Obrazek użytkownika Warsaw Bilingual School Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa im. prof. Władysława Bartoszewskiego
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
4. Organizujemy w naszej szkole budżet partycypacyjny zgodnie z opisem zawartym w materiale CEO Dobre praktyki z USA. Kwota, o której przeznaczeniu decydują uczniowie i uczennice, jest nie mniejsza niż 1500 zł.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

1. Uczniowie zostali zapoznani z podstawowymi informacjami na temat budżetu partycypacyjnego, co to jest, kto jest odpowiedzialny, od kogo zalezy powodzenie przedsięwzięcia. Zostali zapoznani róznież z kolejnymi etapami. 

2. Uczniowie w klasach przedyskutowali co jest dla nich ważne, czego potrzebują w szkole. Warunkiem wyboru atrakcji było to, żeby z zaproponowanego projektu skorzystała cała społeczność szkolne. We wskazanym terminie każda klasa zaproponowała wybraną w wewnętrznym głosowaniu propozycję atrakcji w ramach budżetu. Pomysły były zgłaszane do koordynatora do 26 listopada. 

3. 27 listopada opublikowana została lista zgłoszonych pomysłów do realizacji w tym roku.

4. 6 grudnia odbył się kiermasz Mikołajkowy na którym przedawano wykonane przez społeczność szkolną ozdoby świązteczne.Z zarobionych w ten sposób pieniędzy zrealizowany został pomysł, który w głosowaniu wszystkich uczniów zdobył najwięcej głosów. Żeby każda klasa mogła wziąć udział uczniowie z klasy musieli przygotować tyle ozdób na kiermasz ile jest uczniów w klasie. Uczniowie do 5 grudnia przynosili swoje ozdoby.

5. 28 lutego odbyły się pokazy iluzjonisty Czarek czaruje. Uczniowie mogli zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie oraz otrzymać autograf od artysty. 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację projektu byli zaangażowani wszyscy członkowie społeczności szkolnej czyli uczniowie, pracownicy oraz rodzice.

 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Było ryzyko, że będzie za mało ozdób na kiermasz a co za tym idzie zbyt mało funduszy zbierzemy aby zrealizować wybrany cel.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Największym sukcesem było to, że zaangażowało się bardzo dużo osób zarówno w wykonanie ozdób, sprzedaż. Ostatecznie za zebrane 2880zł zorganizowaliśmy pokazy iluzjonisty dla klas 1-3 i 4-8, zakupiliśmy popcorn, oraz pizzę, którą dzieci zjadły na innej imprezie- balu walentynkowym. 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://www.facebook.com/WarsawBilingualSchool.Bartoszewski/posts/1923757834397802
https://www.facebook.com/WarsawBilingualSchool.Bartoszewski/posts/1935893406517578
https://www.facebook.com/WarsawBilingualSchool.Bartoszewski/posts/1937461713027414
https://www.facebook.com/WarsawBilingualSchool.Bartoszewski/posts/1942844272489158
https://www.facebook.com/WarsawBilingualSchool.Bartoszewski/posts/1942844272489158
Dodatkowe informacje: 

Informacje na bieżąco ukazywały się na stronie internetowej szkoły, funpagu, tablicy informacyjnej w szkole oraz w poczcie Librus.

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga grupo,

Dziękuję za przesłaną relację i gratuluję udanej inicjatywy. Osiągnęliście to co najważniejsze w wybranym przez Was wyzwaniu, tzn. z pośród zgłoszonych przez siebie propozycji wybraliście tą, na którą przeznaczycie środki. Cały proces decyzyjny spoczął w Waszych rękach – brawo!

Myślę, że bardzo mocną stroną inicjatywy było także zapoznanie uczniów z podstawowymi informacjami na temat budżetu partycypacyjnego, zanim podjęli pierwsze działania. Chciałbym również pochwalić sposób komunikacji, do którego wykorzystaliście równocześnie kilka kanałów tzn. stronę internetową szkoły, funpage, tablicę informacyjną,  oraz pocztę Librus. Nie sposób nie docenić kiermaszu mikołajkowego, w którego przygotowanie musieliście włożyć masę wysiłku. W zasadzie to zrealizowaliście jednocześnie dwie inicjatywy, tak więc szczere wyrazy uznania dla Was!

Napisaliście, że najtrudniejsze w realizacji wyzwania, było ryzyko niezebrania właściwej ilości funduszy. Dla mnie kwestia finansowania inicjatywy była największą trudnością w napisaniu odpowiedzi na Waszą relację. Zgodnie z ideą budżetu partycypacyjnego środki do dyspozycji uczniów, powinny pochodzić z budżetu szkoły, albo Rady Rodziców, a wy de facto sfinansowaliście swoją inicjatywę sami. W dodatku trudno decydować o sposobie przeznaczenia pieniędzy, nie znając sumy jaką można wykorzystać. Dlatego sugerowałbym, aby w kolejnych edycjach szkolnego budżetu partycypacyjnego ( ufam, że tegoroczna była pierwszą i nie ostatnią), poprosić dyrekcję lub Radę Rodziców o przeznaczenie części środków do samodzielnego wykorzystania przez uczniów.

Nietaktem byłoby krytykować Was za dodatkowe zaangażowanie w kiermasz mikołajkowy szczególnie, że cały proces związany z dysponowaniem środków przeprowadziliście wzorowo, dlatego moja ocena Waszej relacji jest jak najbardziej pozytywna. Jestem przekonany, że praca jaką wykonaliście i sukces jaki odnieśliście to najlepszy argument, żeby powierzyć Wam środki do samodzielnego wykorzystania każdego roku. Swoją drogą kiermasz mikołajkowy, to też świetna idea i nie warto z niej rezygnować, nawet jeśli otrzymacie pieniądze „za darmo”.

Trzymam kciuki i życzę powodzenia w kolejnych inicjatywach.  

Pozdrawiam,

Tomasz