Obrazek użytkownika szkoła podstawowa nr 29 im J. Liszewskiego
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Na lekcji nauczyciel zainicjował dyskusję o sposobach rodziców i nauczycieli , aby zachęcić do nauki. Na kolejną lekcję ochotnicy z klas przygotowali prezentację o motywacji oraz sposobach motywowania. Uczniowie chętnie dzielili się spostrzeżeniami i doświadczeniami z kilkuletniej praktyki edukacyjnej. Uczennice z 4b dodatkowo przeprowadziły także swoją prezentację w klasach ósmych. Zastosowaliśmy praktykę uczniowie uczniom. Młodsze uczennice swoim zapałem i zaangażowaniem miały zarazić najstarszych uczniów w szkole.Po każdej lekcji prezentaje były uzupełniane i wywoływały burzliwą dyskusję. Nawet dzwonek na przerwę nie przerywa dyskusji, przenosił się na korytarz i był kontynuowany. Nauczyciele mieli odzew od rodziców, poprzez e-dziennik, że uczniowie dyskutowali jeszcze w domach. Nauczyciele wnioski z motywowania przypomnieli na godzinach wychowawczych- trening czyni mistrza, systematyczne uczenie się daje najlepsze efekty. Dyskusje pt:"Co nas motywuje do nauki?" przeprowadzono w klasach 4-8, zajął 2 godziny lekcyjne. wnioski przekazywano wszystkim nauczycielom poprzez e-dziennik.

Dzień Wiosny- pokaz talentów w dniu 21.03.2019. Przewodnicząca Samorządu Uczniowskiiego wraz z opiekunami SU i kolegami przeprowadziła eliminacje talentów. Na apelu wystąpiła finaowa 8 utalentowanych uczniów. Zwycięzcę wyłoniło głosowanie na wcześniej przygotowanych karteczkach. Apel trwał 2 godziny zegarowe i był dla klas 4-8. Uczniowie uczniom zorganizowali ciekawie i miło czas.

Debata pt: "Kultura języka" w dniu 04.03.2019 uczniowie, rodzice i nauczyciele dyskutowali o szacunku i sztuce dbania o czystość języka w komunikowaniu się.  Podczas debaty skupiono się na wulgaryzmach wśród uczniów oraz naruszeniom norm grzecznościowych.Propozycje uczestników debaty oraz materiały zostały przekazane nauczycielom poprzez e-dziennik i omówione na godzinach wychowawczych w klasach 4-8. Na terenie szkoły uczniowie przygotowali grzecznościowe zwroty i umieszczali w widocznych miejscach.

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Opiekun samorządu i wyznaczone osoby z poszczególnych klas do prezentacji tematu. Uczennice z 4b do prezentacji w klasach ósmych. Wychowawcy klas 4-8 do podsumowania wniosków z wszystkich klas.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Podsumowanie wnioskow dla wszystkich klas z rożnych poziomów wiekowych. Klasy siódme okazały się najbardziej odporne na większość propozycji motywujących do nauki. Ten poziom wiekowy wykazywał największe zniechęcenie i demotywację.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Największe zaangażowanie i pomyslowość w projekt wykazały klasy czwarte. Ten poziom wiekowy wykazywał ogromny entuzjazm  i pomysłowość oraz najmniejsze zniechęcenie.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
www.sp29.olsztyn.pl
facebook sp29
Dodatkowe informacje: 

wewnętrzne materiały pomiędzy nauczycielami na e-dzienniku, także ogłoszenia do uczniów i rodziców.

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

świetnie, że udało Wam się poruszyć ważny temat, jakim jest motywacja do nauki! Z Waszej relacji wynika, że uczniowie i uczennice bardzo się zaagażowali zarówno w zdobywanie i przekazywanie wiedzy o motywacji poprzez prezentacje, ale także w dyskusje dotyczące tego zagadnienia. Bardzo się cieszymy, że okazały się one tak wciągające, że przeniosły się na korytarz. Świetnie, że przekazywaliście wnioski nauczycielom, dzięki temu będą oni mogli efektywniej Was wspierać.

Z tego, co piszecie wynika jednak, że dawaliście wiele propozycji, z czego wywiązywała się dyskusja, a warto także bardziej szczegółowo spytać uczniów, co sprawia, że oni chcą się uczyć, by poszukać rozwiązań zgodnych z ich potrzebami, wówczas może nie stawialiby tak dużego oporu, o którym piszecie w trudnościach. Co Wy na to?

Świetnie, że znalazły się klasy z dużym entuzjazmem! Krótkie opisy dotyczące debaty i Dnia Wiosny dotyczą chyba wyzwań z innych obszarów - wpiszcie je w odpowiednich formularzach, by mogły być sprawdzone.

Brawa za zorganizowanie dyskusji. Mamy nadzieję, że znaleźliście sposoby, by wspierać uczniów w podnoszeniu motywacji do nauki - już same uświadomienie sobie, jakie są to powody, może wiele pomóc!