Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Mrokowie
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
1.Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Realizując to wyzwanie wybraliśmy metodę wywiadu. Uznaliśmy, że w ten sposób uzyskamy szybką informację na temat potrzeb / zainteresowań naszych kolegów.

Do każdej klasy od  1. do 8. i 3. gimnazjum poszło po dwóch naszych przedstawicieli z klas 7, 8 i 3 gimnazjalnych. Nasze spotkania z uczniami zaplanowaliśmy podczas zebrań SU. Ustaliliśmy pytania wywiadu. Zebrane informacje przez naszych wolontariuszy poddaliśmy analizie i zaprezentowaliśmy na ogólnym zebraniu SU na forum przedstawicieli wszystkich klas. W ten sposób uzyskaliśmy listę potrzeb naszych kolegów, które chcielibyśmy wdrożyć w szkole.

Kolejnym etapem naszych działań były rozmowy z dyrekcją szkoły, podczas których przedstawiliśmy wyniki naszej diagnozy oraz omówiliśmy możliwości ich wdrożenia. Dyrekcja przyjęła nasze propozycje ze zrozumieniem. Po dwóch tygodniach, na zebraniu SU uzyskaliśmy odpowiedź co z naszych pomysłów można w naszej szkole zrealizować. Niektóre sprawy udało się załatwić „od ręki”, na inne musieliśmy poczekać, gdyż wymagały dalszych ustaleń np. z radą pedagogiczną czy intendentką szkoły.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację tego wyzwania zaangażowanych było wiele osób, począwszy od wolontariuszy przeprowadzających wywiady w klasach, poprzez dyrektora szkoły, radę pedagogiczną i skończywszy na pani intendent w szkolnej stołówce.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Na początku trudnością okazało się przełamanie tremy / strachu przed pójściem do każdej klasy i przeprowadzeniem wywiadu w obecności nauczyciela.

Zawodziła również komunikacja pomiędzy uczestnikami projektu – pewne niedomówienia, nieobecności w szkole. To powodowało opóźnienia w realizacji poszczególnych działań.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Ale udało się nam zrealizować kilka ważnych dla uczniów pomysłów:

  • na drugim piętrze (dla starszych klas) udało się zainstalować dystrybutor do wody tzw. „wodopój”;
  • wynegocjowaliśmy wpisywanie spóźnień na lekcje po 3-5 minutach po przerwach śniadaniowych i obiadowych (w szkole mamy trudności lokalowe w stołówce i trudno wyrobić się w czasie ze zjedzeniem posiłków);
  • na prośbę szczególnie uczniów klas młodszych, w naszej stołówce zagościły drożdżówki – nie było to łatwe zadanie gdyż trzeba było znaleźć dostawcę, który nie stosuje konserwantów.
  • w wyniku rozmów z panią intendentką mamy wpływ na jadłospis – zaproponowaliśmy dania obiadowe, które chcielibyśmy, aby były częściej w szkolnym menu. Okazało się, że nie jest to takie proste, gdyż wymogi sanitarne wymagają zbilansowanych posiłków dla młodzieży. Ale mamy zapewnienia, że nasze pomysły będą uwzględniane.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

gratulacje! Włożyliście wiele trudu w to, aby dowiedzieć się, jakie są realne potrzeby uczniów Waszej szkoły i wygląda na to, że się to Wam udało, a nawet na nie odpowiedzieliście! smiley Podzieliliście się pracą, aby zrealizować badanie - dobry krok! Bardzo mi się podoba, że na etapie rozmów z dyrekcją poruszyliście możliwość wdrożenia tych konkretnych potrzeb, a nie tylko przedstawiliście je - tak właśnie to powinno wyglądać! Odnośnie trudności - świetnie, że udało Wam się przełamać tremę i stres, bo jak widzicie, dało to świetne rezultaty, więc chyba było warto! wink Niedomówienia zapewne zmiejszą się z Waszym rosnącym doświadczeniem i praktyką. Dobrze, że jesteście świadomi tych komplikacji, z czasem powinno być ich mniej. Udało Wam się zaangażować wiele osób, ale przede wszystkim samych uczniów - brawo! Chcę także ogromnie docenić to, że wprowadziliście w życie propozycje wynikające z potrzeb uczniów i zaczęliście już zmiany na lepsze w Waszej szkole! To duuuuuże osiągnięcie! smiley Dzięki za konkrety, które pokazują, co udało. Każda sprawa to usprawnienie funkcjonowania w stronę uczniów, czy to wodopój, czy drożdżówki - niby niewielkie rzeczy, a jak ważne!

Ogromne gratulacje świetnego procesu i jego sukcesu! laugh  Mam nadzieję, że uda Wam się przeprowadzić jeszcze więcej takich zmian w odpowiedzi na to, czego chcą uczniowie, a co jest możliwe. Powodzenia! Trzymam mocno kciuki!! smiley