Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 58 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Dąbrowskiej w Katowicach
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

O pomoc w realizacji tego zadania zostały poproszone panie psycholog i pedagog. Wspólnie z przedstawicielami Samorządu Uczniowskiego ustaliły zakres warsztatów pt.: „Co mnie motywuje do działania”. Przygotowany został scenariusz zajęć i zaplanowanie warsztaty.

Realizacji tego wyzwania polegało na przeprowadzeniu wspólnych warsztatów prowadzonych przez pedagoga i psychologa, w których udział wzięli członkowie Rady Samorządu Uczniowskiego oraz przedstawiciele poszczególnych klas 4-8 szkoły podstawowej i III gimnazjum.

Następnie uczniowie biorący udział w zajęciach mieli za zadanie przeprowadzić we własnych klasach na zajęciach z wychowawcą warsztaty o tej samej lub podobnej tematyce.

Przeprowadzenie takich warsztatów przez uczniów poszczególnych klas wiązało się wartością dodaną tego wyzwania polegającą na zaangażowaniu się w zadanie grupy rówieśniczej, która korzystała z własnych doświadczeń w tym zakresie. Warsztaty bowiem prowadzone przez specjalistów odwoływały się w dużej mierze do indywidualnych doświadczeń ich uczestników, które wsparte właściwą podbudową merytoryczną przygotowały uczniów do zajęć, które prowadzili we własnych klasach.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację tego zadania zaangażowani byli szkolni specjaliści – pedagog i psycholog, panie które przygotowały scenariusz warsztatów w konsultacji z członkami Samorządu Uczniowskiego. Dodatkowo zaangażowani byli także przedstawiciele poszczególnych klas, którzy w warsztatach uczestniczyli a następnie podobne zajęcia przeprowadzili w swoich klasach.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Trudność w realizacji tego wyzwania stanowiło ustalenie dogodnego terminu. Opóźnienia w realizacji zadania, które były niezależne od realizatorów spowodowały trudność ustalenia terminu, który nie kolidowałyby z innymi zaplanowanymi w klasach wydarzeniami i zadaniami.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem okazało się zaangażowanie przedstawicieli klas, którzy bardzo emocjonalnie podeszli do zadania przeprowadzenia zajęć w klasach. W czasie tych lekcji posługiwali się własnymi doświadczeniami w zakresie motywacji do działania.

Starali się odpowiedzieć na następujące pytania: Czym motywują ich rodzice – co działa na nich a co nie działa? Jakie sytuacje i motywatory sprawdzają się w przypadku systematycznej nauki? Co ich rozprasza w podejmowaniu wysiłku przygotowywania się do zajęć lekcyjnych i odrabiania zadań.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

przyznaję, że fantastycznie to zaplanowaliście i wymyśliliście, by najpierw przygotować scenariusz, potem zorganizować zajęcia dla władz SU i przedstawicieli klas, a następnie zaangażować ich w prowadzenie w swoich klasach. Bardzo dobra praktyka! smiley Wspaniale, że uzyskaliście wsparcie pani pedagog i pani psycholog - warto to docenić! Pomimo trudności, o których piszecie udało Wam się przeprowadzić lekcje. Bardzo pozytywne jest duże zaangażowanie uczniów w to zadanie! Dzięki za fotki - mnóstwo uczniów wzięło udział, jak widać!

Jesteśmy bardzo ciekawi, jakie konkretne wnioski wypłynęły z tych rozmów. Mam nadzieję, że podsumowaliście je jakoś. Warto przedstawić je nauczycielom (czy to na radzie, czy w formie plakatów, czy przez librusa), aby mogli zobaczyć, co rzeczywiście motywuje uczniów do nauki. Warto, aby efekty Waszej pracy przyniosły korzyści właśnie uczniom, dlatego warto opracować propozycje działań budujących motywację, które będą wynikały z wniosków z dyskusji. Co Wy na to? Warto to rozważyć!

Niemniej zrealizowaliście świetnie działanie i włączyliście w nie wiele osób - gratulacje! smiley