Obrazek użytkownika Kolumbus Prywatna Szkoła Podstawowa
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Na podstawie głosów zawartych na gadającej ścianie [ wszyscy mieli możliwość wypowiedzenia się] wywnioskowaliśmy, że większość uczniów i uczennic szkoły chce, aby w naszej szkole powstał kącik gier. Samorząd postanowił wyjść na przeciw oczekiwań społeczności szkolnej i wcielić w życie ten pomysł. To dobra okazja do wspólnej zabawy, rozmowy, chwili relaksu podczas przerwy. Wszyscy uczniowie mieli możliwość wypowiedzenia się za pośrednictwem gadającej ściany. Zaczęliśmy zastanawiać się nad miejscem, gdzie taki kącik mógłby powstać. Doszliśmy do wniosku, że istnieje potrzeba zorganizowania dwóch kącików gier - jedna dla klas 4-8 oraz drugi dla klas 1-3. Było to podyktowane tym, że dzieci z klas 1-3 mają do dyspozycji swoją przestrzeń w szkole i zależało nam, aby kącik był zorganizowany na ich . Po szczegółowych i burzliwych obradach, ustalono regulamin obowiązujący dla obydwu kącików gier. Projekt został przedstawiony p.dyrektor, która zwróciła naszą uwagę na kilka istotnych elementów dotyczących organizacji kącika dla klas młodszych. Zatem postanowiliśmy, aby za organizację zabawy w kąciku gier dla najmłodszych były współodpowiedzialne osoby z klasy 8. To oni będą udostępniać gry dla chętnych dzieci, będą więc one klasy 8, tym samym uczniowie i uczennice [nasza grupa projektowa] będą współorganizatorami zabaw w kąciku gier dla klas 1-3. Regulamin klas 1-3 uwzględnił właściwe i odpowiedzialne korzystanie z gier, bowiem są to gry będące własnością biblioteki szkolnej, a tym, samym każdego z nas:).

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Społecznośc szkolna, która zgłosiła taki pomysł, dyrekcja szkoła.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Wyzwaniem było opracowanie regulaminu kącika geri dla klas 4-8  i 1-3 , tak,m aby był on czytelny i zrozumiały. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Reazliację kącika - wcielenie pomyslu w życie i w efekcie opracowanie regulaminu - uważamy za nasz sukces! Kącik cieszy się dużym zainteresowaniem

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

Kącik sprawdza się, zaobserwowaliśmy wzmożone zainteresowanie

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

wygląda na to, że świetnie Wam poszło! laugh Bardzo się cieszę, że poszliście za głosem uczniów i wsłuchaliście się w ich głos - to bardzo cenne i stanowi świetną praktykę! Podjęliście decyzję z namysłem, rozdzielając kąciki dla poszczególnych grup, zorganizowaliście gry z biblioteki oraz ustaliliście regulamin, co musiało stanowić rzeczywiście nie lada wyzwanie. Współpracowaliście przy tym wyzwaniu z Dyrekcją i nauczycielami, co także jest ważne. Wspaniale, że kącik jest wśród uczniów popularny, bo przecież oni są jego odbiorcami! Wielkie gratulacje! smiley