Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 5 im. ks. Franciszka Olejniczaka
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
2.Samodzielnie organizujemy działanie z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości, korzystając z pomysłów zamieszczonych na stronie niepodlegla.ceo.org.pl
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Analizując punkty z obszaru „Działania uczniów i uczennic” przewidziane do realizacji w tym roku od razu zwróciliśmy uwagę na pkt. drugi, czyli „Samodzielnie organizujemy działanie z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości, korzystając z pomysłów zamieszczonych na stronie niepodlegla.ceo.org.pl. Jednogłośnie zdecydowaliśmy, że chcemy mieć wpływ na to, jak w naszej szkole zostanie upamiętniona ta doniosła rocznica.

Oto przebieg realizacji powyższego zadania:

1. Na spotkaniu Zarządu SU wspólnie postanowiliśmy, w ramach realizacji obszaru „Działania uczniów i uczennic”, zabrać się za punk 2: „Samodzielnie organizujemy działanie z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości, korzystając z pomysłów zamieszczonych na stronie niepodlegla.ceo.org.pl”.

2. Daliśmy sobie trochę czasu na to, aby każdy z nas wszedł na stronę: niepodlegla.ceo.org.pl oraz poszukał w internecie pomysłów na to w jaki sposób możemy uczcić to wydarzenie. Mieliśmy także czas, aby przemyśleć wszystko w domu i wyjść ze swoimi własnymi propozycjami.

3. Na kolejnym spotkaniu, każdy z nas przedstawił swoje propozycje. Wspólnie omówiliśmy wszystkie „za i przeciw” związane z ich realizacją oraz wybraliśmy kilka pomysłów, które wszystkim wydały się najtrafniejsze a przede wszystkim możliwe do realizacji. Dodatkowo nasz Opiekun SU poinformował nas, że Dyrekcja szkoły wyznaczyła nauczycieli odpowiedzialnych za przygotowanie obchodów tego wydarzenia i wspólnie zdecydowaliśmy, że przedstawimy nasze pomysły tym wybranym nauczycielom i spróbujemy połączyć siły, aby stworzyć spójną całość oraz podzielić się obowiązkami.

4. W asyście opiekuna SU spotkaliśmy się z nauczycielami wybranymi do organizacji tego dnia i przedstawiliśmy nasze propozycje:

- chcieliśmy, aby każda klasa była odpowiedzialna za odpowiedni do okazji wystrój swojej sali, łącznie z oknami oraz przylegającymi do niej korytarzami (w ten sposób chcieliśmy zmobilizować wszystkich do działania oraz chcieliśmy, aby osoby z zewnątrz przechodząc i mijając naszą placówkę widziały, że pamiętamy o tym ważnym wydarzeniu);

- wpadliśmy na pomysł (inspirując się pomysłem ze strony niepodległej z kolorowymi wstążkami), aby w dniu apelu każdy uczeń miał przyczepione do ubrania małe wstążki w kolorze flagi Polski - tak, jak na przykład w telewizji ludzie mają czarne wstążki przypięte do ubrania na znak żałoby – nasze miały być biało-czerwone;

- dodatkowo zależało nam, aby włączyć wszystkich uczniów do przeprowadzenia apelu, ale nie do końca wiedzieliśmy jak to zrobić. Na stronce niepodległej przeczytaliśmy dużo fajnych pomysłów na temat angażowania uczniów w trakcie apelu np. zadawanie im pytań, proszenie o oklaski itd. Tutaj z pomocą przyszli nam nauczyciele odpowiedzialni za zorganizowanie tego dnia i podsunęli, że wszystkie klasy mogłyby nauczyć się poszczególnych piosenek patriotycznych i odśpiewać je na apelu. Nauczyciele zaproponowali nam propozycje muzyczne i wspólne przydzieliliśmy utwory do poszczególnych klas. Ponadto, przewodniczący oraz zastępca SU wyrazili chęć poprowadzenia apelu, do którego scenariusz ułożyć mieli nauczyciele; Oczywiście na apelu chcieliśmy wystawić Sztandar Szkoły;

- SU zlecił Sekcji Dekoracyjno Informacyjnej przygotowanie tematycznych gazetek na 2 tablice za które odpowiada SU oraz na gazetkę biblioteki (ponieważ w tym roku szkolnym, jako SU zadeklarowaliśmy współpracę oraz pomoc Pani od biblioteki w przygotowywaniu gazetek).

5. Dyrekcji szkoły przedstawiony został ramowy plan działań, który został zaakceptowany.

6. Powiadomiliśmy wszystkich uczniów oraz nauczycieli o planowanych działaniach. Nauczyciele organizatorzy rozesłali wiadomości poprzez szkolny, dziennik elektroniczny do wszystkich wychowawców z wyjaśnianiami. A my poinformowaliśmy przewodniczących poszczególnych klas, którzy mieli omówić wszystko dodatkowo i zabrać głos na godzinach wychowawczych.

7. Następnie przystąpiliśmy do realizacji przydzielonych zadań:

- Każda klasa miała indywidualnie postanowić a jaki sposób udekorować wyznaczony obszar;

- Poszczególne klasy miały za zadanie nauczyć się śpiewać piosenek patriotycznych na godzinach wychowawczych. Dodatkowo nauczyciele muzyki zgodzili się ćwiczyć pieśni na swoich zajęciach korzystając z dostarczonych przez organizatorów podkładów;

- Wstążeczki zakupione przez szkołę zostały pocięte i przygotowane przez nas – wychowawca każdej klasy otrzymał kopertę z odpowiednią liczbą wstążek do przypięcia w dniu uroczystości;

- nauczyciele organizatorzy stworzyli bogaty scenariusz apelu a Przewodniczący i Zastępca SU brali udział w próbach i zostali prowadzącymi całą uroczystość;

- Sekcja Dekoracyjno Informacyjna na swoich spotkaniach przygotowała materiały do zamieszczenia na gazetkach i przywiesiła je w wyznaczonym czasie;

- Przewodniczący Sekcji do Spraw Zabaw i Dyskotek wykonał zdjęcia upamiętniające wystrój poszczególnych klas i korytarzy.

8. W rezultacie, w dniu wyznaczonym na przeprowadzenie uroczystości cała szkoła była pięknie przystrojona; wszyscy obecni oprócz galowego stroju mieli wpięte wstążki w kolorze flagi Polski; w trakcie apelu wszyscy uczniowie mieli możliwość włączenia się poprzez śpiewanie poszczególnych utworów, które urozmaiciły cały występ.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

- pani Dyrektor (przedstawiliśmy jej propozycje działań, które zostały przyjęte);

- nauczyciele odpowiedzialni za zorganizowanie obchodów;

- wychowawcy, przewodniczący oraz uczniowie z poszczególnych klas (to oni byli odpowiedzialni za wystrój klas i korytarzy oraz ćwiczenie śpiewu pieśni);

- nauczyciele muzyki (zgodzili się ćwiczyć piosenki na swoich zajęciach);

- sekcja Dekoracyjno Informacyjna (stworzyła gazetki tematyczne za które odpowiada SU);

- Przewodniczący Sekcji do Spraw Zabaw i Dyskotek (wykonał zdjęcia upamiętniające wystrój poszczególnych klas i korytarzy);

- Sztandar Szkoły na apelu reprezentowali przydzieleni do tego na dany rok szkolny uczniowie w ramach pracy SU.

- nauczyciele oraz inni pracownicy szkoły, którzy wyrazili chęć pomocy przy organizacji apelu;

- opiekun SU, który pomógł zorganizować współpracę pomiędzy władzami SU a nauczycielami.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Sam początek, wyjście z propozycjami oraz wspólne zadecydowanie, które pomysły się nadają i są możliwe do realizacji. Dodatkowo, bardzo trudne wydało się nam zaangażowanie wszystkich uczniów w udział w apelu.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Okazało się, że „co dwie głowy, to nie jedna” – pomysł, aby połączyć siły z nauczycielami nie tylko zmniejszył nas strach, ale dodatkowo zmotywował nas do działania. Dzięki temu przedsięwzięciu nauczyliśmy się, że wspólnie możemy więcej zdziałać oraz, że musimy uczyć się (jako Zarząd) przydzielać zadania innym uczniom ponieważ sami nie jesteśmy w stanie wszystkiego zrealizować.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
http://www.sp5.gostyn.pl/index.php?start=42
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

wspaniale, że zdecydowaliście się mieć wpływ na sposób obchodów tego wyjatkowego święta w Waszej szkole! laugh Czas na szukanie pomysłów i wspólne ich omówienie oraz wybranie to dobry początek. W przyszłości przy realizacji innych pomysłów może warto także zapytać resztę społeczności szkolnej? Może na przykład wystawić skrzynkę z pomysłami, by wrzucali swoje lub wybrać kilka i przeprowadzić głosowanie/ankietę? Warto włączać jak największą grupę uczniów w działanie, a zwłaszcza na etapie decydowania, najlepiej całą szkołę (by każdy miał możliwość udziału).

Świetnie, że macie tak otwartą dyrekcję i nauczycieli, którzy Was wspierali! Wybraliście pomysły i zadbaliście o dobrą informację przed wydarzeniem - brawo! Nie zapomnieliście także o przygotowaniu wszystkich potrzebnych elementów. Bardzo dobrze, że udało Wam się zaangażować wszystkie klasy (wystrój sal oraz piosenki), różne sekcje i nauczycieli. Dzięki Wam każdy uczeń mógł w jakimś stopniu włączyć się aktywnie w te obchody - to największa wartość. smiley Fantastycznie, że przesłaliście Wasze zdjęcia - rzeczywiście klasy bardzo postarały się przy dekoracjach i było uroczyście - gratuluję włożonej pracy. Mam nadzieję, że to doświadczenie wspólnego działania z uczniami, odważenie się na wyjście z propozycjami i świetne efekty w postaci zaangażowania uczniów dały Wam energię do następnych działań i ośmieliły, by podejmować kolejne inicjatywy! Ode mnie wielkie gratulacje - czekam na kolejne relacje i trzymam mocno kciuki! yes