Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 67 im. Jacka Kuronia z Oddziałami Dwujęzycznymi i Sportowymi
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Zarząd SU  w naszej szkole zawsze swoją pracę opierał na ścisłej współpracy ze społecznością szkolną. W tym celu regularnie spotykamy się na zebraniach z Trójkami klasowymi. Na naszych spotkaniach mile widziani są też zawsze pozostali Uczniowie, jeśli tylko chcą zabrać głos w jakiejś sprawie, mają pytania czy problemy. Jednak kandydaci do Zarządu w tegorocznych wyborach zasygnalizowali, że nie zawsze Uczniowie mają odwagę, żeby zabrać głos, żeby o czymś współdecydować. Zanim zgłosili się do wyborów, przecież też byli w takich sytuacjach. Dlatego jedna z kandydatek, Julia uczyniła z pomysłu na nowy sposób komunikacji Uczniów z Zarządem głównym punktem swojej kampanii. Po wyborach,, widząc jaka popularność zyskał ten pomysł, uznaliśmy, że trzeba go zrealizować, bo jest potrzebą chwili. 

Najpierw zakupiliśmy specjalne pudło,  Julia, jako pomysłodawczyni zorganizowała sobie zespół z grona Uczniów swojej klasy. Zajęli się opracowaniem zasad działania i spisaniem ich. Musieli też zadbać o sprawy techniczne - takie jak ładne, rzucajace się w oczy opakowanie, dekoracja. Finalnie postanowili też wymyślić chwytliwą nazwę. Padło na SUBOX - krótko i na temat. Na jedno z zebrań  Trójek  poprzez dziennik elektroniczny poprosiliśmy wszystkich chętnych aby przynieśli wstępnie ocenę prac nowego Zarządu po m-cu działalności - jako anonimowe głosy.. Miała to być pierwsza sonda skuteczności i celowosci posiadania takiego medium do komunikacji. Te pierwsze doświadczenia pokazały, że oczywiście anonimowość niesie ryzyko  pewnej bezkarności, ale przeważały ciekawe, konstruktywne opinie. Tak czy inaczej wiedzieliśmy, że SUBOX będzie raczej  środkiem komunikacji dostępnym całej społecznosci o każdej porze bytności w szkole, nie tylko przy okazji zebrań.  Dlatego nasz SUBOX musiał znależć swoje miejsce. Trochę było z tym zachodu - co opisujemy poniżej  w punkcie o problemach, jednak ostatecznie z pomocą  Pana Konserwatora  wybraliśmy miejsce które musiałoby być najlepsze - vis a vis sklepiku tuż pod gablotą SU. 

Od pomysłu do realizacji minęło trochę czasu, ale w międzyczasie tyle innych akcji zadziało się w naszej szkole, a za wszystkim stał Samorzad . Wiemy, że ten środek komunikacji będzie nam służyl - bo właśnie głosy czy propozycje zgłoszone anonimowo przez być może nieśmiałych, może niepwenych swojej kreatywnosci Uczniów już naprowadziły nas jak  na przykład ulepszyć tydzień świąteczny, jak rozwiązać ginący w toaletach papier. Wydaje się mało realne, . że ktoś miałby odwagę poruszyć druge zagadnienie na naszym spotkaniu Trójek. 

SUBOX  jest środkiem komunikaxji, a musi ona działać w dwie strony - zatem na każde pytanie musi pojawić się odpowiedź, lub choćby próba takiej odpowiedzi, dążenie do wyjaśnienia problemu. W związku z tym powołany został do tego celu  zespół na czele z Julią, pomysłodawczynią. Dziewczyny musiały tuż nad pudłem zagospodarować w naszej gablocie  specjalne miejsce właśnie na komunikację z nadawcami naszych pytań, próśb, itp. W związku z tym, że SUBOX  dopiero rozwija swoją działalność nie mieliśmy możliwości zebrać dużej ilości pytań czy wniosków, Ale na pewno SUBOX  będzie opróżniany raz w tygodniu, tak aby następny tydzień można było poświęcić na rozwiązanie problemu, lub przynajmniej na zaangażowanie osób odpowiedzialnych czy bardziej nadających się do pomocy w ich rozwiązaniu. O wszystkich działaniach zespół Julii będzie informował w postaci krótkich relacji lub odpowiedzi w gablocie SU. Natomiast sprawy bardziej skomplikowane, czasochłonne będziemy relacjonować na zebraniach Trójek, z których nie zrezygnowaliśmy.  Tak stało się np też z odbywającym się za chwilę konkursem karnawałowo-walentynkowym. 

SUBOX zatem  jest strzałem w dziesiątkę, nieocenionym sposobem komunikacji między społecznoscią szkolną a władzami SU

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

KIedy w swojej kampanii wyborczej Julka - pomysłodawczyni obiecywała właśnie taki środek komunikacji na linii SU - Uczniowie SP67 nie wiedziała jeszcze, ze doskonale wpisze się on w jedno z działań w jednym z pięciu obszarów. Jej  wwyborcy głosując na Nią  weszli  w skład zespołu który pomógł Jej później realizować i egzekwować ten pomysł - byli to Koledzy i Koleżanki z Jej klasy. Mieliśmy duże poparcie Pani Dyrektor. Sprawami technicznymi obarczyliśmy Pana Konserwatora i Chłopaków z klas III.

 

 

 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Pomysł na SUBOX  wydawał się prosty i łatwy w realizacji. I rzeczywiście tak było. Aż do momentu wyboru miejsca  jego zawieszenia. Problemem okazał się brak jednomyślności przy głosowaniu. Po ostatecznym rozstrzygnięciu okazało się, ze miejsce, które wybralismy w ocenie naszego pana Konserwatora nie jest dobrym wyborem ze wzgledu na problemy z wwierceniem dziur na haki. No i cała procedura  z wyborem miejsca zaczęła się od nowa. Okazuje się, że samorządność i demokracja może zetknąć się z rzeczywistością muru:) Ale nie ma trudności nie do przejścia dla naszej społeczności. Ostateczne miejsce - tuż przy gablocie SU jest lepszą opcją nie tylko technicznie, ale i  merytorycznie - tam możemy przecież umieszczać odpowiedzi na wiadomości od naszych Nadawców. To tak jak w dobrym piśmie młodzieżowym - możemy tam wywiesić nawet oryginalną karteczkę wrzuconą do SUBOXU a pod nią zamieścić naszą odpowiedź będącą owocem pracy nie tylko Samorządu - bo pytania i problemy będą dotyczyć pewnie różnych obszarów życia szkoły i u różnych osób SU  będzie szukać odpowiedzi lub pomocy.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Za duży sukces związany z realizacją tego wyzwania wszyscy uważamy fakt, że Zarząd SU już może mieć pewność, że Uczniowie mają możliwość szczerze, bezstresowo przedstawić swoje konkretne pytania, problemy czy propozycje. Nie zawsze było to realne na zebraniach. Anonimowość, jaką zapewnia Uczniom SUBOX powodować będzie pewnie różne próby łamania zasad określonych co do używania tego medium, ale wierzymy, że więcej mamy, póki co, pożytku z jego pojawienia się w naszej szkole. SUBOX stał się nieodłączną częścią scenografii naszej szkoły i miejsca związanego z Samorządem - czyli naszej gabloty. Uczniowie z niego korzystają na przerwach. Kiedy już istnieje i kiedy z niego korzystamy trudno sobie wyobrazić, jak to było, kiedy SUBOXU nie było w naszej szkole.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

Bardzo Wam dziękuję za uzupełnienie relacji. Pomysł na SUBOX i mi wydaje się strzałem w dziesiątkę! Skoro są efekty Waszej pracy – społeczność szkolna chętnie się z Wami kontaktuje, to oznacza to, ze wdrożenie tego pomysłu było potrzebne i ważne.

Dużo pracy włożyliście w przygotowanie SUBOXA – podjęliście refleksję na temat odpowiedniego miejsca i przygotowaliście Waszą skrzynkę tak, by przyciągała uwagę.

Trzymam kciuki, by SUBOX służył w komunikacji pomiędzy władzami SU i szkolnym samorządem.

Pozdrawiam serdecznie

-------------------------

Droga Grupo, Dziękuję Wam za dodanie relacji z realizacji obszaru Komunikacja i Media. Wasza skrzynka jest bardzo dobrym pomysłem! Jednak każde narzędzie komunikacyjne powinno być dwustronne: z Waszej relacji wiem, że uczniowie mogą korzystać ze skrzynki, ale nie dowiaduje się w jaki sposób władze SU odnoszą się do karteczek, które się znalazły w skrzynce. W związku z tym proszę o uzupełnienie relacji o informację w jaki sposób władze SU odpowiadają na wiadomości ze skrzynki. Pozdrawiam serdecznie