Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 4
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Zaczęliśmy od szukania pomysłu. Samorząd Uczniowski zaprosił na spotkanie Samorządy Klasowe. Na zebraniu, podczas burzy mózgów, padło hasło szkolnego radiowęzła. Temat ten pojawia się praktycznie każdego roku na plakatach wyborczych kandydatów startujących w wyborach do Samorządu Uczniowskiego. Jest to przedsięwzięcie trudne do zrealizowania. Wiemy o tym doskonale...Zrodziła się jednak myśl, aby się nie poddawać. Może inna, skromniejsza forma możliwości spędzania czasu podczas przerw lekyjnych jest możliwa? Dlatego obszarze: "Podejmowanie decyzji" wybraliśmy działanie, w którym to uczniowie zorganizują kawałek przestrzeni szkolnej tak, by odpowiadała ich potrzebom. Z tym pomysłem wybraliśmy się do Pani Dyrektor. Przedstawiliśmy ewentualne miejsca w szkole, w których nasz Kącik Muzyczny miałby funkcjonować. Trafnym pomysłem okazało się być półpiętro w jednym skrzydle szkoły. W taki sposób uzyskaliśmy zgodę Pani Dyrektor. Kolejnym krokiem  była informacja przekazana całej społeczności uczniowskiej. Podczas lekcji Samorządy Klasowe odczytały informacje na temat naszych planów. Poinformowaliśmy, że prosimy uczniów o materiały, które pozwolą nam to miejsce urządzić. Zbieraliśmy stare płyty, czasopisma muzyczne, słuchawki i inne atrybuty, które kojarzą nam się z muzyką. Każda klasa miała za zadanie nagrać muzykę, która odtwarzana miała być podczas przerw lekcyjnych. Potrzebni byli chętni uczniowie do obsługi sprzętu podczas przerw. Liderami w tym zespole pozostali nasi stali DJ-e szkolni Paweł i Damian. Powoli budowaliśmy nasz Kącik Muzyczny. Mamy półkę z czasopismami muzycznymi, płyty CD i te troszkę starsze, winylowe. Ściany ozdobiliśmy plakatami naszych idoli.  Ustawiliśmy klocki- pufy do siedzenia. Uwieńczeniem tego dzieła było ustawienie sprzętu muzycznego - wielka kolumna i laptop. Do tego wiele płyt i przenośników z ciekawą muzyką.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W działanie zaangażowanych było wiele osób.

  • Samorząd Uczniowski wraz z opiekunami jako koordynatorzy.
  • Samorządy Klasowe jako wspomagający organizację przedsięwzięcia.
  • Wszyscy uczniowie przygotowujący muzyke oraz materiały do zagospodarowania naszego Kącika Muzycznego.
  • Dwaj szkolni DJ-je.
  • Chętni uczniowie, którzy zajmują się puszczaniem wybranej muzyki.
  • Opiekunka świetlicy szkolnej, która przygotowała piękne plakaty zdobiące naszą przestrzeń.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsza okazała się dla nas logistyka. Przerwy szybko mijają...Zależało nam więc, aby równo z dzwonkiem rozbrzmiewała w murach szkolnych muzyka. Trzeba więc było zaangażować stałe osoby do przygotowania sprzętu grającego na czas. Konkretny, wyznaczony do dyżuru uczeń musi zejść chwilkę wcześniej z lekcji, ustawić i sprawdzić sprzęt, wybrać konkretny rodzaj muzyki i włączyć odtwarzanie na czas. Po przerwie natomiast należy muzykę wyłączyć, zabezpieczyć sprzęt i wrócić na lekcję. Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego muszą czuwać nad całośćią podczas przerw. Wiadomo, że sprzęt grający jest bardzo wartościowy. Sami uczniowie nie zawsze potrafią dopilnować porządku.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem jest dla nas to, że mamy tak duży wpływ na organizację przerw i czasu wolnego w naszej szkole. Bardzo cieszą nas uśmiechnięte miny uczniów. Zainteresowanie czasopismami muzycznymi jest też wielkim sukcesem. Miło jest popatrzeć jak uczniowie siedzą, słuchają muzyki, czytają czasopisma i relaksują się podczas przerw. Wysłuchaliśmy wiele pozytywnych komentarzy np. "Jak fajnie jest posłuchać muzyki już przed powrotem ze szkoły" czy "W końcu coś innego w naszej szkole". Nasz cel został zrealizowany. Ten Kącik zorganizowany jest zupełnie według naszych potrzeb.Jesteśmy bardzo zadowoleni.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://www.facebook.com/Czworka4/videos/413608889424576/
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

ogromne gratulacje! laugh Udało Wam się zorganizować przestrzeń według Waszych potrzeb i to Wy tego dokonaliście! To wielki sukces! Pomysł wyszedł z Waszych potrzeb - wielki plus! Skonsultowaliście go z dyrekcją i uzyskaliście jego akceptację - świetnie! Znaleźliście miejsce do zaaranżowania - kolejny dobry krok! Ogłosiliście pomysł wśród uczniów i zebraliście potrzebne rzeczy do kącika muzycznego - wielkie brawa, dobra robota! smiley Jestem pod wrażeniem Waszej pomysłowości i organizacji - plakaty, czasopisma, płyty i sprzęt - udało Wam się zgromadzić to wszystko! Widać, że włożyliście w to działanie wiele pracy i jakie są tego świetne efekty! Udało Wam się zaangażować wiele osób w organizacje, a dzięki temu ten kącik jest jeszcze bardziej "uczniowski". Mam nadzieję, że poradzicie sobie z logistyką, dobrze Wam idzie szukanie rozwiązań. 

Dzięki za fotki i filmik - wygląda na to, że wspaniale się bawicie, a nowe miejsce Wam służy i możecie w nim ciekawie spędzić czas. smiley Cieszę się bardzo, że uczniowie pozytywnie odbierają kącik muzyczny i chętnie z niego korzystają - o to chodzi! Niezwykle cenne jest poczucie wpływu na własną przestrzeń i czas, o którym piszecie. Jeszcze raz wielkie gratulacje - świetne działanie! Możecie być z siebie dumni! laugh Powodzenia w kolejnych!