Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Wincentego Pola w Stawiszynie
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
2.Samodzielnie organizujemy działanie z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości, korzystając z pomysłów zamieszczonych na stronie niepodlegla.ceo.org.pl
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Rada Samorzadów Klasowych ustaliła, że z obszaru "Działanie" wybierze organizację działań związnych ze 100-leciem odzyskania niepodleglości. Ustaliła 3-dniowy termin zgłaszania propozycji działań, wskazując że inspiracje znajdują się na stronie CEO). Po zebraniu pomysłów, przeprowadzone zostało tajne głosowanie. Po przeliczeniu głosów okazało się, że 2 incjatywy zyskały taką samą liczbę glosów: Bieg dla Niepodległej" i gra miejska "Pamięć o wolności". Po uzyskaniu zgody dyrektor szkoły, uczniowie wyznaczyli 2 zespoły do realizacji wyzwań. Na początku odbyło się spotkanie z opiekunem SU, aby uczniowie mogli zapoznać się z wymaganiami formalnymi związanymi z przeprowadzeniem projektów. Następnie zespoły projektowe ustaliły orientacyjne terminy realizacji zadań.

I zespół, złożony z 12 osób spotkał się 15.09.2018 r., kiedy ustalili szczegółowy plan działań oraz osoby odpowiedzialne za ich wykonanie:

- 19-26.09.2018 r. - przygotowanie informacji o "Biegu dla Niepodleglej" i rozpowszechnienie wśród członków społeczności szkolenej (plakaty, gazetka),

-26.09.-3.10.2018 r.- zorganizaowanie zapisów do udziału w biegu (celem było zebranie 100 uczniów). Przygotowanie pod opieką nauczyciela wychowania fizycznego zgód na udział w biegu uczniów. Zebranie zgód.

-8.10.2018 r. - opracowanie i przetestowanie trasy biegu. Poinformowanie policji o organizacji biegu za pośrednictwem pedagoga szkolnego.

- 8-16.10.2018 r. - przygotowanie rekwizytów (biało-czerwone koszulki, flagi, kotyliony.

- 19.10.2018 r. - Wielki Finał "Bieg dla Niepodległej". Udział w biegu 100 uczniów, którzy pod opieką nauczycieli wychowania fizycznego i zabezpieczeni przez policyjny radiowóz pokonali trasę odmierzoną wcześniej (1918 kroków) biegnąc leżną drogą w biało-czerwonych barwach.

Drugi zespół projektowy (20 uczniów) ustalił plan działań i przydział obowiązków, związanych z organizacją gry miejskiej "Pamięć o wolności", w dniu 15.10.2018 r.

- 9-16.10.2018 r. - przygotowanie informacji o grze (plakaty i ulotki).

- 17.23.10.2018r - zorganizowanie zapisów do gry. Przygotowanie zgód na udział w grze dla uczniów pod opieką nauczyciela historii. Zebranie zgód. Prośba o pomoc skierowana do nauczycieli, którzy byliby opiekunami przemieszczajacych się grup oraz dbali o bezpieczeństwo na trasi gry.

- 22-23.10.2018 r. - opracowanie trasy gry, wyznaczenie miejsc, w których będą znajdowali się agenci z zagadkami (poczta, ratusz, pozostałości muru obronnego, kościół, stary budynek szkoły, biblioteka)

-24-31.10.2018 r. - przygotowanie map trasy, zagadek, kart potwierdzajacych wykonanie zadania. Przygotowanie strojów historycznych dla agentów, "skarbu" dla zwycięskiej drużyny oraz listu Józefa Piłsudskiego, skierowanego do młodzieży, pamiątkowych dyplomów,

- 5.11.2018 r. - zorganizowanie poczęstunku dla uczestników gry. Prośba o pomoc skierowana do personelu szkoły.

- rano 9.11.2018 r. - przygotowanie miejsca zbórki oraz mety, ukrycie skarbu, przygotowanie świetlicy.

- 9.11.2018 r. Gra miejska "Pamięć o wolności". Uczestnicy gry zostali podzieleni na 6 zespołów. Każdy zespół poruszał się według indywidualnej mapy, wykonując poszczególne zadania. Zespół, który najszybciej wykonał wszystkie zadania otrzymal wskazówkę do skarbu.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Czlonkowie zespołu projektowego byli koordynatorami podjętych działań. Poza nimi udział w realizacji (przygotowaniach) wzieli udzial uczniowie klas starszych (klasy VIII). A uczestnikami gry i biegu byli uczniowie klas młodszych (IV-VII). Pomocą służyli także nauczyciele, rodzice, mieszkańcy Stawiszyna.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze było opracowanie planu działan.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Za sukces uważamy zrealizwoanie planów pracy oraz zadowolenie uczestników aktywności, którzy stwierdzili, że za rok chętnie wezmą udział w podobnych projektach.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dzięki za dodanie relacji!

Wygląda na to, że fantastycznie Wam poszło!! laugh Bardzo się cieszę, że tak dokładnie opisaliście wszystkie działania - zaczynając od wyboru pomysłu i opisując z datami cały przebieg. Odpowiedzieliście na wszystkie pytania zawarte w Poradniku. Tak trzymać, moi drodzy! yes

Wspaniale, że na początku pozwoliliście uczniom zgłaszać pomysły, a potem przeprowadziliście głosowanie - to naprawdę świetny sposób podjęcia decyzji, bo oparty o to, czego chcą uczniowie! Tak właśnie to powinno wyglądać! smiley Podzieliście się na zespoły i ustaliliście szczegółowy harmonogram, który opisaliście oraz osoby odpowiedzialne - super! To, co było dla Was najtrudniejsze poszło Wam świetnie. Bardzo podobają mi się Wasze harmonogramy - widać w nich krok po kroku, jakie działania musiały byc zrealizowane i w jakich terminach. Chociaż nie jest to łatwe, widać, że sobie z tym doskonale poradziliście. 

Udało się Wam zaangażować także mnóstwo osób, także spoza szkoły. Po zdjęciach widać rzeczywiście radość i satysfakcję uczestników, co stanowi Wasz sukces. Możecie być z siebie dumni! My z Was jesteśmy! Brawo!! laugh Powodzenia w kolejnych wyzwaniach!