Obrazek użytkownika Warsaw Bilingual School Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa im. prof. Władysława Bartoszewskiego
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
2.Samodzielnie organizujemy działanie z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości, korzystając z pomysłów zamieszczonych na stronie niepodlegla.ceo.org.pl
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Plan obchodów Tygodnia Niepodległości 
13-17 listopada 2018r.

Obchody tego tygodnia  podzieliliśmy na dni tematyczne:
Wtorek to HISTORIA, PRZEDWOJENNA SZKOŁA I DYPLOMACJA
-uczniowie wszystkich klas uczestniczyli w apelu pokazującym historyczny rys wydarzeń tamtego okresu.
-uczniowie klas młodszych czytali opowiadania dotyczące wydarzeń historycznych w formie dostosowanej do swojego wieku
-na ten dzień zaprosiliśmy gości specjalnych, Pana Marcina Barcza, który opowiedział nam o przedwojennej szkole: jakie były przedmioty w szkole międzywojennej?, czy noszono mundurki?, czy były przedszkola?, jak wyglądało świadectwo? jak wyglądała matura?, jak licealiści spędzali czas po szkole? Pani Elżbieta Sobótka opowiedziała naszym uczniom o dyplomacji w dwudziestoleciu międzywojennym
-uczniowie tego dnia włożyli białe mundurki

Środa to DZIEŃ LITERATURY 
-Na lekcjach języka polskiego  w klasach 4-8 poznaliśmy twórczość Skamandrytów, Formistów, Dadaistów, Awangardy Krakowskiej. 
-Na lekcjach historii oraz w czasie zajęć świetlicowych czytaliśmy Dzienniki historyczne 
-Uczniowie klas 1-3 czytali czytanki  historyczno-literackie  oraz wiersze Juliana Tuwima 
-tego dnia uczniowie i nauczyciele przebrali się w stroje z okresu dwudziestolecia

Czwartek to DZIEŃ KULTURY I SZTUKI
-Uczniowie klas 5-8 na języku polskim poznali grafiki wybitnego przedstawiciela ekspresjonizmu polskiego i grupy artystycznej. Bunt z okresu XX-lecia międzywojennego Stefana Szmaja.-  Zajęcia plastyczne inspirowane były grafikami Stefana Szmaja 
-Wszystkich uczniów zaprosiliśmy na Przebieranki Niepodległościowe -  przebieraliśmy się w stroje z epoki dwudziestolecia międzywojennego- klasy starsze przeszły w korowodzie przebierankowym do klas młodszych.
-na lekcjach muzyki w tym tygodniu wszystkie klasy poznały muzykę i tańce omawianego okresu  
-uczniowie uczestniczyli w pokazie oraz krótkiej lekcji stepowania

Piątek to DZIEŃ W STARYM KINIE
-Wszyscy przebieraliśmy się w czarno- białe stroje, a na lekcjach oglądaliśmy fragmenty przedwojennego filmu, tego dnia przynosimy ciasteczka czy słodkie przekąski, których próbowanie połączyliśmy z oglądaniem starego filmu

Sobota to DZIEŃ OTWARTY- zaprosiliśmy wszystkich Rodziców 
Rozkład dnia otwartego:

CZĘŚĆ 1 - 9.30-10.20- prezentacje dla rodziców uczniów klas 1-4
Klasy 3a i b przedstawiły scenki historyczne
Klasa 2a i 2b- zaprezentowały inscenizację do wierszy Juliana Tuwima
Klasy 4a i 4b- przedstawiły skecz Przedwojenna szkoła
Klasa 1- zaprezentowała taniec
Po zakończeniu prezentacji rodzice uczniów klas 1-4 zostali zaproszeni na parter, tam odbyła się wystawa starych przedmiotów- Szkolne Muzeum, kawiarenka z pysznymi wypiekami, na korytarzu zaprezentowaliśmy wystawę o Profesorze Bartoszewskim oraz wystawę dzieł sztuki,  w sali klasy 1 wyświetlane były prezentacje przygotowane przez uczniów starszych klas oraz prezentacje o szkole. W hallu było stanowisko, gdzie Pan Jastrun i Pani Lewińska sprzedawali swoje książki.
CZĘŚĆ 2  - 10.30-11.45- prezentacje dla rodziców uczniów klas 5-8
10.30- klasa 5c przedstawiła krótką prezentację historyczną dotyczącą odzyskania przez Polskę niepodległości
10.40-11.00- odbyło się spotkanie z Panem Tomaszem Jastrunem, fragmenty jego książki czytała Pani Małgorzata Lewińska. Po spotkaniu była możliwość kupienia książek poety, także jego najnowszego zbioru opowiadań Splot słoneczny, który dostał nagrodę Warszawskiej Premiery Literackiej Książka września 2018. Będzie również możliwość zakupienia książki i audiobooka Gramy dla mamy  Fundacji Po drugie.
11.00- klasa 5a zaprezentowała dorobek poetów okresu międzywojennego
11.15- klasa 5b opowiedziała o rozwoju Gdyni oraz w interesujący sposób przedstawiła słynnych sportowców dwudziestolecia międzywojennego
11.30- klasa 6 przedstawiła inscenizację W przedwojennej kawiarni
11.45- klasy 7 i 8- przedstawiły pokaz mody okresu międzywojennego

Na zakończenie wspólnie z Rodzicami odśpiewaliśmy pieśni patriotyczne.
Po zakończonych prezentacjach zaprosiliśmy wszystkich do Szkolnej Sali Muzealnej z pamiątkami z okresu międzywojennego, do Międzywojennej Kawiarenki oraz do obejrzenia wystaw.

Dodatkowo w tym tygodniu:
-każda klasa zadbała o dekoracje patriotyczne- wstążki, prace uczniów, dekoracje na tablicach;
-wywiesiliśmy efekty pracy uczniów nad projektem niepodległościowym- plakaty przez nich przygotowane, ciekawe informacje;
-uczniowie Samorżądu przygotowali dla młodszych kolegów i koleżanek kokardy narodowe.

Cała relacja z obchodów znalazła się na stronie szkoły, FP szkolnym na Facebooku oraz w Wydarzeniu utworzonym na tą okację. 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania byli zaangażowani wszyscy nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, rodzice uczniów,uczniowie oraz zaproszeni goście.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Niektóre założenia były ciężkie do zrealizowania z powodu absencji nauczycieli i dzieci, które były zaangażowane w przedstawienia.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Większość działań została zrealizowana zgodnie z planem, w szkole w dniu otwartym pojawiło się mnóstwo rodziców. Pozdczas całego tygodnia uczniowie doskonale odnaleźli się w swoich rolach. Szkoła wyglądała pięknie, każdy się postarał. Rodzice przynieśli do szkoły mnóstwo rodzinnych pamiątek, które mogliśmy oglądać w Muzeum. Rodzice przygotowali mnóstwo wypieków do kawiarenki międzywojennej, które wszyscy z apetytem kosztowali. Podczas tego tygodnia dzieci zdobyły nową wiedzę, poczuli klimat okresu oraz zrozumieli jak ważne jest to że jesteśmy państwem niepodległym. 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2188480644543873/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2188465887878682/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2189450527780218/
https://www.facebook.com/WarsawBilingualSchool.Bartoszewski/videos/1906070406166545/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2188473334544604/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2193628094029128/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2193713960687208/
https://www.facebook.com/WarsawBilingualSchool.Bartoszewski/videos/1906989666074619/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2194980193893918/
https://www.facebook.com/WarsawBilingualSchool.Bartoszewski/videos/1906206682819584/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2196202480438356/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2196501743741763/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2197566550301949/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2197706933621244/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2197659630292641/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2197574453634492/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2197726926952578/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2202563659802238/
https://www.facebook.com/events/2186442731414331/permalink/2202590933132844/
https://www.facebook.com/WarsawBilingualSchool.Bartoszewski/posts/1908438145929771
https://www.facebook.com/WarsawBilingualSchool.Bartoszewski/posts/1914165925356993
https://www.facebook.com/WarsawBilingualSchool.Bartoszewski/posts/1899401533500099
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

Dziękuję za dodanie relacji w obszarze „Działania Uczniów”. Jestem pod wrażeniem ogromu aktywności, które udało się Wam zrealizować. Dobrych stron Waszej relacji jest tak dużo, że pozwolę je sobie wypunktować:

  1. Przygotowaliście bardzo obszerny i złożony z różnorodnych aktywności plan na Tydzień Niepodległości. Dzięki temu na pewno każda osoba ze szkolnej społeczności mogła znaleźć coś dla siebie i sama się w coś zaangażować.
  2. Jeden dzień tematyczny – szkoła, dał Wam szansę porównania jak wyglądała ona przed wojną, a jak jest współcześnie. To dobry krok, by aktywności dotyczyły tematów, które są Wam bliskie.
  3. Przygotowaliście bardzo dokładny harmonogram obchodów – dzięki temu każda osoba mogła się dowiedzieć, w czym może wziąć udział i w co może się zaangażować.
  4. Relacja z wydarzenia została udostępniona na kanałach informacyjnych strony – pamiętaliście o dokumentacji.
  5. W realizację zadania zaangażowaliście całą szkolną społeczność oraz zaprosiliście gości – to bardzo dobrze, że zrealizowaliście działanie, w którym każdy, zarówno uczniowie i kadra, mogli znaleźć coś fajnego dla siebie.

Mówiąc krótko! Jestem przekonana, że Tydzień Niepodległości w Waszej szkole był wyjątkowym czasem. Zasłużyliście na wyróżnioną relację!

Pozdrawiam Was serdecznie smiley