Obrazek użytkownika Zespół Placówek Oświatowych Szkoła Podstawowa w Kozubowie
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
1.Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Po przeprowadzeniu wyborów do Samorządu Uczniowskiego zdecydowaliśmy się zdiagnozować potrzeby i zainteresowania uczniów naszej szkoły. Pierwszą wykorzystywaną przez nas metodą była ankieta online umieszczona na naszej stronie internetowej, w której udział wzięli wszyscy uczniowie. Pytanie wymyśliliśmy z pomocą pań opiekunek samorządu. Były to pytania otwarte i zamknięte, które umożliwiły nam ustalenie potrzeb i zainteresowań koleżanek i kolegów. Przy pomocy aplikacji internetowej TRICIDER zadaliśmy również pytanie, gdzie każdy mógł umieścić swoje zdanie na zadany temat. Następnie zorganizowaliśmy otwarte spotkanie, w trakcie którego słuchaliśmy sugestii i propozycji, co do działań Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2018/2019. Również na zajęciach wychowawczych podejmowano tą tematykę. Następną metodą zdiagnozowania potrzeb i zainteresowań uczniów było „pudełko pomysłów”. Pudełko umieściliśmy na głównym miejscu w szkole wraz z prośbą o umieszczanie w nim swoich uwag co do działalności SU. Ponadto przekazaliśmy ogłoszenie do wszystkich klas. Po przeprowadzeniu licznych działań można było wywnioskować, iż uczniowie mają bardzo dużo pomysłów na działania w szkole. Dzięki diagnozie można było się dowiedzieć ilu uczniów chce się angażować w działania szkolne. Nowym pomysłem SU w naszej szkole jest zorganizowanie „Kącika czytelniczego” na górnym korytarzu (miejsca gdzie można usiąść i poczytać książkę).Wiele osób chce zaangażować się w organizację różnych imprez szkolnych. Nasi uczniowie wymyślili nawet nowe imprezy szkolne, np.: dyskoteki, zajęcia sportowe, debaty. Uczniowie chętnie skorzystaliby z następujących zajęć dodatkowych: SKS, językowe, taneczne, informatyczne. Była również propozycja, aby wznowić wydawanie gazetki internetowej „Wykrzyknik!”. Zdecydowana większość uczniów rozumie potrzebę funkcjonowania S.U. w szkole. Uczniowie chcą włączać się aktywnie w przygotowania imprez, uroczystości, inicjatyw. Wielu uczniów chętnie zadeklarowało pomoc w kilku różnych formach wspierania pracy samorządu. Uczniowie wskazywali, że działania S.U. w dużej mierze powinny odbywać się we współpracy z nauczycielami oraz Radą Rodziców. Według ankietowanych to potrzeby uczniów powinny być elementem najważniejszym w działaniach samorządu i organizowanie imprez dla uczniów. Niewielu ankietowanych chciałoby wsparcia w nauce.

Po przeprowadzeniu analiz ustaliliśmy plan pracy na bieżący rok szkolny. Przekazaliśmy także diagnozę potrzeb Dyrekcji, dzięki czemu zostały one włączone do planu zajęć pozalekcyjnych prowadzonych przez nauczycieli w naszej szkole.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację spotkania zaangażowani byli wychowawcy klas oraz członkowie Samorządu Uczniowskiego.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Po analizie sugestii i propozycji koleżanek i kolegów trudno było nam wybrać te, które będą najciekawsze i możliwe do zrealizowania.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem było dojście do porozumienia i ustalenie harmonogramu prac Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2018/2019.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://www.youtube.com/watch?v=F70A7-nF-3I
https://goo.gl/forms/Dvd6gLbdBr9wSvd62
https://www.tricider.com/brainstorming/36d5wFeKYNZ
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

Dziękuję za dodanie relacji. Bardzo dobrze, że zdecydowaliście się dokonać diagnozy nie tylko przy pomocy ankiety (warunkiem uznania relacji jest wykorzystanie innej metody). Cieszę się, że korzystacie z aplikacji internetowych, dzięki niej z pewnością daliście sobie szansę na dotarcie do większej ilości osób.

Fakt, że uczniowie mają dużo pomysłów na realizację różnorodnych inicjatyw to super-wiadomość! Mam nadzieję, że przygotowany przez Was plan działania SU zostały właśnie oparte na potrzebach i pomysłach całej szkolnej społeczności.

Piszecie w relacji, że najtrudniejsze było dokonanie wyboru proponowanych aktywności. Dokonywać wyboru można w różny sposób – np. poprzez głosowanie, rangowanie pomysłów – mam nadzieję, że przyjęta przez Was metoda była demokratyczna smiley

Pozdrawiam Was serdecznie