Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 4
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

1. Na spotkaniu Samorządu Uczniowskiego z obszaru "Komunikacja i media" wybraliśmy wyzwanie, które wydało nam się bardzo ciekawe. Padł pomysł stworzenia skrzynki do korespondencji między wszystkimi uczniami naszej szkoły a władzami Samorządu Uczniowskiego. Wybraliśmy to zadanie dlatego, że wymiana informacji między uczniami a Samorządem Uczniowskim miała zawsze formę ustną. Wydaje nam się, że gdy to sie zmieni i nasze relacje przybiora troszke inna formę nasza wspólpraca bedzie układała się bardziej pomyślnie.

2. Ustaliliśmy zasady, którymi będziemy się kierować podczas realizacji tego wyzwania. (raz w tygodniu opróżniamy skrzynkę i odpisujemy na listy; ciekawe teksty publikujemy na naszej gazetce za godą ucznia)

3. Pozyskaliśmy sponsora na zakup metalowej skrzynki.

4. Przygotowalismy gazetke i informacje dotryczącego ostatniego już wyzwania Szkoły Demokracji.

5. Przez dziennik librus ogłosiliśmy informacje na temat nowego sposobu komunikacji między wszystkimi uczniami naszej szkoły a władzami SU.

Drodzy uczniowie!

Przed nami ostatnie wyzwanie Szkoły Demokracji. W tym obszarze „Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU.”

Jaki mamy pomysł?...Przy wejściu do szkoły, na gazetce szkolnej powieszona została skrzynka do korespondencji. Będzie ona narzędziem komunikacji wszystkich uczniów naszej szkoły z władzami Samorządu Uczniowskiego. Od dzisiaj macie ciekawą możliwość dotarcia do przedstawicieli SU pisząc o waszych potrzebach, pomysłach a może i o tym, co byście chcieli zmienić. W ten sposób będziecie mieli większy wpływ na to, co się dzieje w naszej szkole. Każdy uczeń ma możliwość wyjścia z inicjatywą. Każdy może nadać swój komunikat.

My, jako przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego SP 4, zobowiązujemy się zaglądać do naszej szkolnej skrzynki raz w tygodniu oraz odpisywać na wasze listy jak najszybciej.  Obiecujemy dzielić się waszymi pomysłami z całą społecznością szkolną. Oznacza to w praktyce, że komunikacja na linii władze Samorządu Uczniowskiego- uczniowie oraz uczennice działać będzie w dwie strony (obustronność komunikacji). Odpowiedzi na wasze pytania, wątpliwości, problemy i pomysły umieszczać będziemy na gazetce szkolnej przy naszej skrzynce.

6. Dodatkowo przedstawiciele SU udali się do wszystkich klas z informacją o innowacyjnym sposobie porozumiewania się z przedstawicielami całej społeczności szkolnej.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania zaangażowani byli chętni uczniowie. Pan woźny zajął się montarzem naszej skrzynki. Rodzic jednego z uczniów przygotował naklejki na skrzynkę.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze okazało się to, że wyzwanie zaczęlismy realizować z opóźnieniem. Zabrakło nam czasu na odpisywanie na naszą korespondencję. Pisząc relację mamy świadomość, że przed nami dużo pracy. W kolejnym tygodniu będziemy segregować pocztę i odpowiadać na wszystkie listy. Już w pierwszych treści wynika, że mamy zaangażowane kolezanki i aktywnych kolegów. Planujemy już nawet spotkanie z Panią Dyrektor. Chcemy jej opowiedzieć o czym piszą uczniowie i co ich bardzo interesuje.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Pierwszym sukcesem jest pełna skrzynka listów. Musimy więc zakasać rękawy i na każdy udzielić rzetelnej odpowiedzi. Dzięki temu zdobędziemy jeszcze większe zaufanie wśród naszych uczniów a może i naszych przyszłych wyborców.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

ogroooomne gratulacje! laugh Udało Wam się wprowadzić nowy sposób komunikacji i to tak ciekawy - brawo! Zadbaliście o znalezienie finansowania skrzynki, ale także o przygotowanie jasnych zasad jej funkcjonowania! Bardzo podoba mi się komunikat, jaki wystosowaliście do uczniów, który w prosty i zwięzły sposób pokazuje, jak działa to narzędzie. Niezwykle doceniam, że tak zadbaliście o obustronność i znaleźliście sposób na odpowiadanie uczniom. Co najważniejsze - poinformowaliście społeczność szkolną o nowej formie kontaktu. Wasze działanie to duży sukces, co pokazała duża ilość karteczek, zatem ogromne zainteresowanie wśród uczniów i chociaż ciężko na to od razu odpowiedzieć - to dobry znak! Jak zauważyliście ważny do budowania zaufania. Wielkie brawa! Powodzenia w odpisywaniu i regularności! wink