Obrazek użytkownika Publiczna Szkoła Podstawowa im.Marii Konopnickiej w Suchowoli
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Pomysł na zagospodarowanie czasu dzieciom podczas przerw zrodził się początkiem roku szkolnego. Uczennice i uczniowie już od dłuższego czasu wyrażali potrzebę stworzenia miejsca, gdzie można zrelaksować się w czasie przerw pomiędzy lekcjami lub aktywnie spędzić czas.

Początkowo zastanawialiśmy się nad wyborem jednej opcji dotyczącej strefy relaksu lub gier i zabaw. Coraz większą popularnością w naszej szkole cieszy się gra w szachy i to zainspirowało nas do stworzenia miejsca, w którym uczniowie będą rozwijali swoją pasję.

Celem powstania strefy jest rozwijanie umiejętności logicznego myślenie oraz umiejętności społecznych, takich jak wspólna rozmowa, otwarcie na drugie człowieka, a nie tylko funkcjonowanie w przestrzeni wirtualnej.

Zebraliśmy wszystkie pomysły od uczniów i uczennic oraz napisaliśmy plan działania. Następnie pomysł został przedstawiony pani Dyrektor, która wyraziła zgodę na jego realizację oraz wskazała miejsce, które mogłoby zostać zagospodarowane przez uczniów i uczennice.

Wspólnie zaplanowano i zdecydowano, jak zagospodarować przestrzeń przeznaczoną na kącik gier i zabaw. Pani Dyrektor wspierając inicjatywę uczniów przekazała wygodne fotele z gabinetu . Poszczególne klasy przygotowały ławki i krzesełka. Początkowo uczniowie przynosili swoje szachy, gumę do grania itp. W miłym spędzaniu czasu pomocne okazały się gry planszowe, łamigłówki, kostki Rubika oraz inne gry przygotowane w oparciu o propozycje uczniów.

Dzięki pożytecznemu wykorzystaniu przestrzeni szkolnej powstała strefa kreatywnych gier, gdzie dzieci mogą na przerwach świetnie się bawić. Kącik na poddaszu korytarza został zamieniony w wygodną przestrzeń, gdzie można zrelaksować się w czasie przerw między lekcjami oraz miło spędzić czas grając w gry planszowe.

Strefa cieszy się wśród uczniów ogromnym zainteresowaniem.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Dyrektor Szkoły

pozostali uczniowie i uczennice

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze okazało się znalezienie wystarczającego miejsca na zagospodarowanie przestrzeni oraz zorganizowanie niezbędnego wyposażenia.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sam fakt stworzenia strefy, która ciszy się wśród uczniów ogromnym zainteresowaniem (pomimo tego, że miejsca jest nie za wiele).

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drodzy!

Dziękuję bardzo za Waszą relację i cieszę się, że wybraliście akurat to wyzwanie. W ten sposób odpowiedzieliście na od dawna wyrażaną potrzebę utworzenia kącika aktywnego wypoczynku. Spodobało mi się również, że zwróciliście uwagę na popularne w waszej szkole szachy i zainspirowani tym faktem zdecydowaliście o utworzeniu strefy kreatywnych gier.

Niestety nie mam pewności, czy dobrze zrozumiałem drugi akapit relacji. Z całego kontekstu wnioskuję, że ostatecznie znaleźliście kompromis i stworzyliście miejsce zarówno dla szukających relaksu w ciszy, jak i tych wypoczywających bardziej aktywnie ( szachy, karcianki, łamigłówki, planszówki).  W tym miejscu świdruje mnie jeszcze pytanie o stół pingpongowy widoczny na każdym zdjęciu, a o którym ani słowa w relacji. Tenis stołowy to niewątpliwie fantastyczna odskocznia od zajęć lekcyjnych (wiem, bo sam chętnie chodziłem na przerwach poodbijać), ale jednak mocno kontrastująca z aurą pojedynku szachowego, a wręcz wykluczająca jednoczesną egzystencję. Dajcie znać jak rozwiązaliście ten problem, albo doprecyzujcie jaki jest ostateczny charakter Waszego kącika.

Z mocnych stron niewątpliwe należy pochwalić konsultacje i zbieranie pomysłów od wszystkich uczniów, oraz zaangażowanie całej społeczności szkolnej w organizację miejsca aktywnego wypoczynku. Ukłony dla Pani dyrektor za przekazanie wygodnych foteli z gabinetu. Jestem pod wrażeniem, że praktycznie wszystko zrobiliście sami i mam przekonanie, że dzięki temu stworzyliście prawdziwie Wasze miejsce: od uczniów dla uczniów. Właśnie o to chodzi w tym wyzwaniu, gratuluję!

Lubię czytać relacje, gdzie w miejscu największych trudności pojawia się problem niewystarczającego miejsca w kontekście ogromnego zainteresowania inicjatywą. To dla mnie kolejny dowód na sukces w realizacji wyzwania i świadectwo wyjścia naprzeciw rzeczywistym potrzebom uczniów. Trzymam kciuki przy kolejnych inicjatywach.

Powodzenia,

Tomasz