Obrazek użytkownika Zespół Szkół w Radliczycach
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Pomysł na zaaranżowanie przestrzeni zrodził się w naszych głowach po wybudowaniu sali gimnastycznej. Zmieniła się przestrzeń wokół szkoły, chcieliśmy mieć po pierwsze swoje własne miejsce, swój azyl. Nasza szkoła znajduje się blisko parku, mamy boiska szkolne, zieleń otacza nas z każdej strony. W okresie, gdy jest ciepło wychodzimy na przerwy poza budynek szkolny. Po remontach i rozbudowie zabrakło miejsca, gdzie można spędzić przerwę, czas podczas zajęć świetlicowych, weekendu. Zorganizowaliśmy konsultacje z naszymi kolegami i koleżankami, którzy przedstawili swoje pomysły na zagospodarowanie przestrzeni wokół szkoły. Pojawiły najróżniejsze pomysły, czasami nawet niemożliwe do zrealizowania, np. basen, teatr, scena letnia itp. Po konsultacji z Panią Dyrektor postanowiliśmy zagospodarować teren wokół boisk szkolnych. Potrzebne materiały udało nam się zgromadzić dzięki pomocy ze strony Rady Rodziców, sponsorom i przyjaciołom szkoły. Pomocni okazali się także pracownicy obsługi, którzy służyli nam nie tylko pomocą ale i dobrą radą. Ponieważ prace były wykonywane na zewnątrz budynku wybieraliśmy te dni, które pozwoliły nam zrealizować nasze zadania. Działania zostały zaplanowane z uwzględnieniem pogody i możliwości naszych kolegów i koleżanek. Ponieważ były to prace wymagające precyzji i siły fizycznej zostali zaangażowani uczniowie klas starszych. Działania objęły: malowanie ławek (zarówno częsci drewnianych jak i metalowych), sadzenie kwiatów, sadzenie drzewek oraz prace porządkowe. Efekt naszej pracy jest taki, że jak będzie ciepło mamy swoje miejsce, gdzie możemy spędzić przerwę. Na efekty wizualne związane z drzewami musimy poczekać. Ale przecież warto. Może kiedyś, gdy będziemy dorosli przyjdziemy ze swoimi dziećmi i pokażemy "nasze drzewo". Większość z nas kończy etao edukacyjny w naszej placówce, miło nam będzie pozostawić po sobie jakiś ślad.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Z poza zespołu projektowego byli zaangażowani uczniowie klas starszych, ze względu na wymaganą precyzję i siłę fizyczną.
 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze było pozyskanie funduszy m. in. na malowanie ławek, drzewek i kwiatów do posadzenie.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Udało nam się zrealizować nasze kolejne marzenie. Uczniowie byli zaangażowani w wykonywanie prac,  sprawdzili się nie tylko w planowaniu ale także w praktycznym działaniu.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

wspaniale, że wyszliście do tego działania od Waszych potrzeb na własne miejsce! Konsultacje w tej sprawie to świetny początek - ostatecznie dla siebie i wszystkich uczniów aranżujecie tą przestrzeń. Wspaniale, że zadbaliście o swoje zewnętrzne otoczenie i skorzystaliście przy tym z wsparcia rodziców i sponsorów. Udało Wam się także zaangażować innych uczniów - tak trzymać! Włożyliście w to wiele pracy i mam nadzieję, że jesteście zadowoleni ze swoich efektów. Osobiście bardzo podoba mi się zasadzenie drzew - macie rację, to jest pewien ślad po Was, z którego możecie być zadowoleni.

Z pewnością możecie być dumni, że zorganizowaliście takie przedsięwzięcie i stworzyliście przyjazne miejsce, z którego skorzysta wiele osób, a przede wszystkim jest dla Was. Ogromne gratulacje! laugh Powodzenia w kolejnych wyzwaniach!