Obrazek użytkownika Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych i Mistrzostwa Sportowego
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Z obszaru PODEJMOWANIE DECYZJI zdecydowalismy się na działanie 2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich, ponieważ dotychczasowa kawiarenka szkolna nie była od początku jej złożenia modernizowana. Chcieliśmy, aby wszyscy uczniowie mieli możliwość odpoczynku w czasie przerw lub tzw. okienek między lekcjami w komfortowych warunkach. Zależało nam na tym, aby to sami uczniowie urządzili to miejsce tak, aby dobrze się w nim czuć i chętnie w nim przebywać.

Podjęte działania:

1. Uczennice i uczniowie zaplanowali remont kawiarenki szkolej, miejsca, w którym odpoczywają w czasie przerw i tzw. okienek w planie lekcji, po to aby w czasie wolnym móc komfortowo wypocząć.

2. Plan remontu przedstawiono Pani Dyrektor, która zaakceptowała pomysł i wspólnie ustalono odpowiedzialnych za wykonanie zadania i omówiono działania.

3. Zaplanowano budżet, którym uczniowie mieli dysponować oraz sporządzono listę lokalnych przedsiębiorców, do których wystąpiono o sponsoring.

4. W niedługim czasie pozyskano fundusze ze Spółdzielni Uczniowskiej działającej w szkole oraz farby do malowania ścian i palety od lokalnych przedsiębioców.

5.Uczniowie i uczennice samodzielnie odświeżyli pomieszczenie tj. zburzyli niepotrzebne elementy, pomalowali ściany, zmontowali nowe siedziska  z palet oraz zadbali o nową dekoracje i wystrój miejsca.

6. Nad wykonanem prac remontowych czuwali opiekunka Spółdzielni Uczniowskiej oraz wyznaczeni nauczyciele.

7.  Młodzież zdecydowała, że nowy wystrój bedzie nawiązywał do stylu eko, który jest nam szczególnie bliski ze względu na  położenie placówki (las). 

8. Z wielką starannością młodzież dopracowywała szczegoły, rozmieszczał dekoracje i inne detale aranżacji.

9. Tuż po feriach nastąpiło oficjalne otwarcie nowej kawiarenki, w której młodzież czuje się teraz znakomicie i w  czasie przerw tłumnie ją odwiedza. Każdy wchodzący do odnowionego pomieszczenia jest teraz pod wrażeniem tego miejsca.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację projektu zaangażowali się przedstawiciele i opiekunka Spółdzielni Uczniowskiej, zastepca przewodniczącej Samorządu Uczniowskiego,  uczniowie głównie klas drugich, Pan Pułkownik - komendant Liceum Kadetów, który pomagał w przywiezienu towarów i znalezieniu sponsorów. W ferie zimowe prace nadzorowali pracownicy administracyjni szkoły.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Trudno było nam pogodzić obowiązek szkolny z trwającym remontem. Prace trwały popołudniami, w związku z czym mieliśmy mało czasu na naukę. Całe szczęście rąk do pomocy było niemało i prace remontowe nie odbiły się zbytnio na wynikach w nauce, bo wymienialismy się gdy już ręce bardzo bolały.

Problemem była również techniczna strona, niektórzy z nas pierwszy raz w ręce trzymali wałek do malowania ścian i nie mieli pojęcia o tym co to gruntowanie :) czas pokazał, że wszystkiego się można nauczyć. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Odniesiony sukces zmotywował uczniów do dalszych działań. Już powstają plany aranżowania kolejnych przestrzeni w szkole - czas na nasze patio. Uczniowie poczuli potrzebę przebywania w estetycznych pomieszczeniach, a to, że sami je sobie przygotowali motywuje ich do szczególnej dbałości o nie. 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
http://www.zspimslipiny.pl/index.php/aktualnosci/item/190-jest-efekt-lal
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2300348820222132&id=1760489757541377&__xts__[0]=68.ARDE_wegkG34nwQ7NnNQafEALBVp6yUQ5z8I6vmMbUVBzczxu0bUIelfUPV-2BXR9b9v-kblLu-iVytjFYZLmBpGSVbBBJ_6HOR_vYsr7FeqFXBPs_SKyVTohhixhmTP4Al0132Pgw62z_4H4ZrjIiCJ0nI6h-JSE8fhmAkyBH7AZ_qNoMJ44MYghQhnV1ytl3GTSdWznJVF6_foW91Yu53y7fUKD0jGr24vmGe6T6rj_tevMsb_B0G9bngrFbO5mNyl9bHSq6C3F7-gt7rlkeR33bpvTOQ5paegsrYdCWmGmOlu3ZpxjXJTWN35J44zRQDKaQz0gEKepGCXEamPJaXgDY4Ea4NkML4xvXTRAXxaBcNGHtJGXs-zUA&__tn__=C-R
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

wielkie brawa! Jestem pod wieeeeelkim wrażeniem Waszej ogromnej pracy i jej NIESAMOWITYCH efektów!! smiley Zauważyliście potrzebę miejsca odpoczynku i remontu miejsca i zrealizowaliście to! Wasza motywacja (by sami uczniowie urządzili miejsce, w którym będą się dobrze czuć) to najlepsze oparcie tego działania.

Podzieliliście się zadaniami, zorganizowaliście środki (budżet), znaleźliście lokalnych sojuszników w sposorach i potrzebne rzeczy (farby i palety) - wow, świetne kroki, a to dopiero pierwsza część! Podziwiam Wasze wielkie zaangażowanie i pracowitość - zaplanowaliście wszystko, zadbaliście o stronę materialną i nie baliście się żadnego wysiłku - samo burzenie i demontaż musiały pochłąnąć wiele czasu i energii, a co dopiero stworzenie nowych siedzisk z palet, pomalowanie ścian i nowa dekoracja!

Świetnie, że mieliście wsparcie w nauczycielach, dyrekcji i sponsorach! Zadbaliście także o stronę estetyczną projektu i było to przemyślane. Doceniam wielką pracę, jaką wykonaliście, mimo obowiązków szkolnych. Udało Wam się także "wciągnąć" w działanie wiele osób - tak trzymać! Zapewne mogliście się także wiele nauczyć podczas tego remontu - od umiejętności współpracy i organizacji po konkretne fachowo-remontowe, techniczne. Cieszę się ogromnie z Waszego sukcesu i wzrostu motywacji, a także większej dbałości o otoczenie - to bezcenne! Dzięki za zdjęcia - gratulacje pięknej kawiarenki - chętnie bym wypiła z Wami w niej kawę! wink

Dla takiego efektu mam nadzieję, że warto było tak się trudzić! Jeszcze raz wieeeeeelkie gratulacje!! Możecie być inspiracją dla innych! 

Powodzenia w kolejnych Waszych działaniach! laugh