Obrazek użytkownika Zespół Szkół i Placówek Oświatowych
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
2.Samodzielnie organizujemy działanie z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości, korzystając z pomysłów zamieszczonych na stronie niepodlegla.ceo.org.pl
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Samorząd uczniowski zebrał się by opracować strategię działań związanych z setną rocznicą odzyskania niepodległości. Ustaliliśmy, że jeśli mamy robić w szkole "zamieszanie", to robimy to jednego dnia i nie dzielimy tego na większą ilość, bo cała akcja się rozmyje i przyniesie odwrotny efekt niż oczekiwany. Spośród pomysłów - głównie uczniów klas 4! -zdecydowaliśmy się na wybór następujących: 1. apel wraz z przedstawieniem z okazji 11 - listopada, 2. odśpiewanie hymnu wraz z próbą nagłośnienia szkolnego - radiowęzeł oraz zaproszeniem Radia Poznań i próby organizacji transmisji "na żywo", 3. stworzenie biało-czerwonej flagi oraz napisu "100" i rozmowy w ramach lekcji wychowawczych na temat "czym jest niepodległość".  Następnie poprosiliśmy nauczycieli - panią od polskiego, pana od historii, pana od polskiego oraz panią z  nauczania wczesnoszkolnego - o pomoc w realizacji. Dzięki zaanażowaniu nauczycieli oraz uczniów naszej szkoły udało się zorganizować apel wraz z przedstawieniem tematycznym, które nawiązywało do okrągłej rocznicy odzyskania niepodległości. Przystąpiliśmy do ogólnopolskiej akcji "hymn dla niepodległej", udało się zaprosić radio i "lecieliśmy z hymnem na zywo w radiu!!!!". Na długiej przerwie uczniowie delegaci do SU rozdawali białe i czerwone kartki i ustawiali (wraz z nauczycielami) flagę oraz napis 100 - w tej akcji udział wzięli wszyscy, od zerówki do klasy 8 naszej szkoły. W ramach lekcji wychowawczych odbyły się także pogadanki związane z tym, czym jest niepodległość. Dodatkowo każda klasa stworzyła w ramach działań Ligi Klas stworzyła gazetkę ścienną poświęconą 11 listopada i setnej rocznicy odzyskania niepodległości. Wyzwań było bardzo dużo, ale poczucie sukcesu oraz spełnienia, tego, że to się udało na serio - to wszystko było bezcenne.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację zadań zaangażowani byli nauczyciele - dwóch polonistów, historyk i pani z nauczania wczesnoszkolnego. Ponadto nauczyciele wychowawcy oraz wszyscy uczniowie naszej szkoły - śpiewanie hymnu, ustawienie flagi.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze? Chyba wszystko. Przygotowanie, opracowanie, koordynacja działań, bo wszystko działo się jednego dnia i to w bardzo szybkim tempie. I samo poczucie, a może świadomość, tego, że może coś się nie udać, coś może nam nie wyjść tak jak sobie zaplanowaliśmy albo, że ktoś nam odmówi.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Chyba to, że przeżyliśmy całe to wydarzenie, to że na koniec wszyscy byli zadowoleni i stwierdzili, że wyszło super. To, że jako jedyna szkoła w Poznaniu "lecieliśmy" na żywo w radiu.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

Dziękuję za dodanie relacji w obszarze „Działania Uczniów”. Wszystkie aktywności, których się podjęliście są bardzo ciekawe. Świetnie, że w realizację zadań udało się zaangażować wszystkich uczniów oraz część kadry pedagogicznej.

Lecieliście z hymnem na żywo w radio! Gratulację! To również kolejna dobra strona Waszych działań – pamiętacie o tym, by informować o Waszych aktywnościach media. I to z sukcesem!

Piszecie, że najtrudniejsze było „chyba wszystko”. Ja to rozumiem, że jak się próbuje szybko zrealizować zadania, to pośpiech często jest dużym problemem. Cieszę się, że mimo małych zasobów czasowych udało Wam się zrealizować wszystkie zaplanowane aktywności.

Pozdrawiam serdecznie