Obrazek użytkownika Zespół Szkół w Dobrzeniu Wielkim
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Jaki środek komunikacji wybraliście? Dlaczego?

Musieliśmy znależć taki środek komunikacji, który jest ogólnodostępny dla wszystkich wchodzących w skład nowo powołanego SU. Podczas poprzedniej kadencji SU, część uczniów komunikowała się przez Whatsupa a część przez FB. W tym roku postanowiliśmy to ujednolicić aby przepływ informacji był lepszy.

● W jaki sposób działa on w praktyce?

Przesyłane są informacje o terminie spotkań - zazwyczaj są to wtorki - długa 20 minutowa przerwa, jeśli jest taka potrzeba to trwają one dłużej. Przesyłane są informacje dla osób nieobecnych np. o rozplanowaniu miejsc poszczególnych klas  na kiermaszu świątecznym czy informacje na której godzinie odbędzie się festiwal smaków czy też koncert Wspomnienie oraz do kogo przekazywać wtedy podkłady muzyczne.

Przewodniczący klas mają grupy na FB lub Whatsapie -  swoich klas. Więc te informacje w bardzo szybki sposób są przekazywane. Uznaliśmy iż zbyt dużo osób mogłoby pisać na grupie SU, stąd każdy może pisać ale nie dodajemy wszystkich uczniów.

Udało nam się również wprowadzić stały sposób komunikacji ucznió i uczennic z dyrekcją. Na spotkaniu ustalono wspólnie, iż w pierwszy poniedziałek miesiąca w godz. 12-14 Pani Dyrktor spotyka się z nami. Umieścimy to również na stronie internetowej szkoły i prześlemy do Państwa link.

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Uczniowie zespołu projektowego są członkami grupy projektowej.

● Na jakich zasadach mogą skorzystać z niego uczniowie i uczennice?

Przewodniczący SU dodaje ich do grupy. również gazetka szkolna informuje o godzinie spotkania i zaplanowanych działaniach.

 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

To akurat okazało się proste do wykonania.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

PO POPRAWIE

Droga Grupo,

dziękuję za odniesienie się do komentarza i uzupełnienie relacji! Widzę, że zastosowaliście system piramidowy i tak przekazujecie informacje przedstawicielom klas, którzy przekazują je swoim grupom. Piszecie: "Na jakich zasadach mogą skorzystać z niego uczniowie i uczennice? Przewodniczący SU dodaje ich do grupy. również gazetka szkolna informuje o godzinie spotkania i zaplanowanych działaniach.". Nadal mam wątpliwości, czy wszyscy uczniowie i uczennice w szkole mają jakiś sposób przekazania swoich uwag i pomysłów przewodniczącym - władzom SU i w jaki sposób sie to odbywa. Jedna widzę, że informacje przekazywane są wszystkim uczniom, a tutaj piszecie o możliwości ich dodania do grupy. Wspominacie, że każdy może do Was pisać, zatem rozumiem, że to jest ta możliwość dla uczniów - zadbajcie koniecznie o to, by uczniowie wiedzieli, że mają taką możliwość i w jaki sposób oraz z czym mogą napisać do Was. To ważne dla obustronnej komunikacji - jesteście ich przedstawicielami, więc warto słuchać ich głosów - potrzeb, problemów, propozycji. Dobrze, że macie stały kontakt z dyrekcją - to nie łatwe, a u Was się udaje. Mam nadzieję, że Wasze komunikacji będzie się coraz bardziej rozwijała w kierunku słuchania głosu uczniów i odpowiadania na niego. Gratuluję tych narzędzi, które udało Wam się już wypracować. Dbajcie o nie koniecznie! Powodzenia! smiley

Moi Drodzy,

ogromnie dziękuję za relację! smiley Cieszę się, że udało Wam się usprawnić komunikację w Waszej szkole i odpowiedzieliście szczegółowo na wszystkie pytania w przewodnika. To duży plus, że kierowaliście się tym w opisywaniu wyzwania. Wreszcie macie narzędzie, dzięki któremu przepływ informacji jest płynniejszy. Niestety nie jestem pewna, czy udało Wam się zrealizować istotę tego wyzwania, a mianowicie w punkcie przewodnika jest napisane: "Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo skorzystać z nowego narzędzia komunikacji, np. radiowęzła czy gazetki szkolnej. Każdy uczeń może posłużyć się tym środkiem przekazu w komunikacji z innymi (jeśli spełni jasno określone warunki).". Ciężko jest mi dostrzec, jak wszyscy uczniowie mogą korzystać w tego środka. Jeśli dobrze zrozumiałam, na grupie jest tylko zarząd SU i przedstawiciele klas, zatem nie każdy uczeń może przekazać całej reszcie jakieś informacje, jak np. w przypadku radiowęzła, z którego każdy może coś ogłosić. Stworzyliście miejsce do sprawnej komunikacji między przedstawicielami, ale uczniowie nie mają możliwości się przez nie wypowiedzieć do Was. Jeśli macie, sposób w jaki uczniowie mogą Wam przekazać informacje, to może Wasze wyzwanie to jednak "2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU". Niemniej bardzo istotne jest zarówno w jednym, jak i w drugim, aby każdy uczeń miał możliwość przekazać komunikat (ogłoszenia/uwagi/pomysły) całej reszcie szkoły lub Wam (przedstawicielom). Proszę zatem dajcie znać, czy w Waszej szkole stwrzyliście taką możliwość. Jeśli nie, zróbcie to i opiszcie. W razie pytań/wątpliwości piszcie bezpośrednio do mnie. Chętnie wesprę Was w zaplanowaniu, jeśli zajdzie taka potrzeba. :)

Pozdrawiam serdecznie,

Ula