Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Olszewie
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Po przedyskutowaniu zadań zawartych w tym obrzasze stwiedziliśmy, że najbardziej nas nurtuje ten dotyczący motywacji. Spotkaliśmy się z uczniami klas 4-8 przedstawiliśmy zadanie i wspólnie zastanawialismy się jak je rozgryść. Zdecydowaliśmy, że w związku z róznicą motywek wynikającą z wieku podzielimy to zadanie na 3 cykle.

I cykl to wypracowanie klasowych motywek. Uczniowie klasami zbierali się i wybrali wspólne motywatory. Wytworem tch klasowych rozmów były plakaty.Zostały one przedstawione wychowawcom i wspolnie omówione i zawieszone na klasowych gazetkach.

II cykl to spotkanie wszystkich uczniów klas 4-8. Na tym spotkaniu okazała się, że wszystkie klasy rozrzerzyły zadanie o demotywatory.Przedyskutowanie naszych plakatów było trudnym doświadczeniem. Okazało się,na wiele rzeczy mamy rózne spojrzenie. Na plakatach pojawiły się motywatory oczywiste tj dobre oceny, pochwały, ciekawie prowadzone- aktywnie lekcje, tematy leżace w naszych zainteresowaniach. Jednak demotywatorów pojawiło się wiecej i były niepokojące. Dlatego postanowilismy przeprowadzić- wypracowalismy wspólny baner, ktory znalazł miejce na korytarxu głównym

 III cykl to za namową opiekuna SU postanowiliśmy podzielić się swoimi uwagami z gronem pedagogicznym. Zeby nie wygladało to na złowrogość zaprosiliśmy panią pedagog, która nas wysłychała, zrobila notatki i wiele rzeczy wytłmaczyła. Zastanawialiśmy się nad problemami na które mamy wpływ osobiscie i jak radzić sobie w sytuacjach stresujacych.

 Nasze sugestie odnośnie motywatorów i demotywatorów, które zależą od nauczycieli zostały przedstawione na radzie pedagogicznej przez pania pedagog. Po spotkaniu nauczycieli pani pedagog spotkała się z nami przekazala informację z Rady.

Ostatnim zdaniem w tym wyzwaniu było wykonanie plakatu ,, Dobra rada"- zawiera on wszystkie nasze fajne pomusly jak motywaowac nas do naukiTo taka nasza przypominajka- uczniow i nauczycieli.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Zaajgażowani w realizację tego zadania zostali wszyscy uczniowie klas 4-8, pedagog, dyrektor, nauczyciele

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

najtrudniejsza była rozmowa z pedagogiem, podczas której ,, głosno" powiedzielismy o zachowaniach, które nas nie motywuja. Nie odwazylismy się na spotkanie ze wszystkimi nauczycielami.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Udal nam się zintegrowac w gronie uczniowskim. Wspólnie rozmawialiśmy o naszych problemach i się wspieraliśmy, to dodało nam odwagi żeby okreslić,że obecny stan nie jest ,,różowy' i ,że się zle z tym czujemy.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga grupo,

relacja została poprawiona, a ja nadal nie dostrzegam konkretnych odpowiedzi na moje pytania zawarte w komentarzu. Zdecydowałam się jednak na akceptację, ponieważ w treści jest kilka szczegółów, które odnoszą się do mojego pytania. Po pierwsze - gratuluję podejścia do tematu. Bardzo fajnie, że podzieliliście zadanie na 3 cykle, korzystaliście z graficznych (plakatów) metod.

Piszecie: "Przedyskutowanie naszych plakatów było trudnym doświadczeniem. Okazało się, na wiele rzeczy mamy rózne spojrzenie". I ja się bardzo cieszę, że dzielicie się ta refleksją. To tak jest, że możemy mieć bardzo podobne potrzeby, ale strategie na to, jak na nie odpowiadamu mamy już zupełnie inne. Dla wielu osób najwazniejsza jest motywacja wewnetrzna (osiągnięcie celu, świadomość, że się czegoś nauczyłam), dla wielu motywacja zewnetrzna: ocena, pochwała).

Smutno mi się zrobiło, jak przeczytałam, że obawialiście się złowrogości grona (fajnie, że znaleźliscie sojusznika w osobie pani pedagog). Nie bójcie się! Macie prawo być aktywni na terenie szkoły, a to czasami się wiąże z tym, że trzeba komuś zaprezentować efekty pracy, które nie do końca są wygodne dla wszystkich (nie każdy się z nimi zgadza).

Trzymam kciuki, aby Wasz plakat "dobra rada" pomagał każdemu z Was w uczeniu się i nauczaniu. W wolnej chwili wstawcie do relacji czytelne zdjęcie plakatu.

Pozdrawiam Was serdecznie, Joanna

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Droga Grupo,

Dziękuję za dodanie relacji w obszarze „Uczenie się i nauczanie”. Bardzo chciałam zaakceptować Waszą relację, ponieważ widzę w niej ile pracy włożyliście z realizację zadania. W relacji brakuje kilku ważnych kwestii:

  1. W jaki sposób przedstawiliście wyniki dyskusji nauczycielkom i nauczycielom? 
  2. Jakie konkretne propozycje zmian opracowaliście?

Proszę o uzupełnienie relacji o powyższe kwestie.

Pozdrawiam serdecznie