Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 2
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Zebraliśmy się razem z SU, nauczycielami oraz dyrekcja i rozmawialiśmy w jaki sposób wprowadzić stały sposób komunikacji między uczniami, a władzami SU. Doszliśmy do wniosku, aby zapytać uczniów o ich pomysły. Było ich wiele, więc wybraliśmy najczęściej zgłaszaną propozycje. W taki sposób, w naszej szkole powstała anonimowa skrzynka. Co można wrzucać do takiej skrzynki? Wszyscy uczniowie, jeżeli są świadkami albo ofiarami przemocy mogą to zgłosić anonimowo, wrzucając list do tej skrzynki. Również uczniowie mogą pytać o co chcą. Skrzynka szczególnie jest po to, aby zgłosić problem i szybko mu zapobiec. Uczniowie sami decydują w jaki sposób chcą się z kimś skontaktować. Mogą zostawić numer telefonu, adres e-mail lub poprosić o indywidualną rozmowę. Opróżnianie skrzynki następuje pod koniec wszystkich lekcji. Listy są czytane i rozpatrywane, a następnie SU kontaktuje się z tą osobą w wybrany przez nią sposób. Uczniowie zostali poinformowani o nowym rodzaju komunikacji podczas apelu szkolnego.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Zespół projektowy, uczniowie, nauczyciele oraz dyrekcja.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Zorganizowanie, aby wszyscy właczyli sie w zadanie oraz zamontowanie skrzynki.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Za sukces uważamy efekt końcowy, że uczniowie mogą teraz anonimowo zgłaszać problemy.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

gratulacje wprowadzenia nowego sposobu komunikacji! Dzięki Wam uczniowie mają możliwość, by w anonimowy sposób się wypowiedzieć! Brawo! Bardzo się cieszę, że ten sposób został wybrany właśnie prze uczniów - jest to dla ich potrzeb, więc wspaniałym pomysłem było zapytanie ich o preferencje. W innych sprawach także warto to praktykować przed podjęciem działań. 

Świetnie, że określiliście, do jakich celów służy i co uczniowie mogą do niej zgłaszać. Daliście im także sposób na odpowiedź (by zostawili kontakt do siebie) - dobry pomysł, by spełniać warunek obustronności komunikacji i uczniowie wiedzieli, że ich zapytanie zostanie wysłuchane i dostaną na nie odpowiedź, a to istotne, by korzystali ze skrzynki. 

Doceniam, że ustaliliście stały termin opróżniania skrzynki - po lekcjach - pamiętajcie o tym, bo regularność jest kluczowa dla jej sukcesu. Poinformowaliście uczniów o nowym narzędziu - czyli ostatni, niezwykle istotny element spełniony. Bardzo ciekawy wzór skrzynki - dobrze, że jest widoczny z daleka. ;) Opisaliście także skrzynkę, co również jest praktyką godną naśladowania. Nazwaliście skrzynkę Korczakowską - bardzo jestem ciekawa, dlaczego wybraliście tę właśnie nazwę i co Was do niej zainspirowało? Dajcie znać!

Gratulacje nowego narzędzia, które pozwala uczniom zgłaszać problemy. Może także warto rozszerzyć skrzynkę o zgłaszanie nowych pomysłów przez uczniów? Trzymamy kciuki za dalsze prowadzenie skrzynki. Pozdrawiamy!