Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 16, im. Szczecińskich Olimpijczyków w Szczecinie
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

1. Na spotkaniu samorządu szkolnego, jego członkowie wyrazili potrzebę stworzenia miejsca, gdzie podczas przerwy można będzie odpocząć z dala od panujacego podczas przerw hałasu.

2. Pomysł został zaakceptowany przez dyrekcję, która wyznaczyła miejsce, w którym mógłby powstać kącik ciszy.

3. Wspólnie zaplanowano i zagospodarowano przestrzeń.

4. Ogłoszono zbiórkę materiałow potrzebnych do wykonania mebli: deski (palety i skrzynki), farby.

5. Wystąpiono o pomoc finansową do Rady Rodziców w celu zakupienia regału na książki i gry, książek oraz gier, a także elementów miękkich - pufy, poduszki na drewniane kanapy. Rada Rodziców wsparła projekt.

6. W tworzeniu kanap uczniom i uczennicom pomogli konserwatorzy.

7. Wspólnymi siłami stworzono kącik ciszy we wnęce, tuż obok pokoju nauczycielskiego, montując kanapy, regał i dekorując wnętrze poduszkami.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

1. Dyrekcja i Rada Rodziców.

2. Uczniowie, którzy przynosili materiały, aby wesprzeć kolegów i koleżanki z projektu.

3. Konserwatorzy szkolni.
 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Znalezienie miejsca, do którego nie dochodziłby szkolny hałas.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

1. Owocna współpraca z dyrekcją, rodzicami, pracownikami administracji szkoły.

2. Umiejetność zorganizowania potrzebnych materiałów.

3. Pomysł, aby zorganizować kolejny kącik ciszy.
 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

Na jednym z zebrań samorzadu szkolnego jego członkowie poinformowali opiekunów, iż od swoich kolegów spoza SU otrzymuja informacje,że kilka stolików koło szatni szkolnej, to za mało. Uczniowie chcieli mieć miejsce, w którym będą mogli bardziej komfortowo odpoczywać między lekcjami (dotyczyło to uczniów, którzy nie uczęszczają np. na religię) lub na przerwach.

Gdy SU wybrał to zadanie do realizacji i uzyskał zgodę dyrekcji, która wyznaczyła miejsce, ogłoszono we wszystkich klasach, że powsatnie nowy kącik ciszy. Poproszono wszystkich chętnych do udziału w projekcie, aby właczyli się w gromadzenie drewnianych palet, malowanie drewnianych elementów, a także przynosili gry lub książki, które wypełnią regały. Uczniowie mogli też zaproponować włączenie innych elementów - zaproponowali, aby zawisła tam tablica informacyjna, na której będzie można wywieszać informacje, wycinki z gazet zgodne z zainteresowaniami młodzieży.

Projekt okazał się pomysłem, który zintegrował społeczność szkolną.

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

PO POPRAWIE
 

Drogi Zespole,

dzięki za uzupełnienie relacji! Teraz jeszcze lepiej widać, jak udało Wam się włączyć innych uczniów w aranżowanie kącika. Razem z chętnymi uczniami udało Wam się zgromadzić materiały i zrealizować ich ciekawe pomysły. Brawo!

 

***

Droga grupo,

Wasz kącik spokoju wygląda imponująco! Jestem przekonana, że takie miejsce odpoczynku i ciszy w zwykle głośnym budynku, przydałby sie w każdej szkole.

Przed akceptacją relacji mam do Was pytania, proszę o uzupełnienie relacji:

  1. Czy pomysł na kącik jest pomysłem tylko władz SU czy też całej społeczności szkolnej?
  2. W jaki sposób uczniowie i uczennice spoza władz SU mogli decydować o tym, jak kącik bedzie wyglądał? W relacji piszecie: "Wspólnie zaplanowano i zagospodarowano przestrzeń" - proszę o rozwinięcie tego punktu o informacje, jak wyglądło planowanie.

Pozdrawiam, Joanna Gus

 

Komentarze

Na jednym z zebrań samorzadu szkolnego jego członkowie poinformowali opiekunów, iż od swoich kolegów spoza SU otrzymuja informacje,że kilka stolików koło szatni szkolnej, to za mało. Uczniowie chcieli mieć miejsce, w którym będą mogli bardziej komfortowo odpoczywać między lekcjami (dotyczyło to uczniów, którzy nie uczęszczają np. na religię) lub na przerwach.

Gdy SU wybrał to zadanie do realizacji i uzyskał zgodę dyrekcji, która wyznaczyła miejsce, ogłoszono we wszystkich klasach, że powsatnie nowy kącik ciszy. Poproszono wszystkich chętnych do udziału w projekcie, aby właczyli się w gromadzenie drewnianych palet, malowanie drewnianych elementów, a także przynosili gry lub książki, które wypełnią regały. Uczniowie mogli też zaproponować włączenie innych elementów - zaproponowali, aby zawisła tam tablica informacyjna, na której będzie można wywieszać informacje, wycinki z gazet zgodne z zainteresowaniami młodzieży.

Projekt okazał się pomysłem, który zintegrował społeczność szkolną.

 

Drogi Zespole,

dzięki za uzupełnienie relacji! Teraz jeszcze lepiej widać, jak udało Wam się włączyć innych uczniów w aranżowanie kącika. Razem z chętnymi uczniami udało Wam się zgromadzić materiały i zrealizować ich ciekawe pomysły. Brawo!