Obrazek użytkownika Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Wyzwanie to było realizowane na wielu etapach:

  • podczas rozmów Trójek Klasowych,
  • w klasach na lekcjach z wychowawcą,
  • na spotkaniach indywidualnych z wychowawcą, psychologiem i pedagogiem, opiekunem SU,
  • podczas warsztatów.

W ciagu naszych działań i poszukiwań odpowiedzi na to wyzwanie zauważylismy, że dla wielu motywującym jest mozliwość wyjazdu na staż zawodowy do Niemiec. Dla niektórych też motywujące było mozliwośc otrzymania stypendium, czyli po prostu pieniędzy za naukę.

Duże znaczenie maiła tu rola nauczycieli, którzy poprzez organizacje lekcji motywowali uczniów do pracy działania, rozwijania swoich zainteresowań poprzez naukę.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Do tego wyzwania zaangażowalismy pedagoga szkolnego, ale także wychowawców oraz nauczycieli odpowiedzialnych za projekty międzynarodowe w naszej szkole.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Samo w sobie to wyzwanie było trudno. Różne sytuacje, które miały miejsce w tym roku ograniczyły nas w wypracowaniu konkretnych wniosków i wcieleniu ich w życie.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

W niektórych klasach wzrosła motywacja do nauki i liczymy, że podobnie bedzie w latach kolejnych.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

dzięki za przesłanie relacji! Zorganizowaliście te dyskusje rzeczywiście na wielu etapach, po czym widać Wasze zaangażowanie. Ciekawi jesteśmy, jak dokładnie wyglądały te lekcje z wychowawcą - kto je prowadził, czy miały jakiś scenariusz, kto spisywał wnioski? Chętnie przeczytamy więcej szczegółów, jak to przeprowadziliście.

Zebraliście bardzo ciekawe i różnorodne motywacje i zauważyliście także w rolę nauczyciela. Zachęcamy Was, by zastanowić się, jak wzmocnić motywację uczniów do nauki na podstawie zdobytej już wiedzy lub co zrobić, by rozbudzić także inne motywacje? Dzięki temu możecie wspierać swój proces kształcenia! Cieszymy się, że w niektórych uczniam wzrosła motywacja do nauki, jak to zauważyliście, po czym to poznajecie? Warto byście wypracowali propozycje, jak w tym pomóc kolejnym uczniom i przekazali tę wiedzę nauczycielom. Brawa zrealizowanego wyzwania. Pozdrawiamy!