Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
4. Podejmowanie decyzji - Szkoła Podstawowa nr 314 im. Przyjaciół Ziemi
Nasza szkoła jest bardzo duża. Uczęszcza do niej ponad 1000 uczniów. Mimo,że podzieleni jesteśmy piętrami, a także klasy młodsze mają wydzieloną przestrzeń w innej częsci budynku to i tak spędzanie przerw jest dla niektórych dużym wyzwaniem. Starsi uczniowie wolą spokojnie porozmawiać,młodsi potrzebują uwalnić swoją energię i spędzają przerwy na często hałaśliwych zabawach. Uczniowie z samorządów klasowych na spotkaniach z radą SU często poruszali ten problem. Chcieli,aby udało się zorganizować miejsce do odpoczynku w ciszy. I zaczęły się poszukiwania przestrzeni w szkole,która mogłaby być dostępna dla uczniów podczas przerw. Udało się uzyskać zgodę na wykorzystanie małej sali, w której na co dzień odbywają się zajęcia socjoterapeutyczne.
W realizację zaangażowana była pani socjoterapeutka,która pozyskała środki od pani dyrektor na wyposażenie sali w dodatkowe kolorowe pufki, na których mogą siedzieć uczniowie. Własnoręcznie pomalowała ścianę farbą tablicową, na której uczniowie stworzyli galerię kolorowych obrazków. Również zaangażowali się uczniowie,którzy podarowali gry planszowe i puzzle do dyspozycji uczniów.
Najtrudniej było znaleźć odpowiednią przestrzeń. W szkole każda nawet najmniejsza sala jest zagospodarowana, ponieważ zapotrzebowanie jest duże. Nadal zainteresowanie odpoczynkiem wzrasta, a salka jest niewielkich rozmiarów. Wciąż będziemy podejmować działania i rozmawiać z panią dyrektor o stworzeniu większej ilości takch kącików w szkole. Na ten moment oprócz Kącika działa w czasie przerw czytelnia przy bibliotece szkolnej, w której w ciszy można poczytać lub odpobić pracę domową. Również w czasie dobrej pogody uczniowie mogą spędzać czas na boisku szkolnym jeśli potrzebują większej aktywności oraz przy stolikach na szkolnym Patio, zagospodarowanym i sfinansowanym prze Radę Rodziców naszej szkoły.
Najważniejszy sukces to inicjatywa uczniów. Staramy się jako opiekunowie SU oraz nauczyciele wychowawcy wspierać uczniów w podejmowaniu wszelkich działań. Cieszymy się, że z roku na rok aktywność uczniów wzrasta. Zależy nam na tym, aby czas spędzony w szkole był dla dzieciaków przyjemny, ale też , aby wzrastała śmiałóść w podejmowaniu działań na terenie szkoły. Do rozmów o przestrzeń do odpoczynku włączyliśmy dyrekcję oraz Radę Rodziców. Być możew kolejnym roku uda się zagospodarować kalejny kącik naszej ogromnej szkoły.
Bardzo się cieszymy, że udało się wygospodarować miejsce na kącik ciszy i odpoczynku, jakiego potrzebują uczniowie. Duże wsparcie uzyskaliście od pani socjoterapeutki, która zaangażowała się w pracę nad zaaranżowaniem miejsca. Dobrze, że uczniowie wsparli ją także. Może następnym razem warto bardziej włączyć w uczniów w planowanie tej przestrzeni, która ma być przecież dla nich? Można skorzystać z ich pomysłów przy projektowaniu miejsca. Rozumiem trudności w znalezieniu wolnego kawałka, tym bardziej doceniam, że się udało i jak wynika z relacji, uczniowie także! Wspaniale, że udało się to zorganizować z inicjatywy uczniów - oby więcej takich działań. Zainteresowanie tym jest sukcesem! Trzymamy kciuki za powstawanie kolejnych takich miejsc, jak najbardziej oddolnie! Powodzenia! Pozdrawiamy!
- Zaloguj się aby dodać komentarz.