Obrazek użytkownika szkoła podstawowa nr 29 im J. Liszewskiego
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
1.Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Chcielibyśmy,by nasza placówka była atrakcyjna zewnętrznie i wewnętrznie dla uczniów tu uczęszczających.Jak spędzić miło czas podczas przerw.?Zajęcia poza budynkiem szkolnym? Uczniowie w domach mieli przeprowadzić rozmowy z rodzicami , z mieszkańcami pobliskiego osiedla, znajomymi. Na godzinach wychowawczych uczniowie sporządzali własne wizualizacje przestrzeni szkolnej- dydaktycznej, rekraacyjnej i integracyjnej.Postawiliśmy kluczowe pytania:

1. Jak to miejsce chcielibyście widzieć?

2.Co miałoby się w tym miejscu wydarzyć?

3.Jakie lekcje chcielibyście przeprowadzić?

4.Jakie elementy miałyby się tam znaleźć,co będzie potrzebne do realizacji zajęć?

5.Jakie macie wyobrażenia tego miejsca, co miałoby się tam znaleźć, żeby to wyobrażenie zrealizować?

Temat został poruszony na zebraniach z rodzicami, jednak skupiliśmy się na propozycjach uczniów.

Zrealizowaliśmy najprostszy i najszybszy projekt, czyli polanka piknikowa. Wycięto trawę i chwasty, pozbierano nieczystości. Zorganizowano zbiórkę przedmiotów piknikowych wśród zainteresowanych uczniów i ich rodziców (koce, tablice, poduszki,parasolki). Dostaliśmy 3 koce piknikowe, z aluminiowym zabezpieczeniem przed przemakaniem. Podarowane poduszki umieściliśmy w bibliotece/czytelni, na części dywanowej, mamy kącik relaksu.Tablice dziecięce posłużyły za przenośne komunikatory dla nauczycieli,bo lekcje wdż już przeprowadziliśmy.Parasolki chronią nas przed intensywnym słońcem.

pomysły to:

1. polana piknikowa

2. altana lekcyjna

3.teren trampolin naziemnych

4. ścianka wspinaczkowa na ścianie sali gimnastycznej

5.siłownia na świerzym powietrzu

Uczniowie klas obecnych 7 będą realizować OBO- Olsztyński Budżet Obywatelski- wniosek i zbieranie podpisów, zeby otrzymać fundusze i realizacje projektu siłowni i trampolin.

 

3. teren naziemnych t 

 

 

Następnie klasa wybierała najlepsze projekty, pomysły i przekazywała do Samorządu Uczniowskiego. 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

-wychowawcy klas 4-8 nadzorowali,ale odpowiedzialni byli gospodarze klasowi, bo przekazywali najlepsze projekty przewodniczącej samorządu uczniowskiego.

-opiekunowie samorządu uczniowskiego

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniej było zmotywować uczniów do naszkicowania projektów, ponieważ nie chcieli rysować,przerwa kwietniowa i jest już maj!!!  Myślami są już na wakacjach, poza szkołą, a tu trzeba jeszcze o szkole myśleć?!

Znależienie sponsorów i wolontariuszy do budowy altany edykacyjno-integracyjnej. Już mieliśmy realizatora, ale zabrakło materiałów- drewna, do budowy .Plan odłożony w czasie, do późniejszej realizacji, bo we wrześniu festyn rodzinny, jest szansa na uzbieranie funduszy do zakupu materiałów. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Podczas dyskusji zapał i pomysłowość ogromna, zwłaszcza dla śmiechu/szydzenia, podczas godzin wychowawczych. Zrealizowane jednak.

POLANKA PIKNIKOWO/LEKCYJNA i wyposażenie

Zajęcia pozalekcyjne przygotowujące polanę, bo młodzież miała sama się zorganizować i zmobilizować, okazały się mozolne i mizerne, ale się udało. Teren został wyznaczony, przystrzyżony i oczyszczony.Przetestowany podczas lekcji wdż i religii, przy sprzyjającej pogodzie.

Zbiórka przedmiotów piknikowych- koce, poduchy, przenośne tablice. 

Lekcje poza salą szkolną -wdż, religia - zrealizowane, wreszczcie coś innego w tej monotonni dnia szkolnegoUczniowie wyszli, a nauczyciel też mógł zrealizować temat i podstawę programową.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

niezwykle sprawnie przeszliście od teorii do praktyki, więc jestem pod wrażeniem! Skonstruowaliście konkretne pytania, które posłużyły Waszej diagnozie w klasach, ale włączyliście także rodziców. Widzę, że temat potrzeb potraktowaliście konkretnie pod kątem przestrzenno-organizacyjnym, bardzo ciekawe ujęcie. Większość grup odczytuje to jako pasje uczniów i to czego potrzebują (bardzo szeroko - nowych zajęć lub rzeczy/funkcji, której brak lub naprawy czegoś). Tutaj poszliście inną drogą, równie ciekawą.

Wspaniale, że uczniowie zgłosili tak wiele różnorodnych pomysłów! Doceniam, że jeden z nich zaczęliście wprowadzać w życie i macie zaplanowane co dalej. Przede wszystkim już podjęliście konkretne kroki! To świetne, jak skuteczni jesteście! Przygotowaliście teren i zebraliście potrzebne przedmioty, a to już bardzo duży sukces! Trzymam kciuki za zbiórkę i pozyskiwanie materiałów oraz dalszy rozwój Polanki Piknikowej. Oby służyła Wam do urozmaicania lekcji i dobrego czasu odpoczynku! Gratulacje tym samym zrealizowania wyzwania! Pozdrawiamy! laugh