Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Podczas spotkania Rady SU 3 grudnia 2019 roku podjęto decyzję o utworzeniu kącika, który spełniłby oczekiwania uczniów. Była to odpowiedź na zapytania uczniów, zwłaszcza klas młodszych, kiedy w naszej szkole zostanie utworzony kącik, w którym mogliby spkojnie porozmawiać, pouczyć się, pograć w gry odpowiadające im potrzebom.  Sukcesywnie przedstawiciele SU prowadzili rozmowy z Dyrekcją , innymi nauczycielami o miejscu, które możnaby zagospodarować na kącik odpowiadający potrzebom społeczności uczniowskiej, o sprzętach (meblach), które możnaby do tego wykorzystać. Zadecydowano, za godą Dyrekcji, pedagoga szkolnego (który wyposażył miejsce w gry dydaktyczne) i innych nauczecieli, że tymczasowo kącik taki możnaby zorganizować na korytarzu głównym, gdzie najwięcej uczniów przebywa w oczekiwaniu na lekcje, zajęcia wychowania fizycznego i inne zajęcia. Uczniowie wybrali taki sposób zaaranżowania niewielkiego skrawka przestrzeni szkolnej tylko i wyłącznie dla siebie, ponieważ taki kącik spełniałby ich oczekiwania i nie było takiego do tej pory w naszej placówce. Chodziło o to, aby stworzyć miejsce, w którym mogłiby swobodnie porozmawiać ze sobą, zintegrować się, między innymi dzięki grom planszowym, zrelaksować w oczekiwaniu na lekcje. Także na przerwach. Prawdę powiedziawszy, kącik zaaranżowanao niewielkim  własnym nakładem pracy wykorzystano stoliki i krzesła, które zostały uznane za zużyte i zbyt wyeksploatowane. Uczniowie zgromadzeni w SU, dzięki pomocy panów konserwatorów odnowili meble, pomalowali na żywsze kolory i ustawili w wyznaczonym miejscu. Efektem pracy było pojawienie się Cicholandii  (nazwę wymyślili członkowie SU) na początku grudnia.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Oprócz zespołu projektowego zaangażowana była Dyrekcja w osobach: pani wicedyrektor Grażyna Barwinek, pani Iwona Samburska, pedagog szkolny pani Anna Wierzbicka Kamińska ( dzięki niej w pokoju nauczycielskim został zaaranżowany kącik z grami planszowymi, do wykorzystania w każdej chwili przez uczniów), pracownicy szkoły, konserwatorzy.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze w realicacji tego zadania było wygospodarowanie miejsca, które spełniłoby funkcję kącika wyciszenia i potrzebnych sprzętów. Ze względu na to, że liczebność uczniów jest duża, miejsc do zagospodarowania niewiele. Dodatkowo nasza placówka będzie przechodzić generalny remont od kwietnia 2019 roku: w związku z powyższym kącik, który uczniowie wybrali na miejsce jest tylko i wyłącznie tymczasowy. Z pewnością taki sie pojawi po rozbudowie szkoły i remoncie, ponieważ Dyrekcja zgadza się z tym i w pełni rozumie, że podyktowane jest to potrzebami uczniowskimi.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem ogromnym jest to, że Cicholnadia cieszy się populrnością na każdej przerwie międzylekcyjnej, przed rozpoczęciem zajęć, w oczekiwaniu  na zajęcia wychowania fizycznego i nawet podczas zajęć wychowania fizycznego, kiedy uczniowie proszą nauczyciela, by w ten właśnie sposób wykorzystać lekcję w-f. W każdej chwili uczniowie mogą skorzystać z zasobu gier planszowych, które znajdują się w pokoju nauczycielskim, jako alternatywa dla gier komputerowych, internetowych. Jest to dla nich świetna okazja, by po prostu ze sobą pobyć i poznać się bliżej.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dzięki za dodanie relacji! smiley

Odpowiedź na potrzeby uczniów to droga do stworzenia świetnego miejsca w szkole - super, że od tego wyszliście. Wybraliście miejsce uczęszczane i lubiane przez uczniów - dobry krok. Określiliście cel miejsca i chociaż nakład pracy był niewielki, to doceniamy, że postaraliście się zorganizować dla siebie dogoną przestrzeń. Samo odnowienie mebli to Wasze cenne zaangażowanie - ważny wkład w stworzenie tego miejsca. Wspaniale, że Cicholandia cieszy się popularnością wśród uczniów, co widać po zdjęciach. Najważniejsze, że jesteście zadowoleni z powstałego miejsca, które sami zorganizowaliście. Gratulujemy sukcesu! laugh Bardzo fajnie, że Wasza Pani Dyrektor rozumie potrzeby, jakie stoją za tą przestrzenią - zadbajcie o jej wygospodarowanie także po remoncie. Brawo - udane działanie i czekamy na kolejne wyzwania! yes