Obrazek użytkownika Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Janusza Kusociskiego w Sokołowie Podlaskim
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Cała akcja rozpoczęła się od rozmowy z panią Dyrektor, która wyraziła zgodę na przeprowadzenie pogadanki na godzinach wychowawczych.

W klasach przeprowadzono dyskusje, w czasie których uczniowie, wypowiadali się na temat motywacji do nauki i tego dlaczego się ucząa.

Wnioski z dyskusji spisywano, a następnie przekazano do omówienia podczas spotkania przedstawicieli wszystkich klas, gdzie zostały one zanalizowane.

Powstała lista, na której pojawiły się głosy uczniów dotyczące motywacji do nauki.

począwszy od najważniejszych do mniej ważnych.

Ranking czyli hierarchia motywacji wyglądała następująco.

Uczę się ponieważ;

1. Chcę zdobyć nowe umiejętności

2. Będę mieć lepszą pracę.

3. Będę miał zapewnioną dobrą przyszłość

4.Lepiej wiedzieć, niż nic nie wiedzieć

5. Chcę osiągnoć podstawowy cel w moim życiu

Chcę poszeżać horyzonty

7. Uczę się bo wiem że bez nauki będę nikim.

8. Rodzina odemnie tego wymaga

9. Chcę bardziej poznawać świat

10. Rodzice nagradzają mnie prezentami.

Wyciągnięto wniosek, że uczniowie uczą się najczęściej z myślą o swojej przyszłości, mając świadomość, że dobre wykształcenie zapewni im lepsze dorosłe życie.

Zdarzają się i tacy, których motywują najbardziej rodzice poprzez nagrody pieniężne, prezenty, pochwały.

W realizację zaangażowani byli wszyscy uczniowie.

 

Wnioski zostały przedstawione Radzie Pedagoicznej jak i podczas apelu.

Zaplanowano opracowanie i wprowadzenie w życie rozwiązan, które stanowiłyby system motywacyjny w naszej szkole.

Wnioski przedstawiono Radzie Pedagogicznej, jak również rodzicom podczas zebrania.

Zostaną one uwzględnione w pracy nauczycieli, którym będzie łatwiej zachęcić uczniów do wkładania większego wysiłku w zdobywanie wiedzy i umiejętności.

Również podczas spotkania z rodzicami wychowawcy przedstawili wyniki dyskusji klasowych, aby wspólnie z rodzicami jeszcze lepiej motywować uczniów do pracy..

Przedstawiciele samorządów klasowych poinformowali  kolegów i koleżanki o wynikach spotkan z nauczycielami podczas kolejnych lekcji wychowawczych.

 

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W projekt zaangażowani byli wszyscy uczniowie. Pytania zadawane były podczas godzin wychowawczych. Na realizację zadania wyraziła zgodę p. dyrektor.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejszym zadaniem było zwolnić się z lekcji, nauczyciele niechętnie zwalniają tłumacząc się sprawdzianami, kartkówkami bądź powtórzeniem wiadomości. W czasię lekcji godzin wychowawczych nasza grupa również miała lekcje. Musieliśmy wykonać zadanie w czasie naszych lekcji.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Największym sukcesem jest wykonanie zadania. Umożliwienie wszystkim uczniom i uczennicom wypowiedzenia się dzięki rozmowom, w każdej klasie przedstawienie wniosków w formie plakatów.

Poznanie motywatorów uczenia się oraz zrozumienie, że zewnętrzne bodźce oraz wyznaczone cele i ich realizacja są ważniejsze od obiecanych prezentów.

Zrozumienie przez młodszych członków społeczności szkolnej, że motywacja zewnętrzna w postaci prezentów i nagród wystarcza tylko na chwilę, a najważniejsza jest motywacja do działania

Zaangażowanie całej społeczności szkolnej.

Współdecydowanie o temacie ważnym dla wszystkich uczniów.

 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

W naszej szkole obowiązuje Ocenianie Kształtujące. Na początku lekcji przedstawione są cele lekcji, kryterium sukcesu, na koniec zawsze jest podsumowanie lekcji.

Taki sposób prowadzenia lekcji jest też bardzo motywujący do nauki.

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

dzięki za uzupełnienie i wskazanie, co udało Wam się wypracować i jaki macie sposób na przekazanie wniosków nauczycielom oraz poinformowanie uczniów. Gratulacje zrealizowanego wyzwania i udanego działania! smiley

***

Drogi Zespole,

bardzo się cieszę, że udało Wam zorganizować dyskusje w klasach o motywacji. Widać, że włożyliście w całe działanie wiele pracy. Począwszy od zgody dyrekcji, poprzez przeprowadzenie rozmów, a następnie przeanalizowanie wszystkiego w gronie przedstawicieli klas. Dzięki za listę konkretnych motywacji, jakie padały i wnioski z nich! Doceniam Wasz trud, zwłaszcza dlatego, że wiązał się ze zwalnianiem z lekcji, co zapewne było trudne technicznie i jest w tym wiele Waszego poświęcenia.

Piszecie, że wnioski przekazaliście pani Dyrektor i postanowiliście opracować propozycje rozwiązań z naczuczycielami. Mam nadzieję, że udało Wam się już to zrobić. Był to element wyzwania, dlatego napiszcie proszę jakie propozycje działań opracowaliście? Proszę Was o to uzupełnienie, ponieważ brakuje tego elementu, o którym mowa w wyzwaniu, a pytaliśmy o nie także w Przewodniu przy tym wyzwaniu. Uzupełnijcie o brakujący element wyzwanie, abyśmy mogli je Wam zaliczyć. smiley

Dzięki za zdjęcia - widać, że podjęliście wiele pracy. Z pewnością już samo przeprowadzenie dyskusji nie było łatwe i wymagało wiele skupienia i odwagi, a potem jeszcze zebraliście wszystko i wyciągnęliście wnioski- wielkie brawa! laugh Dajcie znać, jak poszedł Wam ostatni etap tego działania! Czekamy na uzupełnienie! wink

Komentarze

Wnioski przedstawiono Radzie Pedagogicznej, jak również rodzicom podczas zebrania.

Zostaną one uwzględnione w pracy nauczycieli, którym będzie łatwiej zachęcić uczniów do wkładania większego wysiłku w zdobywanie wiedzy i umiejętności.

Również podczas spotkania z rodzicami wychowawcy przedstawili wyniki dyskusji klasowych, aby wspólnie z rodzicami jeszcze lepiej motywować uczniów do pracy..

Przedstawiciele samorządów klasowych poinformowali  kolegów i koleżanki o wynikach spotkan z nauczycielami podczas kolejnych lekcji wychowawczych.

Wnioski przedstawiono Radzie Pedagogicznej, jak również rodzicom podczas zebrania.

Zostaną one uwzględnione w pracy nauczycieli, którym będzie łatwiej zachęcić uczniów do wkładania większego wysiłku w zdobywanie wiedzy i umiejętności.

Również podczas spotkania z rodzicami wychowawcy przedstawili wyniki dyskusji klasowych, aby wspólnie z rodzicami jeszcze lepiej motywować uczniów do pracy..

Przedstawiciele samorządów klasowych poinformowali  kolegów i koleżanki o wynikach spotkan z nauczycielami podczas kolejnych lekcji wychowawczych.

Dzięki za uzupełnienie dotyczące przedstawienia wniosków nauczycielom i poinformowania kolegów i koleżanek!