Obrazek użytkownika Zespół Szkolno- Przedszkolny nr3 w Katowicach
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Zadanie podzielilismy na etapy. W pierwszym etapie brała udział cała społeczność uczniowska. Samorządy klasowe zorganizowały debaty klasowe, podczas których klasy opracowywały własne pomysły na komunikację z zarządem samorządu uczniowskiego. W kolejnym etapie zarząd samorządu uczniowskiego zorganizował spotkanie z trójkami klasowymi, które przedstawiły wnioski i propozycje wynikające z dyskusji klasowych. Podczas spotkania wyłoniono te formy komunikacji, które pojawiały się w propozycjach klasowych najczęściej.W debatach klasowych wzięły udział 24 klasy. Oto propozycje klas w sprawie form komunikacji z zarządem samorządu uczniowskeigo:                                                 

1.Skrzynka pomysłów i informacji- uzyskała popularność w 14 klasach.

2.Skrzynka mailowa - uzyskała popularność w 21 klasach.

3.Dyżury zarządu samorządu uczniowskiego- uzyskały popularność w 16 klasach.

4.Konto na portalu społecznościowym Facebook- uzyskały popualrność w 8 klasach.

Po przeanalizowaniu wyników wybraliśmy 3 propozycje, które uzyskały największą liczbę polubień, czyli skrzynkę mailową, dyżury zarządu oraz skrzynkę pomysłów i informacji. O wyborze sposobów komunikowania się zostali powiadomieni wzyscy uczniowie, nauczyciele, dyrekcja i rada rodziców.

Kolejnym etapem było przekazanie uczniom do ogólnej dyspozycji adresu mailowego zarządu samorządu uczniowskiego. Zarząd zobowiązał się do systematycznego odpowiadania na maile podczas swoich dyżurów. Członkowie zarządu samorządu uczniowskiego będą pełnić dyżury w każdy piątek, w godzinach 14.30- 16.00. Przewodniczący zarządu zwrócił się do rady rodziców o dofinansowanie propozycji założenia skrzynki pomysłów i informacji, co spotkało sie z akceptacją rady rodziców. Zakupiona skrzynka zawisła przy sali zarządu samorządu uczniowskiego.Podczas dyzurów zarząd przeglada skrzynkę pomysłów i informacji, a nastepnie przekazuje swoje odpowiedzi za pomocą redagowanej przez siebie ulotki samorządowej. Pomysły są analizowane na bieżąco i w miarę możliwości przekazywane do realizacji. Skrzynka mailowa służy do przepływu informacji pomiędzy klasami, nauczycielami,  dyrekcją i radą rodziców.

 

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Realizacja wyzwania wymagała zangażowania całej społecznosci uczniowskiej. Za przeprowadzenie debat w klasach odpowiedzialne były trójki klasowe klas 1-8. Przewodniczący każdej klasy składali zarządowi samorządu uczniowskiego sprawozdanie z przeprowadzonych debat klasowych z uwzglednieniem pomysłów na sposoby wzajemnej komunikacji. Tak więc, w pierwszym etapie brała udział cała społeczność uczniowska opracowując podczas debat klasowych swoje pomysły na wzajemną komunikację. W kolejnym etapie zarząd samorządu uczniowskiego zorganizował spotkanie z trójkami klasowymi. Podczas którego wyłoniono te formy komunikacji, które cieszyły sie popularnością w większości klas.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Podczas spotkań z samorządami klasowymi przewodniczący zgłaszali nam iż niektórzy uczniowie mogą mieć problemy z możliwością korzystania z  poczty elektronicznej. Uczniowie chcieliby, by w szkole było zorganzizowane miejsce korzystania z komputera. Zaproponowaliśmy możliwość korzystania z klasowej skrzynki mailowej podczas godzin wychowawczych, zajęć komputerowych lub koła komputerowego. Ten problem będziemy musieli jednak jeszcze dopracować, po konsultacji z dyrektorem.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Wykorzystując nowe sposoby komunikacji zorganizowano na życzenie uczniów klas 4- 8 szkolną dyskotekę. Taka propozycja pojawiała się najczęściej w skrzynce pomysłów i informacji. Uczniom klas starszych zależało, by dyskoteka została zorganizowana tylko dla grupy klas 4-8. Na adres mailowy uczniowie mogli przekazywać listę swoich propozycji muzycznych do wykorzystania podczas dyskoteki szkolnej. Po przeprowadzeniu dyskoteki skrzynka informacji i pomysłów posłużyła zarządowi do uzyskania informacji od uczestników, którzy mogli przedstawić swoją opinie na temat imprezy tanecznej. Sądzimy, że w miarę upływu czasu forma przekazu mailowego, jak i skrzynki pomysłów będzie wykorzystywana na bieżąco. Zarząd będzie za pomocą skrzynki mailowej kontaktował się z przewodniczącymi klasowymi przesyłając klasom aktualne ulotki samorządowe. Chcemy myśleć ekologicznie, mniej informacji papierowych,więcej informacji przesyłanych drogą elektroniczną. Nowe sposoby komunikacji to także możliwość dotarcia do większej grupy osób. Adres skrzynki mailowej został udostępniony nauczycielom oraz dyrekcji, radzie rodziców, co pozwala na szybszy przepływ informacji pomiędzy wszystkimi podmiotami.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

oooogromne gratulacje! laugh Wspaniale, wręcz wzorowo przeprowadziliście to rozwiązanie! Jestem pod dużym wrażeniem całego procesu i jego realizacji! Przeprowadziliście dwuetapowe konsultacje na początku, pytając najpierw przyszłych odbiorców, jak chcą się komunikować, co stanowi świetną praktykę i genialnie, że zaczęliście właśnie od tego. Przeanalizowaliście popularność poszczególnych środków i stworzyliście różne możliwości komunikacji dla uczniów - elektroniczną, skrzynkę i dyżur - dzięki temu uczniowie mogą różnymi drogami przekazać Wam swoje uwagi i pomysły. Skrzynka daje możliwość dla tych, którzy chcą pozostać anonimowi i nie są fanami technologii. Mail jest drogą szybką i łatwo dostępną, a na dyżurze zawsze mogą pogadać. Co bardzo istotne i muszę to docenić, nie zapomnieliście, by ustalić ten stały termin raz w tygodniu na odpisywanie na maile i sprawdzanie skrzynki oraz odpowiedź na to, co w niej będzie - brawo! To kluczowe, by uczniowie czuli się słuchani. Pamiętajcie w tym o regularności! 

Niesamowicie podoba mi się fakt, że macie również narzędize do odpowiada na propozycje uczniów w postaci ulotki - dzięki temu i mailowej formie odpowiedzi Wasza komunikacja jest obustronna, a to ważne kryterium sprawnego przekazu. Usprawnienie tej komunikacji jest wielkim sukcesem. Dyskoteka, która wynikła z potrzeb uczniów jest na to dowodem. Właśnie w taki sposób powinno się wykorzystywać środki komunikacji - by dowiadywać się, jakie uczniowie mają potrzeby! Zadbajcie o dobrą informację, by wszyscy uczniowie wiedzieli, gdzie jest skrzynka, znali adres maila i wiedzieli kiedy i gdzie znaleźć Was na dyżurze. Może jakieś przypomnienie od czasu do czasu? wink

Jeszcze raz wielkie gratulacje zrealizowania wyzwania i szkolnych osiągnięć, jakie z tego płyną. Jesteśmy z Was bardzo dumni! Życzymy wytrwałości w odpowiadaniu na zgłoszenia i realizowaniu pomysłów i uwag uczniów. Braaawa! Powodzenia i serdecznie pozdrawiamy! smiley