Obrazek użytkownika XXXIX Liceum Ogólnokształcące im. Lotnictwa Polskiego
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Aby zrealizować wyzwanie Zarząd Samorządu zwołał spotkanie, na którym podczas „burzy mózgów” przedstawiono pomysły dotyczące poprawy komunikacji i stworzenia  nowego uczniowskiego środku przekazu informacji. Spośród wszystkich propozycji Zarząd wybrał dwa w drodze głosowania – tablicę, która poprawi komunikacje pomiędzy Zarządem a Uczniami oraz grupę na Facebooku, która ma za zadanie poprawić komunikację w Zarządzie i pomiędzy zarządem a Opiekunami Samorządu. Po konsultacji z Dyrekcją szkoły, miejsce na tablicę wyznaczono na ścianie obok pokoju nauczycielskiego w widocznym dla wszystkich miejscu. Ogłoszono konkurs na nazwę tablicy i przesłano informację o nim do wszystkich uczniów naszej szkoły.

Grupę na Facebooku utworzyli i zaczęli moderować Opiekunowie Samorządu. Zaproszono do niej cały Zarząd i stworzono regulamin grupy. Aktualizujemy na bieżąco posty na temat spraw organizacyjnych i wydarzeń w szkole. Do grupy stworzonej na Facebooku może napisać każdy Uczeń szkoły i przedstawić swoje pomysły.

Regulamin: tablicy Samorządu i skrzynki

Na tablicy mogą pojawiać się informacje, ogłoszenia, pomysły wszystkich uczniów, które są zgodne ze Statutem Szkoły.

Kartka powinna zawierać:

  1. treść napisaną komputerowo,
  2. datę do kiedy ogłoszenie lub informacja ma znajdować się na tablicy ,
  3. kartka nie może przekraczać formatu A4.

W tym celu została zawieszona specjalna skrzynka, do której klucze ma Zarząd Samorządu, wszyscy uczniowie mogą do niej wrzucać swoje propozycje informacji i ogłoszeń.

Skrzynka będzie opróżnia codziennie.

Zarząd Samorządu zastrzega sobie prawo do selekcjonowania wiadomości i umieszczania na tablicy ogłoszeń pozbawionych treści wulgarnych, niestosownych, nieadekwatnych do kwestii szkolnych oraz łamiących zasady dobrego wychowania.

Zarząd Samorządu zastrzega sobie możliwość publikowania na tablicy własnych ogłoszeń związanych z wydarzeniami w Szkole.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Spoza zespołu projektowano zaangażowana została Dyrekcja szkoły, której zgoda była potrzebna do założenia grupy działającej na Facebooku oraz zawieszenia nowej tablicy. Ponieważ tablica powinna posiadać swoją własną nazwę został ogłoszony konkurs, w której wzięli udział uczniowie ze szkoły.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze w realizacji zadania było znalezienie miejsca ogólnodostępnego i widocznego na tablicę informacyjną oraz założenie grupy na Facebooku, opracowanie jej wewnętrznego regulaminu i zajęcie się moderacją umieszczanych na niej treści.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Sukcesem jest stworzenie kanałów informacyjnych, które w sposób szybki i przejrzysty pozwalają na zamieszczanie i aktualizację wszystkich treści związanych z inicjatywami i akacjami Samorządu, grupa na Facebooku pomaga zbierać pomysły Uczniów, którzy mogą w wiadomościach przesyłać swoje propozycje.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://www.facebook.com/groups/243749872959007/
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Ufff, trochę to trwało, jak się dotarliśmy w ramach tej relacji. Dziękuję za uzupełnienie oraz za cierpliwość w przyjmowaniu informacji zwrotnej tutaj i w komunikacji mailowej. Relacja spełnia wymagania potrzebne do akceptacji.

Ja ciągle mam wątpliwość dotyczącą komunikacji innych uczniów z członkami grupy, ja takiej opcji nie widzę wchodząc na Waszą grupę, ale może po prostu mam małą wiedzę na temat tego narzędzia. Zachęcam Was równiez do refleksji, czy grupa odpowiada zdiagnozowane potrzeby, od 30 dni nic się na niej nie działo, więc może warto przemyśleć, czy przypadkiem nie ma ona charakteru pozornego działania.

Pozdrawiam serdecznie

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Droga Grupo,

Dziękuję Wam za dodanie relacji z realizacji obszaru Komunikacja i Media.

W związku z wymogiem obszaru: „Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo skorzystać z nowego narzędzia komunikacji, np. radiowęzła czy gazetki szkolnej. Każdy uczeń może posłużyć się tym środkiem przekazu w komunikacji z innymi (jeśli spełni jasno określone warunki)”, mam kilka wątpliwości, proszę o uzupełnienie relacji o odpowiedzi na poniższe pytania:

  1. Wasza tablica prezentuje działania władz SU czy również całej społeczności szkolnej? Z relacji wynika, że jest to tablica informacyjna władz SU. A tak być nie może, ponieważ takie rozwiązanie wyklucza prawo do korzystania z narzędzia przez wszystkie osoby ze społeczności szkolnej. Jeśli jednak cała społeczność szkolna może korzystać z tablicy, proszę o informację na jakich zasadach.
  2. Grupa na Facebooku również nie jest narzędziem komunikacji dla całej społeczności szkolnej, tylko dla władz SU – między sobą. Nie jest więc ona odpowiedzią na realizacje tego obszaru.

Pozdrawiam serdecznie

Komentarze

Droga Grupo,

Zgodnie z wytycznymi do realizacji obszaru, musi ono spełniać kryterium obustronnej komunikacji.

„Komunikacja na linii władze samorządu uczniowskiego – uczniowie oraz uczennice powinna działać w dwie strony (obustronność komunikacji). Na przykład samorząd tworzy skrzynkę na pomysły dla uczniów i uczennic, a władze samorządu uczniowskiego odpowiadają na pytania, wątpliwości, problemy, pomysły i udzielają informacji zwrotnej w gazetce szkolnej. Możliwości jest wiele: ogłoszenia na tablicy w szkole lub podczas apelu, Facebook czy spotkania lub dyżury”.

Aby otrzymać akceptację tego obszaru napiszcie w jaki sposób tablica spełnia zasadę komunikacji obustronnej, na tę chwilę w relacji tego nie dostrzegam.

Do grupy na Facebooku nie może pisać osoba spoza grupy (takie są zasady grupy na FB). Tylko członkowie grupy mogą publikować wiadomość w grupie. Jest to więc narzędzie komunikacji dla Zarządu, a nie pomiędzy władzami SU, a  resztą społeczności szkolnej (nie spełnia to narzędzie wymagań tego obszaru).

Proszę o ponowne poprawienie relacji. Proszę zapoznanie się z podręcznikiem, wytyczne z niego są wiążące.

Pozdrawiam