Obrazek użytkownika Publiczna Szkoła Podstawowa w Starych Budkowicach
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Podczas comiesięcznego spotkania dyrektora szkoły z samorządem uczniowskim zapadła decyzja dotycząca powstania w szkole muralu. Pan dyrektor zaproponował, by mural tworzyła najstarsza klasa w szkole i stał się on symboliczną pamiątką ich pobytu w szkole. Wspólnie postanowiliśmy, że, jeśli 8 klasie ta forma pożegnania ze szkoła sie spodoba, można zaproponować to przesięwzięcie kolejnym rocznikom.  Przedstawiciel SU z klasy 8 poinformował o tym klasę i wychowawcę. Pomysł został przyjęty z entuzjazmem. Następnie odbyły się dwa spotkania całego zespołu klasowgo z wychowawcą, opiekunem SU i dyrektorem szkoły. Decyzja o miejscu wykonania malowidła, jego formie oraz przebiegu prac była wynikiem dyskusji przeprowadzonych w tym gronie. Projekt wybrali uczniowie i sami zapropnowalli terminarz prac.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Zarząd SU, uczniowie klasy 8, dyrektor szkoły, wychowawca klasy i opiekun SU.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Wszystko było łatwe, bo pomysł podobał się uczniom i dyrektorowi i wszyscy ochoczo przystąpili do jego realizacji.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Uświadomienie klasie 8, że mimio rozłamów w ich gronie, byli wspólnotą przez osiem lat i zjednoczenie ich w wysiłkach, by jak najlepiej to wyrazić artystycznie. Uczniowie wspónie zdecydowali się na drzewko witrażowe wyrażające ich różnorodność, ale podkreślające jedność. Na drzewku zapisane zostaną ich pseudonimy. Współpraca całego zespołu podczas omawiania projektu i przebiegu prac oraz duże zainteresowanie pana dyrektora było wielką wartością tego przedsięwzięcia. Ta oparta na wspólpracy inicjatywa na pewno będzie miły wspomnieniem przyszłych absolwentów. Największą jednak wartością był fakt, że uczniowie samodzielnie pilnowali przebiegu prac i trzymali się terminarza. Jeśli wyznaczony do pomalownia ściany na biało uczeń zachorował, samodzielnie zastąpili go innym, przyszli do szkoły po lekcjach i wykonali są pracę od początku do końca samodzielnie. Wypełnianie kolrami fragmentów drzewa także odbywa się z udziałem całego zespołu i wszystkim sprawia to radość. 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

Dołączymy jeszcze zdjęcia całości drzewka. Nie mamy, niestety zdjeć ze spotkań. 

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Witajcie,

Dziękuję za przesłaną relację i gratuluję zrealizowania wyzwania.

Wygląda na to, że włożyliście nie mało wysiłku w wykonanie tego zadania, szczególnie że zarówno planowanie jaki i same prace wykonaliście samodzielnie. Myślę, że był to, jak sami z resztą przyznaliście największy sukces związany z realizacją tego wyzwania.

Patrząc chronologicznie zaczęliście od świetnego pomysłu, który ma duże szanse, aby być kontynuowany przez kolejne roczniki. Urzekła mnie również symbolika drzewka witrażowego mającego wyrażać różnorodność, a zarazem jedność – uwielbiam takie smaczki!  Bardzo spodobał mi się fragment relacji poświęcony współpracy i współodpowiedzialności za projekt, kiedy w obliczu absencji jednego z uczniów, jego pracę przejął ktoś inny. Daliście tym samym wspaniały przykład solidarności uczniowskiej. Doskonale, że potrafiliście dobrze ułożyć współpracę z władzami szkoły i uzyskać nie tylko akceptację, ale i czynne wsparcie dyrektora. To było jedno z dwóch najważniejszych wymagań dla tego wyzwania.

Zgodnie z przewodnikiem po programie w tym zadaniu uczniowie i uczennice organizują przestrzeń w taki sposób, by odpowiadała ich potrzebom. Na podstawie Waszej relacji nie mam przekonania, że mural był wyjściem naprzeciw oczekiwaniom społeczności szkolnej. Wydaje mi się, że był raczej pomysłem SU, który spotkał się z akceptacją uczniów. W Waszej relacji nie wspomnieliście również, czy były jakieś inne propozycje i dlaczego zdecydowaliście się właśnie na wykonanie muralu. Nie napisaliście także, jak pozyskaliście potrzebne materiały ( o co prosiliśmy w przewodniku). Rozumiem, że na dzień wysłania relacji, drzewko nie było jeszcze w 100% gotowe i dlatego napisaliście, że zdjęcie całości dołączycie później – do czego zachęcam. Przy okazji możecie uzupełnić brakujące punkty, ewentualnie odnieść się do moich wątpliwości.

Wskazane braki nie są jednak przeszkoda w akceptacji Waszego wyzwania. Wykonaliście kawał dobrej roboty i wykazaliście się kreatywnością, samodzielnością oraz solidarnością. Sądzę, że to bardzo dobry kapitał na przyszłość, dlatego zachęcam, aby np. w przyszłym roku spróbować zapytać się całej społeczności szkolnej, co chciałaby zmienić w Waszej szkole. Skoro sama 8 klasa tak niesamowicie współpracuje, to co będzie kiedy zadziała cała szkoła?
Pozdrawiam i kibicuję,

Tomasz