Obrazek użytkownika Zespół Placówek Oświatowych Szkoła Podstawowa w Kozubowie
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Po przeanalizowaniu skuteczności przekazu informacji postanowiliśmy pozostać przy działających już kanałach komunikacyjnych oraz wprowadzić zupełnie nowy sposób przekazu informacji. Posiadamy tablicę informacyjną, na której zamieszczamy istotne wiadomości z życia społeczności szkolnej, ogłoszenia oraz inne informacje. Najistotniejsze z  nich ogłaszane są przez przewodniczącą, która odczytuje je odwiedzając poszczególne klasy. Organizujemy również specjalne apele samorządowe, aby podzielić się np. naszymi sukcesami czy planami na forum całej szkoły. Nasza placówka ma kameralny charakter, wszyscy uczniowie się znają. Nie ma więc problemów, aby dotrzeć do przedstawicieli SU, czy opiekunów i podzielić się swoimi opiniami lub przekazać własne uwagi. Jednak aby zapewnić bardziej anonimowy kontakt (dla wszystkich nieśmiałych), przygotowaliśmy skrzyneczkę SU. Do skrzyneczki uczniowie mogą wrzucać karteczki z wnioskami, uwagi, zastrzeżeniami dotyczącymi pracy SU. Nasza skrzyneczka ustawiona jest w widocznym miejscu, łatwo dostępnym nawet dla najmłodszych. Raz na dwa tygodnie przewodnicząca SU wraz z zastępcą przeglądają zawartość skrzynki, wnioski zaś przedstawiają na cyklicznych zebraniach Zarządu SU. Uczniowie informację zwrotną na nadane komunikaty, pomysły, uwagi dostają na ogólnych zebraniach z wszystkimi uczniami naszej szkoły lub poprzez przedstawicieli samorządów klasowych obecnych na zebraniach SU w naszej szkole. Innowacją w naszych kontaktach jest natomiast strona internetowa samorządu uczniowskiego . samorzadkozubow.cba.pl/agnieszka. Działa od  drugiego semestru i jest integralną częścią strony internetowej szkoły. Na stronie zamieszczane są informacje związane z działalnością SU, aktualne wydarzenia. Zamierzamy także zaprezentować sylwetki uczniów tworzących zarząd Samorządu oraz nauczycieli opiekunów.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania zaangażowani byli uczniowie uczestniczący w dodatkowych zajęciach z informatyki. W trakcie zajęć koła informatycznego nauczyciel prowadzący zajęcia wraz z uczniami stworzyli stronę internetową Samorządu Uczniowskiego Szkoły Podstawowej w Kozubowie.

 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze okazało się utworzenie  strony pod kontem technicznym ze względu na wiek uczniów (szkoła podstawowa).

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Utworzenie strony internetowej samorządu uczniowskiego Szkoły Podstawowej w Kozubowie. Utworzenie kanału na YouTubie, gdzie uczniowie zamieszczają filmiki dotyczące wyzwań programu Szkoła Demokracji.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
http://samorzadkozubow.cba.pl/agnieszka/
http://tinyurl.com/y4t3bc42
https://www.youtube.com/channel/UC8heOP7saJziB5CqS_LjQDQ
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

PO POPRAWIE

Droga Grupo,

dziękuję za uzupełnienie Waszej relacji! :) Dbajcie o komunikację, bo stworzyliście świetne drogi, teraz tylko trzeba być stałym w działaniu i systematycznie pracować. Gratulacje realizacji wyzwania!

Pozdrawiamy! smiley

***

Drogi Zespole,

bardzo się cieszymy się, że działają u Was już pewne kanały informacyjne, takie jak tablica informacyjna i ogłoszenia w klasach czy apele. Zdecydowaliście się na skrzynkę, która pozwala bardziej nieśmiałym osobom przekazać swoje pomysły i uwagi - świetny pomysł! smiley Bardzo dobrze, że ustawiliście ją w łatwo dostępnym miejscu i ustaliliście stałe terminy jej sprawdzania oraz omawiania.

W Waszej relacji zabrakło niestety odpowiedzi na pytania z Przewodnika po programie (Poradnik do wyzwań): w jaki sposób odpowiadacie na zgłaszane pomysły i uwagi od uczniów i uczennic? Ważne jest, by każdy pomysł i uwaga zostały skomentowane. Każda wymaga odniesienia się do niego (po rozmowie wewnątrz władz SU i konsultacjach tych komunikatów z Dyrekcją, czy możliwa jest zmiana w związku z uwagą lub wprowadzenie nowego pomysłu). Uczniowie i uczennice powinni otrzymać informację - czy ich uwaga jest uwzględniona lub pomysł będzie zrealizowany, a jeśli nie, to dlaczego. Druga sprawa - zmieńcie proszę wybrane z listy wyzwanie. Wasza relacja to raczej: "2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU" niż "1. Tworzymy nowy uczniowskie środek przekazu informacji w naszej szkole". Jak piszemy w Przewodniku, są one z pozoru podobne, jednak w uczniowskim środku przekazu chodzi o narzędzie, dzięki któremu każdy uczeń i uczennica będą mogli nadać komunikat dla społeczności (np. radiowęzeł dostępny dla wszystkich), a skrzynka to właśnie wzmocnienie komunikacji między uczniami a władzami SU.

Wspaniale, że założyliście dla samorządu także stronę internetową! Widzę, że zamieszczacie informację o wyzwaniach w Szkole Demokracji! laugh Tak trzymać! Prezentacja sylwetek to dobry pomysł, aby społeczność szkolna mogła Was lepiej poznać. Wrzucajcie także informacje o Waszych działaniach, by strona żyła! Warto również wyznaczyć jedną osobę lub dwie odpowiedzialne za jej prowadzenie. Zaangażowaliście także dodatkowe osoby jak nauczyciel od informatyki - brawo! smiley Jeszcze do tego założyliście kanał na youtubie! Widać, że bardzo się starać, aby Wasza komunikacja była różnorodna i byście mogli dotrzeć do wszystkich uczniów. Życzymy owocnej, skutecznej komunikacji w Waszej społeczności i czekamy na uzupełnienie! smiley