Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
5. Uczenie się i nauczanie - Zespół Szkół w Dobrzeniu Wielkim
Jako, iż jesteśmy zespołem szkół: w tym PG, LO, ZSZ, Technikum i utworzona dopiero szkoła podstawowa istnieje u nas kumulacja uczniów z różnych ościennych miejscowości. Przeprowadziliśmy w szkole klasowe konsultacje nt. wprowadzenia zmian w WZO. Przedstawiciele klas zaprezentowali je na spotkaniu SU już w lutym, natomiast propozycje zostały zaakceptowane przez Radę Pedagogiczną już w marcu 2019r. Zmiany zostaną wdrożone od września 2019r.
Wystosowaliśmy oficjalne pismo do Dyrektor Szkoły w tej sprawie, nasze postulaty to:
1. Zmiana zapisu: ilość ocen w semestrze nie może być niższa niż n+2,( gdzie n to liczba godzin przedmiotu )na zapis: ilość ocen z przedmiotu realizowanego w wymiarze 1h tygodniowo to nie mniej niż 3, a ilość ocen z przedmiotu realizowanego w wymiarze 2h tygodniowo nie mniej niż 4.
2. Zmiana punktacji procentowej ocen: 74-51 - dostateczny, 50-40% dopuszczający na: 74-50% - dostateczny, 49-30% dopuszczający
3. Wprowadzenie zapisu: w pierwszy dzień po dłuższej przerwie np. świątecznej czy feryjnej nie będą odbywały się sprawdziany i kartkówki (z wyjątkiem przedmiotów realizowanych w wymiarze 1h tygodniowo)
4. Wprowadzenie zapisu: na czas dłuższej przerwy np. świątecznej czy feryjnej nie będą zadawane zadania domowe.
Zarówno Dyrekcja, jak i grono pedagogiczne zaakceptowały nasze propozycje, teraz w odpowiednio zapisanej formie znajdą swoje miejsce w WZO.
Opiekun SU, opiekun Koła Młodych Aktywistów, wicedyrektor i Pani Dyrektor.
Stworzenie tych zapisów, rozmowy trwały 4 spotkania SU, wsparciem byli nauczyciele - opiekun SU oraz opiekun Koła Młodych Aktywistów.
Wprowadzenie zaproponowanych zmian.
Drogi Zespole,
jestem pod wrażeniem, że udało Wam się wypracować tak konkretne propozycje i gratuluję sukcesu w postaci zatwierdzenia tych zmian przez grono pedagogiczne. Świetnie, że zaczęliście najpierw od przedstawienia uczniom pierwotnego kształtu zasad oceniania. Co prawda badanie miało sprawdzić najpierw, czy uczniowie wiedzą za co i jak są oceniani, wyszliście z innej strony i przeprowadziliście bardziej konsutlacje, ale koniec końców Wasze działanie przyniosło zmianę - zabraliście głos i mieliście wpływ na ważne dla Was kwestie z zakresu oceniania. Mam nadzieję, że te nowe zasady przyczynią się do poczucia, że jesteście lepiej oceniani i chętniej się uczycie. Udało Wam się podjąć rozmowy z nauczycielami i dyrekcją, by przedstawić konkretne pomysły i to jest bardzo cenne, nie tylko efekt, ale także proces, gdzie mogliście spotkać się z dyrekcją na rozmowach i przedstawić swoje zdanie. Oby tak dalej! Powodzenia i jeszcze raz brawa!
- Zaloguj się aby dodać komentarz.