Obrazek użytkownika Zespół Szkół w Radliczycach
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Biorąc pod uwagę to, że tworzymy małą społeczność szkolną i wszyscy się znamy długo zastanawialismy się jaki zastosować stały sposób komunkacji między uczniami a władzami SU. Podczas spotkania przedstawicieli SU i dyskusji między nami doszliśmy do wniosku, że ta komunikacja musi być zróżnicowana. Są wsród nas uczniowie, którzy nie wstydzą sie powiedzieć o swoich pomysłach lub powiedzieć co im się nie podoba ale są i tacy, którzy poprostu się wstydzą. Ostatecznie ustaliliśmy, że głównym miejscem komunikacji jest tablica ogłoszeń, która znajduje się na szkolnym korytarzu (do której mają dostęp wszyscy uczniowie naszej szkoły). Na tablicy zamieszczamy istotne wiadomości z życia społeczności szkolenj (np. termin najbliżej dyskoteki szkolnej). Dla bardziej nieśmiałych kolegów umieściliśmy skrzynki, do których uczniowie anonimowo mogą wrzucać swoje pomysły, uwagi, wnioski. Skrzynka ma soje stałe miejsce, jedna znajduje się na dolnym korytarzu, a druga na górnym  korytarzu - tak, aby wszyscy uczniowie mieli możliwość i dostęp do nich. Ponadto raz w tygodniu na długiej przerwie spotykają się przedstawiciele samorządów klasowych i wspólnie z opiekunem SU rozmawiają o tym co w najblizszym czasie trzeba zrobić, czy są jakieś problemy klasowe, uczniowskie. Pomysły ustalenia są następnie przekazywane na godzinach wychowawczych pozostałym uczniom. Do tablicy ogłoszeń uczniowie naszej szkoły są przyzwyczajeni, natomiast o skrzynkach zostali poinformowani na godzinach wychowawczych przez przedstawicieli samorządu. Skrzynka jest otwierana co 2 tygodnie, odpowiedzi na ewentualne pytania ze skrzynki są umieszczane na tablicy ogłoszeń (skrzynki otwierane są w piątki - odpowiedzi zostają zawieszone w  - poniedziałek). Jeśli sprawa wymaga konsultacji z radą pedagogiczną, panią dyrektor zaplanowane są spotkania konsultacyjne. Jeśli powaga sytuacji tego wymaga zasięgana jest opinia także innych osób, np. pielęgniarki szkolnej. O powyższych pomysłach uczniowie zostali poinformowani w klasach na godzinach wychowawczych przez przedstawicieli SU.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację tego pomysłu byli zaangażowani wszyscy, cała społeczność szkolna.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze było to, że na poczatku zdarzało się, że do skrzynki trafiały karteczki z napisami, rysunkami, które nie były związane z pracą SU. Niektórzy uczniowie postanowili zrobić sobie żarty, zwrócić na się uwagę w negatywny sposób. Teraz wiedzą już, że to nie jest dobry sposób, aby być akceptowanym przez innych. W końcu żarty im się znudziły.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Za sukces uważamy to, że do skrzynki nie są już wrzucane nietrafione karteczki. Pojawiają się ciekawe pomysły, które zdecydowanie usprawnią komunikację. Mamy nadzieję, że uczniowie będą chętnie korzystać z różnych metod komunikacji z SU.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

Skrzynki działają w naszej szkole od niedawna - ciekawe czy się utrzymają? Czas pokaże.!

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga grupo,

dziekuję za dodanie relacji ze zrealizowanego obszaru Komunikacja i Media. Bardzo się cieszę, że w dyskusji doszliście do wniosku, że stosowane narzędzia komunikacyjne muszą byc zróżnicowane - rzeczywiscie to jest tak, że każdy z nas jest inny, a co za tym idzie komunikuje się w różny sposób: dla niektórych powiedzenie czegoś w wprost jest naturalne, inne osoby wolą wyrazić swoje zdanie w sposób bardziej anonimowy. Narzędzia, które przyjęliście w Waszej szkole odpowiadają na różne potrzeby,

Dobrą praktyką jest odpowiadanie na wiadomości ze skrzynek, cieszy mnie również to, że nie bagatelizujecie spraw, które wymagają konsultacji ze specjalistami.

Co do faktu, że do skrzynki wrzucane są różne rzeczy - żarty również są ważne, ale tak jak sami piszecie, one się w pewnym momencie nudzą.

Mam nadzieję, że stosowane przez Was metody komunikacji przyjmą się w Waszej szkole, a na tablicy i w skrzynce pojawi się wiele pomysłów na ciekawe szkolne inicjatywy.

Pozdrawiam Was smiley