Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

 Uczniowie wybrali obszar i wyzwanie- każda klasa analizowała to w swoim gronie- następnie słuchaliśmy propozycji i okazało się, że to wyzwanie wygrało. Rozpoczęły się dyskusje, co w naszej szkole można zmienić, jakie miejsca stworzyć, żeby uczniom było przyjemniej. Uczniowie byli przepytywani przez SU podczas przerw, dyskutowali na godzinach wychowawczych. Wpadliśmy na pomysł, że zorganizujemy wycieczę SU po naszej szkole, odwiedzimy każdy zakamarek i zobaczymy, co da się zmienić i ulepszyć.. Ze zdumieniem stwierdziliśmy, że chociaż nasza szkoła jest bardzo ładna, to jednak brakuje w niej kącików wypoczynku. Uznaliśmy, że są miejsca w szkole, w których fajnie wyglądałyby kanapy. Jednym z nich jest pracownia polonistyczno- plastyczna, innym sala, w której odbywają się lekcje z różnych przedmiotów, a tak naprawdę czegoś jej brakuje. Postanowiliśmy działać. Przedstawiliśmy nasze propozycje Dyrekcji, rodzicom. Przyznali nam rację.  Nasi uczniowie przystąpili do działania. Tworzyli ulotki z informacjami dla rodziców, że kto chce się pozbyć jakiejś kanapy, wersalki, fotela, może oddać go do szkoły. Jednak wcześniej musi skontaktować się z SU i jego opiekunem. Pewien czas panowała cisza. Jednak okazało się, że jakiś rodzic swierdził, że chce się pozbyć wiklinowej kanapy- jest ogromna, nie pasuje już do stylu mieszkania. Przyszedł do szkoły, pokazał jej zdjęcie, podał wymiary. Pasowała jak ulał. Byliśmy zachwyceni. Rodzic umówił się na konkretny termin i własnym transportem przywiózł ją do szkoły. Kanapa choć wielka, okazała się dość lekka- pan konserwator z chłopcami z klasy VIII zanieśli ją do miejsca przeznaczenia- pracowni polonistyczno- plastycznej, w której uczniowie spędzają najwięcej czasu. Prezentowała się okazale. Nauczycielka języka polskiego stwierdziła, że może to być zarówno kącik wypoczynkowy jak i czytelniczy. Zgodziliśmy się z tym. pani od plastyki wymalowała na ścianie napis o czytelnictwie, a uczniowie cieszą się z nowego miejsca. Ostatnio przybyła kolejna kanapa, bo jacyś rodzice zmieniali meble. Trafiła ona do pracowni w podziemiach szkoły, która w tej chwili służy wszystkim uczniom. Rodzice również załatwili nam transport. Dodatkowo do drugiej pracowni języka polskiego trafiły dwie pufy z pokoju dziecięcego. Dzieci rosną i nie chcą już na nich siedzieć. W ten sposób powstało niewielkie miejsce do dyskusji.

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację zadania zaangażowani byli: SU, rodzice, Dyrekcja szkoły, dziadkowie i babcie, którzy także dowiadywali się, kto się czego pozbywa, uczniowie, nauczyciele.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Przy tym wyzwaniu nie było szczególnych trudności. Kiedy okazało się, że pojawiają się oferty meblowe, czuliśmy, że nasz pomysł zostanie zrealizowany. Baliśmy się jedynie o transport.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Udało nam się sprawić, że nasza szkoła jest jeszcze bardziej nasza. Uwierzyliśmy, że możemy decydować, zmieniać, czuć się prawdziwymi gospodarzami. Poza tym zrodziła się ogromna solidarność uczniów, która jest w stanie przenosić góry. Odkryliśmy też, że zarówno Dyrekcja jak i nauczyciele, słuchają nas, doradzają, chcą, byśmy w szkole lepiej się czuli. Traktują nas jak partnerów.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dzięki za dodanie relacji! :)

Wygląda na to, że świetnie Wam poszło! laugh Świetnie, że rozpoczęliście od wspólnego wybrania wyzwania. Wieli plus za przeprowadzenie konsultacji i dyskusji oraz pomysłu spaceru "badawczego" po szkole, ponieważ pomysł na miejsce, którego potrzeba powininen wyjść właśnie od uczniów! Brawo! Stworzenie kącika wypoczynku z kanapami to bardzo dobry pomysł. Stworzenie ulotek informacyjnych dla rozdziców to kolejne udane działanie i fantastyczny krok! Udało Wam się uporać z trudnościami takimi, jak transport i finalnie z sukcesem ukończyć działanie. Ogromnie się cieszymy, że poczuliście możliwość wpływania na Waszą szkołę i solidarność między uczniami - to wspaniała podbudowa do następnych aktywności! Bardzo pozytywne jest także doświadczenie wsparcia od nauczycieli i dyrekcji, co jest bezcenne! Dzięki za fotki, Wasze miejsca wyglądają na bardzo przytulne! smiley Jeszcze raz ogromne gratulacje udanego działania! Czekamy na kolejne relacje!