Obrazek użytkownika Kolumbus Prywatna Szkoła Podstawowa
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
1.Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Diagnoza została przeprowadzona przy pomocy gadającej ściany. Dzięki temu dowiedzieliśmy się o potrzebach i zainteresowaniach uczniów i uczennic naszej szkoły.  Tablica wisiała przez tydzień.

Dzieci i młodzież naszej szkoły chcą mieć wpływ na to co dzieje się w szkole. Nasza klasa 8 stworzyła Gadającą Ścianę w formie plakatu, dzięki któremu mogliśmy zapoznać się z opiniami innych dzieci na temat nowych pomysłów w szkole. Gdy już dowiedzieliśmy się, co dzieci chciałyby zmienić w naszej szkole, postanowiliśmy zrealizować te pomysły, które uważaliśmy z możliwe do zrealizowania.

Propozycje uczniów i uczennic to: -warsztaty tematyczne -kącik gier planszowych -kolorowe/tematyczne dni .

Najwięcej głosów zyskały następujące pomysły: • warsztaty tematyczne (plastyczne, muzyczne, chemiczne, taneczne oraz kreatywne) dni kolorowe i tematyczne • kącik gier planszowych.

Warsztaty tematyczne będą prowadzone przez uczniów klas 7-8; jest też nauczyciel, który nadzoruje przebieg warsztatów. Uczeń musi przedstawić scenariusz warsztatów dyrekcji.

START warsztatów – po egzaminach ósmoklasisty (kwiecień, maj, czerwiec) Udział w warsztatach jest dobrowolny.  

Karolina i Aleksander Tondel-Karpińscy

Kącik gier już ruszył

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W relizację wyzwania była zaangażowana klasa 8 [ czyli 8 Wspaniałych] , a więc wszyscy uczestnicy i uczetniczki projektu.  

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Pojawiło się wiele pomysłów, które musiały zostać odrzucone jako niemożliwe do relizacji np: większa szkoła, czy <kącik słodyczy> czyli Łasuchów . Następnym razem przygotujemy większą tablicę/ścianę.

Teraz potrzebujemy dużo determinacji w relizacji warsztatów

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Ogormnie cieszy nas odzew z jakim spotkała się nasza <gadająca ściana>, zaangażowanie dzieci. Pojawiła się nawet propozycja na ścianie, aby było więcej takich <takich tablic>. 

Uczniowie i uczennice mieli frajdę ale przede wszystkim poczucie dumy, że zostali zapytania, że ich głos jest ważny, że będą mieć wpływ. 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Regulamin gadajacej sciany.docx (12KB)
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

świetnie Wam poszło! laugh Gadająca ściana to wspaniały pomysł na zebranie pomysłów od uczniów i uczennic. Bardzo się cieszymy, że zyskała dużą popularność w Waszej szkole i spotkała się z tak pozytywnym odbiorem. Klaso 8 - wielkie brawa za zaangażowanie!  Ścianka miała jasny regulamin - pierwszy plus! Dokonaliście wyboru realnych pomysłów - dobry krok! Zadziałaliście - wcieliliście kącik gier w życie, a niektóre pomysły czekają nadal na realizację, ale mają swoje miejsce w kalendarzu - tak trzymać. yes Szczególnie spodobały mi się warsztaty - mam nadzieję, że uda Wam się wkrótce zrealiować ten pomysł. Dzięki także za fotki! smiley Może warto powtórzyć ściankę na początku nowego roku szkolnego i wpisać wybrane działania w kalendarz planów na cały rok? Może również spytać o zainteresowania i zastanowić się, co zrobić, by uczniowie mogli je rozwijać w szkole? To takie sugestie, do rozwoju. Najważniejsze, że uczniowie zyskali poczucie wpływu na sprawy w swojej szkole ,a przy okazji mogli się dobrze bawić. 

Gratulacje! laugh