Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 30 im. Powstańców 1863r.
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Szkoła znajduje się w trudnej sytuacji - wygnania na "obczyznę" - będąc gościem z 600toma uczniami w murach innej placówki na Pradze.
Wobec sytuacji, w której zastaliśmy gołe klasy, z wymontowanymi tablicami, rzutnikami, korkowymi matami itd - postanowiliśmy stworzyć dla potrzebujących miejsce na odpoczynek i chwilę spokoju. Mamy w szkole bardzo wiele osób autystycznych i z Zespołem Aspergera, wymagają one spokoju i bezpiecznych schematów. Po dyskusji podjętej w październiku przez SU i samorządy klasowe plus dyrekcja szkoły i psycholog - zdecydowaliśmy stworzyć miejsca spokojnej przerwy i oddechu - do współpracy weszła wówczas biblioteka szkolna.

Uczniowie w listopadzie po zebraniu głosów przedstawili jak mogłyby wyglądać te miajsca, psycholog i bibliotekarz wystąpili o środki. Od listopada zaczęły te miejsca funkcjonować - początkowo bez dodatkowego wyposażenia, wkrótce po otrzymaniu środków z nimi.
Biblioteka zamówiła książki, o które poprosili uczniowie, psycholog zamówił poduchy, klocki, gry, które miały umilic czas i pozwolić na rozwój sfer wymagających wsparcia. Każdy krok konsultowany był z SE.

Do chwili obecnej z wyrywkowych relacji każdego tygodnia korzysta z tych miejsc około 130 uczniów (na przerwach, po lekcjach, w czasie okienek itp). Znajdują tam czas na zabawę, oddech, herbatę (w gabinecie psychologa) oraz pomoc, w razie potrzeby.

O miejscach tych poinformowano Radę Rodziców i uczniów poprzez samorządy klasowe oraz przez tabliczki na drzwiach z napisem: strefa spokoju.

Po przenosinach do starej - nowej szkoły zamierzamy tę tradycję podtrzymać.

Uczniowie w tych miejscach decydowali wespół z opiekunami o ilości stolików, krzeseł, wysposażeniu i dostępności.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W zadania włączony został:

- psycholog szkolny

- bibliotekarze szkolni

- Rada Rodziców

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze było:

- pozyskanie środków

- uzyskanie zgody na wsparcie dorosłych opiekunów sal - za pracę bez wynagrodzenia dodatkowego

- ustalenie wspólnych uczniowskich oczekiwań co do formy spędzania czasu i miejsc (było wiele pomysłów, których nie można było zrealizować z powodu truności lokalowych)

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Udało się stworzyć miejsca, do których chętnie zaglądają potrzebujący, osoby z SPE oraz inni - którym w danym momencie potrzebne jest wsparcie. Te miejsca cieszą się olbrzymim wzięciem i zainteresowaniem.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

nie dotyczy

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 
Droga Grupo, bardzo się cieszę, że zorganizowaliście taki kącik w Waszej szkole. Udało Wam się wspaniale współpracować z nauczycielami i Radą Rodziców oraz Panią Psycholog (warto docenić ich wsparcie) - brawo! Wsłuchaliście się także w różnorodne potrzeby i oczekiwania uczniów, co jest niezwykle cenne, szczególnie biorąc pod uwagę uczniów z Aspergerem, o których wspomnieliście - bardzo dobra droga! Zdobyliście potrzebne do kącika rzeczy i zaaranżowaliście go, co jest wielkim sukcesem! Wspaniale, że stworzone przez Was miejsce cieszy się duża popularnością - to pokazuje, ze wykonaliście świetną i potrzebną pracę. Wielkie gratulacje! :)