Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Mrokowie
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Realizując to wyzwanie przygotowaliśmy dla naszych kolegów i koleżanek 4 pytania:

  1. Co ciebie motywuje do nauki?
  2. Jaki model lekcji jest dla ciebie najbardziej efektywny?
  3. Czy kryteria oceniania są dla ciebie użyteczne?
  4. Jaki sposób notatek najbardziej pomaga ci w uczeniu się?

Na zebraniu SU zapoznaliśmy z nimi przedstawicieli samorządów klasowych. Przedyskutowaliśmy jak poprowadzić dyskusję w swoich klasach. Chętni uczniowie z poszczególnych klas przeprowadzili dyskusje na zajęciach wychowawczych w klasach 3-8 i 3 gimnazjum zadając uczniom powyższe pytania. O przeprowadzaniu takich zajęć poinformowani zostali również wychowawcy klas i oczywiście dyrekcja szkoły.

Prowadzący dyskusje robili sobie notatki, a następnie wszyscy prowadzący spotkali się i porównali wyniki swoich klas. Niektórymi wypowiedziami uczniów byliśmy bardzo zaskoczeni. Na przykład nie spodziewaliśmy się pierwszym czynnikiem motywującym naszych kolegów do nauki będzie dobrze płatna praca w przyszłości, a nie dobra ocena.

Na podstawie wyników dyskusji zauważyliśmy, że oczekiwania naszych kolegów względem ich nauki są bardzo różne i nauczyciele powinni wziąć je pod uwagę. Trudno było spotkać się z większą grupą nauczycieli, dlatego zorganizowaliśmy na dużej przerwie spotkanie z niektórymi nauczycielami, na którym zaprezentowaliśmy wyniki naszej pracy w klasach. Wspólnie ustaliliśmy, że nauczyciele zwrócą większą uwagę na przygotowywanie zajęć pod kątem pracy w grupach, parach oraz położą większy nacisk na samodzielne wykonywanie przez uczniów notatek w formie: wypunktowania, map myślowych, schematów, tabel. Uczniowie uznali podczas dyskusji, że te sposoby notatek najbardziej pomagają im w uczeniu się.

Poinformowaliśmy na zebraniu SU o wynikach naszych prac, a sugestie uczniów będą wprowadzane przez nauczycieli na ich zajęciach. O naszych działaniach poinformowaliśmy również dyrekcję.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację tego zadania włączyli się uczniowie z samorządów klasowych, nauczyciele przedmiotów oraz dyrekcja.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniej było nam pokonać czas - było go mało. Trudno było umówić spotkanie z nauczycielami - każdy ma dodatkowe zadania - nawet na przerwach.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Za sukces uważamy, że dzięki dyskusjom uczniowie zastanawiali się nad swoim podejściem do nauki. Mogli wskazać co im pomaga w uczeniu się i dzięki temu mogliśmy przekazać naszym nauczycielom ich pomysły, które już są wprowadzane na lekcjach.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

fantastycznie Wam poszło! Opracowaliście pytania, zorganizowaliście spotkanie i chętni uczniowie przeprowadzili rozmowy w klasach - brawo! Kolejnym dobrym krokiem było omówienie wyników na podstawie notatek - dobry pomysł, by się na nich oprzeć i otrzymaliście tak ciekawe, zaskakujące wyniki! Wspaniale, że postaraliście zorganizować spotkanie z nauczycielami, szczególnie gdy było to bardzo trudne i skutkiem tego było opracowanie tak konkretnych wskazówek do pracy! Włożyliście wiele pracy w Wasze działanie i jak zauważacie, pozytywnym skutkiem jest większa świadomość uczniów w tym temacie i praktyczne wskazówki dla nauczycieli. Mam nadzieję, że dzięki zastosowaniu Waszych wypracowanych propozycji w praktyce, uczniowie w Waszej szkole będą bardziej zmotywowani do nauki. Trzymam mocno kciuki! Powodzenia! Gratulacje świetnego działania! laugh