Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 2 im. Powstańców Wielkopolskich w Puszczykowie
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Wiedzieliśmy, że uczniowie naszej szkoły mają znacznie więcej pomysłów i potrzeb, niż te, które prezentowali przedstawiciele poszczególnych klas na zebraniach SU. Kiedy okazało się, że pomysł z założeniem adresu mailowego i skrzynki kontaktowej dla samorządu nie przyniósł oczekiwanych rezulatatów, wydawało się, że nie jesteśmy w stanie zrobić już niczego ciekawego i "działającego". W trakcie jednego ze spotkań SU, w czasie burzy mózgów i zastanawiania się, jak komunikaują się z klientami duże firmy, jeden z uczniów rzucił dla rozładowania atmosfery spostrzeżenie, że w centrach handlowych firmy (najczęsciej banki lub operatorzy telefonii cyfrowych) przygotowują stoiska, na któryuch dostępne są ulotki z ofertą, ale co ważniejsze - wzrok kupujących przyciągają piękne hostessy, gotowe udzielać fachowych porad i odpowiadać na wszlekie pytania. Uwaga rzucona żartem, w dowcipny sposób rozbawiła członków i opiekunów samorządu, ale równocześnie dała nowy pomysł na komunikację SU z wszystkimi członkami społeczności szkolnej. 

Po burzliwej dyskusj,i postanowiliśmy 3 razy w tygdniu w wyznaczone dni, na długiej przerwie ustawiać w stałym miejscu szkoły punkt konsultacyjny naszego SU i "sadzać tam piekne hostessy - konsultantki", które miałyby udzielać odopowidzi na pytania uczniów, zapisywać pomysły na nowe działania, zbierać informacje, które akcje samorządu trafiły w gusta uczniów, a które mniej. Wcieliliśmy nasz pomysł w życie dosyć szybko.  I tak w naszej szkole pojawił sie punkt konsultacyjny SU. Poinformowaliśmy o jego powstaniu i zasadach działania poprzez wiadomość w dzienniku elektronicznym.  na tablicy SU pojawił się kącik punktu konsulatcyjnego, gdzie publikowane są informacje z jego działalności - uwagi i pomysły. Publikujemy tam również odpowiedzi samorządu, jeśli zachodzi talka potrzeba. jesli kwestia jest bardzo pilna, sporadycznie publikujmey informacje via dziennik internetowy. Czasami wykorzytustujemy pomoc nieocenionej pani wożnej, która odczytuje jakiś komunikat poprzez szkolny radiowęzeł.

 

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania włączyliśmy dwie Odyseuszki, które uzanły, że są w stanie prowadzić punkt konsultacyjny SU i nie boją się kontaktu z wszystkimi członkami naszej społeczności. Trzeba przyznać, że doświadczenie teatralne bardzo się przydało  - pozowliło na spontaniczne aranżowanie sytuacji komunikacyjnych.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

W realizacj wyzwania napotkaliśmy na dwie trudności. Pierwszą był brak chętnych do zajęcia sie punktem informacyjnym. Większość uczniów miała obawy z publicznym występowaniem oraz obawy, czy podołają wyzwaniu. Drugą trudnością była podejrzliwość uczniów i początkowa niechęć do takiej formuły przekazywania informacji członkom samorządu. Do pracy w punkcie informacyjnym udało sie namówić uczennice, które są również członkami drużyny Odydei Umysłu i które mają doświadczenie w występowaniu na scenie. Na początku uczniowie podchodzili do rozwiązania nad wyraz ostrożnie, można nawet rzec, że podejrzliwie. Podjęliśmy decyzję, że nie będziemy się zniechęcać i damy uczniom szansę na oswojenie się z nowym rozwiązaniem. Mielismy rację, Bardzo powoli punkt konsultacyjny stał sie nieodłącznym elementem przestrzeni szkoły i zaczął spełniać swoją funkcję, przynosząc wiele pomysłów i cennych uwag.

 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Sukcesem naszego rozwiązania była możliwość wysłuchania bardzo różnych opinii i życzeń, nie tylko tych, które przekazywali przedstawiciele poszczególnych klas. Sukcesem było również, że w końcu uczniowie przekonali się do rozwiązania i zaczęli z niego korzystać. Wreszcie sukcesem było, że punkt konsultacyjny odegrał znaczącą rolę w realizacji ostatniego wyzwania ze Szkoły Demokracji - pomógł w podjęciu decyzji ważnej dla życia szkoły,ale o tym napiszemy w innym sprawozdaniu :)
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

bardzo oryginalny pomysł! laugh Jak pokazuje Wasza jego geneza czasami z żartu niepozornie może wyjść ciekawy pomysł i w burzy mózgów warto podsuwać różne pomysły i inspiracje. Wspaniale, że pokonaliście trudności. Udało Wam się znaleźć chętne osoby do punktu konsultacyjnego, które będą komunikatywne i otwarte na rozmowe - to pierwszy sukces! Brawa dla dziewczyn - dzięki swoim umiejętnościom mogą bardzo przysłużyć się do realizacji potrzeb uczniów i wsłuchiwania się w ich głos, bo bez wiedzy na ten temat wszelkie działania władz SU mogą być przypadkowe i po prostu nietrafione. Powodzenia w dalszej pracy i gratulujemy odwagi! smiley Może warto, by w przyszłości na stanowisku dyżurował także jakiś chłopiec? To może niektórych ośmielić, którzy do tej pory wstydzili się podejść. Może także co jakiś czas będą to członkowie własz SU? Co Wy na to?

Przezwyciężyliście także opór związany z początkową niechęcią i nieufnością uczniów. Wieeeeelkie brawa za wytrwałość! Dobrze zauważyliście, że na sprawdzenie takich rzeczy trzeba trochę czasu, by społeczność się przekonała do rozwiązania. Wam udało się przeczekać i osiągnąć sukces! Świetnie!

Podobają mi się również sposoby, jakimi wspieracie Waszą komunikację - tablica i kącik dla punktu konsultacyjnego, radiowęzeł, a także poczta w dzienniku elektronicznym. Takie umiejętne korzystanie z różnych dróg z pewnością jest drogą do dobrej komunikacji! Jeszcze raz wielkie braaaawa! Trzymamy kciuki za działanie punktu konsultacyjnego w kolejnym roku szkolnym i jego owoce, czyli zgłaszane uwagi i potrzeby uczniów, na które będziecie mogli odpowiadać. Powodzenia moi drodzy! laugh