Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 314 im. Przyjaciół Ziemi
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Nasza szkoła jest bardzo duża. Uczęszcza do niej ponad 1000 uczniów. Mimo,że podzieleni jesteśmy piętrami, a także klasy młodsze mają wydzieloną przestrzeń w innej częsci budynku to i tak spędzanie przerw jest dla niektórych dużym wyzwaniem. Starsi uczniowie wolą spokojnie porozmawiać,młodsi potrzebują uwalnić swoją energię i spędzają przerwy na często hałaśliwych zabawach. Uczniowie z samorządów klasowych na spotkaniach z radą SU często poruszali ten problem. Chcieli,aby udało się zorganizować miejsce do odpoczynku w ciszy.  I zaczęły się poszukiwania przestrzeni w szkole,która mogłaby być dostępna dla uczniów podczas przerw. Udało się uzyskać zgodę na wykorzystanie małej sali, w której na co dzień odbywają się zajęcia socjoterapeutyczne.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację zaangażowana była pani socjoterapeutka,która pozyskała środki od pani dyrektor na wyposażenie sali w dodatkowe kolorowe pufki, na których mogą siedzieć uczniowie. Własnoręcznie pomalowała ścianę farbą tablicową, na której uczniowie stworzyli galerię kolorowych obrazków. Również zaangażowali się uczniowie,którzy podarowali gry planszowe i puzzle do dyspozycji uczniów.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniej było znaleźć odpowiednią przestrzeń. W szkole każda nawet najmniejsza sala jest zagospodarowana, ponieważ zapotrzebowanie jest duże. Nadal zainteresowanie odpoczynkiem wzrasta, a salka jest niewielkich rozmiarów. Wciąż będziemy podejmować działania i rozmawiać z panią dyrektor o stworzeniu większej ilości takch kącików w szkole. Na ten moment oprócz Kącika działa w czasie przerw czytelnia przy bibliotece szkolnej, w której w ciszy można poczytać lub odpobić pracę domową. Również w czasie dobrej pogody uczniowie mogą spędzać czas na boisku szkolnym jeśli potrzebują większej aktywności oraz przy stolikach na szkolnym Patio, zagospodarowanym i sfinansowanym prze Radę Rodziców naszej szkoły.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Najważniejszy sukces to inicjatywa uczniów. Staramy się jako opiekunowie SU oraz nauczyciele wychowawcy wspierać uczniów w podejmowaniu wszelkich działań. Cieszymy się, że z roku na rok aktywność uczniów wzrasta. Zależy nam na tym, aby czas spędzony w szkole był dla dzieciaków przyjemny, ale też , aby wzrastała śmiałóść w podejmowaniu działań na terenie szkoły. Do rozmów o przestrzeń do odpoczynku włączyliśmy dyrekcję oraz Radę Rodziców. Być możew kolejnym roku uda się zagospodarować kalejny kącik naszej ogromnej szkoły.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Bardzo się cieszymy, że udało się wygospodarować miejsce na kącik ciszy i odpoczynku, jakiego potrzebują uczniowie. Duże wsparcie uzyskaliście od pani socjoterapeutki, która zaangażowała się w pracę nad zaaranżowaniem miejsca. Dobrze, że uczniowie wsparli ją także. Może następnym razem warto bardziej włączyć w uczniów w planowanie tej przestrzeni, która ma być przecież dla nich? Można skorzystać z ich pomysłów przy projektowaniu miejsca. Rozumiem trudności w znalezieniu wolnego kawałka, tym bardziej doceniam, że się udało i jak wynika z relacji, uczniowie także! Wspaniale, że udało się to zorganizować z inicjatywy uczniów - oby więcej takich działań. Zainteresowanie tym jest sukcesem!  Trzymamy kciuki za powstawanie kolejnych takich miejsc, jak najbardziej oddolnie! Powodzenia! Pozdrawiamy! smiley