Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
3. Działania uczniów - Szkoła Podstawowa nr 2
Na spotkaniu z samorządem uczniowskim, nauczycielami i dyrektorem ustaliliśmy, że najlepszym pomysłem na zintegrowanie uczniów będzie dzień Wiosny. Zdecydowaliśmy wspólnie, że będzie to dzień z wychowawca oraz klasy będą mogły wyjść razem i zwiedzić różne miejsca w naszym mieście. Wszyscy uczniowie zebrali się w szkole, a następnie wraz z nauczycielami wyszli na małą wycieczkę. Starsze klasy miały możliwość obejrzeć jak wyglada praca strażaków, pojazdy oraz miejsce ich pracy. Za to młodsi uczniowie wybrali się na zwiedzanie biblioteki miejskiej. Nie zabrakło również atrakcji. Uczniowie po zakończonych odwiedzinach i zwiedzaniu udali się na kręgle, pizzę lub lody. W naszej szkole odbyły się także przesłuchania do uroczystości, która odbędzie się w maju. Każda klasa mogła zaprezentować co grupowo przygotowała. Większość uczniów w tym dniu napewno spędziła miłe czas i pogłębiła więzi.
POPRAWKA:Przed spotkaniem z SU, nauczycielami i dyrektorem, zapytaliśmy uczniów jk chcieliby spędzić wspólnie dzień. Uczniowie dali propozycje, następnie my wybraliśmy te najbardziej ciekawe i najczęściej powtarzające się i zorganizowaliśmy głosowanie. W ten sposób powstał pomysł organizacji dnia wiosny. Kolejna sprawą byli podzielenie się zadaniami. Wszystko zostało ogłoszone na apelu szkolnym. Głównym zadaniem klas było przygotowanie się do przesłuchań, ale także uczniowie mieli wiele innych zadań do wykonania, m.in. klasy 7,8 były odpowiedzialne za pomoc w przygotowaniu przesłuchań, klasy 6 podczas przerwy między zwiedzaniem zorganizowały kalambury dla reszty uczniów oraz klasy 5 i 4 po zakończonych atrakcjach przygotowały jeszcze coś słodkiego.
Grupa ręalizująca wyzwania, uczniowie całej szkoły, nauczyciele oraz dyrekcja.
Najtrudniejszym zadaniem był zaangażowanie całej szkoły oraz zorganizowanie całego eventu.
Za sukces uważamy zintegrowanie uczniów i że wszyscy przy tym wyzwaniu dobrze się bawili podczas spotkani klasowych.
<Po uzupełnieniu>
Witajcie,
Dziękuję bardzo za uzupełnienie relacji i odniesienie się do moich pytań. Teraz mogę z czystym sumieniem zaakceptować wyzwanie - gratuluję i życzę Wam wielu udanych inicjayw.
Pozdrawiam,
Tomasz
************************************************
Witajcie,
Jestem właśnie po lekturze waszej relacji. Wygląda na to, że integracja była udana, a uczestnicy zadowoleni, czego najlepszym dowodem uśmiechnięte twarze na zdjęciu. Wrażenie robi również różnorodność i ilość atrakcji które zorganizowaliście: spacer, zwiedzanie, pizza, kręgle, prezentacje klas w szkole, to wszystko składa się na mieszankę, z której można uzyskać wspaniałą integrację. Niemniej jednak, w Waszej relacji zabrakło kilku ważnych szczegółów, które były istotne przy realizacji tego wyzwania. Mam prośbę o uzupełnienie opisu przebiegu zdarzeń o następujące elementy (zgodnie z wytycznymi zawartymi w przewodniku po programie):
Mam głównie na myśli punkt dotyczący tego jakie zadania określiliście podczas planowania i jak się nimi podzieliliście (kto był odpowiedzialny za poszczególne części)? Wydaje mi się, że atrakcji było sporo, warto napisać, kto za nie odpowiadał. Esencją tego wyzwania jest, aby każda klasa przygotowała jakiś jego element. Jak rozumiem w Waszym przypadku były to prezentacje każdej klasy w ramach przesłuchań do majowych uroczystości? Czuję w tym miejscu niedosyt. Chciałbym dowiedzieć się trochę więcej o tym, co przygotowały poszczególne klasy, szczególnie że jest to zasadnicza część tego wyzwania.
Napisaliście o spotkaniu SU z nauczycielami i dyrekcją, na którym podjęliście decyzję na temat formy integracji i to moim zdaniem bardzo dobra praktyka. W tym miejscu chciałbym Was jeszcze zachęcić, żebyście napisali nieco więcej o przebiegu samego spotkania. Czy były jakieś alternatywne pomysły i czy wszystkie ostatecznie zostały zrealizowane, jak były dyskutowane poszczególne elementy integracji, czy były jakieś punkty sporne, czy jakieś warianty były poddane pod głosowanie? To moja prośba w związku z punktem z przewodnika dotyczącym tego w jaki sposób zdecydowaliście o formie integracji i temacie przewodnim?
Celem który na pewno osiągnęliście, było zintegrowanie społeczności szkolnej, w dodatku w atrakcyjnej i myślę okazałej formie. Jednak w tym rodzaju wyzwania ważne jest to, że każda klasa ma przygotować samodzielnie element wydarzenia (jak jest napisane w Przewodniku po programie), co sprawia, że wszyscy uczniowie są zaangażowani w jego realizację. Z Waszej relacji to nie wynika i raczej wygląda na to, że decyzję i organizację podjął zarząd SU i nauczyciele, a większość uczniów była raczej odbiorcami niż współorganizatorami. Proszę odnieście się do tego i napiszcie, które klasy i co przygotowały, a jeśli ciężko jest to wskazać i rzeczywiście ciężar organizacji leżał jedynie po stronie zarządu SU i nauczycieli, wybierzcie inne wyzwanie z tego obszaru i je zrealizujcie lub zorganizujcie dzień/noc integracyjną z uwzględnieniem tej uwagi.
Pozdrawiam,
Tomasz
- Zaloguj się aby dodać komentarz.