze długo o tym co dobrego w tej inicjatywie, ale myślę, że najlepszą laurkę wystawiliście sobie sami. Stworzyliście bardzo atrakcyjny sposób komunikacji zarówno dla uczniów i jak Pani Dyrektor. Poza tym okazał się on nie tylko efektowny, ale również efektywny i w niecałe pół roku załatwiliście wiele więcej niż w niektórych szkołach przez lata. Nie pozostaje mi nic innego jak jeszcze raz pogratulować i życzyć powodzenia w dalszym rozwoju szkolnej samorządności.

Pozdrawiam,

Tomasz