Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 51, im. Jana Pawła II we Wrocławiu
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

W gronie Rady Samorządu Uczniowskiego zaczęliśmy się zastanawiać w jaki sposób uzyskać informacje o tym co nas, uczniów, motywuje do nauki. Postanowiliśmy, że przeprowadzimy zajęcia podejmujące ten temat. Rozpoczęliśmy od opracowania wraz z naszym opiekunem scenariusza lekcji (załączamy go poniżej, może ktoś skorzysta :)) i ustalenia, po konsultacji z wychowawcami poszczególnych klas, harmonogramu pracy. Następnie, co oczywiste, sukcesywnie przychodziliśmy do klas i prowadziliśmy zajęcia. Odpowiedzi, które uzyskaliśmy w ten sposób, przedyskutowaliśmy z samorządami poszczególnych klas i opracowaliśmy w fomie haseł. Przedstawiliśmy je nauczycielom na radzie pedagogicznej i społeczności uczniowskiej wywieszając plakaty w obu szkołach. Dzięki temu wielu nauczycieli zmieniło sposób egzekwowania wyznaczanych nam zadań, np. nie stawiają ocen niedostatecznych za braki zadań domowych, tylko ustalili, że każdy, kto w wyznaczonym czasie będzie miał zawsze odrobione zadanie, otrzyma ocenę bardzo dobrą- zgodnie z zasadą "doceniaj nie oceniaj":) Postanowiliśmy też lepiej, intensywniej promować osiągnięcia uczniów i uczennic w innych dziedzinach niż nauka, tak aby każdy mógł być doceniony.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania zaangażowna byłan Rada Samorządu Uczniowskiego, samorządy poszczególnych klas, opiekun samorządu oraz wychowawcy klas, w których odbywały się zajęcia.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Największym problem stanowiło dla nas pokonanie nieśmiałości i tremy, bo mimo iż często występujemy na forum szkoły z różnych okazji, to jednak prowadzenie lekcji to nie to samo. Poza tym nasi koledzy też byli trochę oniesmieleni i trzeba było postarć się, by zaczęli z zaangażowaniem brać udział w zajęciach. O ustaleniu grafiku zajęć, który pasowałby nam (egzamin za pasem, więc nie chcemy opuszczać ważnych lekcji) i wychowawcom, już nie wspomnimy nawet.:)

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem dla nas jest zaangażowanie w realizację tego zadania wielu czuniów i nauczycieli z naszej szkoły, zdaliśmy też sobie sprawę z tego co nas motywuje do pracy i dlaczego warto czasem zrezygnować z przyjemności na rzecz nauki.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Scenariusz 03 03 2019.docx (42KB)
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

świetnie Wam poszło! Brawa dla Was za przełamanie nieśmiałości i tremy - patrząć na efekty Waszego działania, myślę, że było warto! Włożyliście w to działanie dużo starania, co warte jest zauważenia. Świetnie, że zaczęliście od opracowania scenariusza lekcji i ustalenia harmonogramu (podział pracy jest bardzo ważny). Udało Wam sie opracować to, co zebraliście na dyskusjach w klasach. Opracowanie tego w formie haseł i przedstawienie nauczycielom na plakatach to ciekawy sposób. Wspaniale, że przełożyło się to na konkretne zmiany w działaniu nauczycieli. Mam nadzieję, że w przyszłości pomoże to uczniom większej motywacji do nauki. Podoba mi się przykład ze zmianą podejścia, o którym piszecie! smiley Udało Wam się zaangażować w to wyzwanie wszystkich uczniów, opracowaliście propozycje dla nauczycieli i je przedstawiliście - brawo! Gratulacje zrealizowanego działania! Zdecydowanie większa świadomość uczniów, po co się uczyć jest już sukcesem samym w sobie, a jeszcze te zmiany wprowadzane przez nauczycieli! Dobra robota! laugh

Serdecznie pozdrawiam!