Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. ks. bpa Franciszka Jaczewskiego
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
2.Samodzielnie organizujemy działanie z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości, korzystając z pomysłów zamieszczonych na stronie niepodlegla.ceo.org.pl
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Uczniowie klasy 4 na długiej przerwie przez 6 dni głośno czytali książkę Kazimierza  Szymeczko pt. „A to historia! Opowiadania z dziejów Polski” w ramach wydarzenia „Przerwa z polską historią dla młodszych kolegów” W książce tej Historynek, Wierszynek i Militarek lubią się sprzeczać. Ich kłótnie dotyczą wiele faktów z historii Polski od pradziejów po współczesność. Maja, Amelia i Oliwia czytały m.in. o powstaniu państwa polskiego, chrzcie w Polsce, pierwszym królu, średniowiecznym jarmarku.

Natomiast klasy starsze przygotowywały prace plastyczne „Historia Polski w komiksie”. Teksty i tematyka komiksów została dopasowana do wieku. Były tam m.in. powstania, rozbiory Polski, obrazy z dziejów II wojny światowej (atak na Westerplatte, obrona Warszawy, powstanie warszawskie). Uczniowie poszczególnych klas sami wybierali dzieje Polski, które chcieliby przedstawić. Kierowali się tutaj zdobytą wiedzą, np. podczas lekcji historii i tekstami książki Kazimierza Szymeczki. Klasa 8 bardzo chętnie malowała II wojnę światową klasa 6 - powstanie kościuszkowskie, styczniowe.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację zadania zaangażowani byli członkowie Koła Miłośników Książek, działającego przy szkolnej bibliotece. To oni ogłaszali młodszym o codziennej akcji czytania i sami przygotowywali się do tego. Wybierali teksty, dzielili się nimi, wyznaczali dyżury w czytaniu, przygotowywali się do czytania głośnego w domu, by zrobić to ciekawie i zachęcić młodszych do uważnego słuchania.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejszy był wybór pomysłu na szybkie działanie. W naszej małej szkółce dużo się wtedy działo. Były też inne projekty, do których szkoła się zadeklarowała z udziałem, np.: realizowaliśmy wtedy program "Niepodległa" bogaty w różne działania (wspólne śpiewanie, konkursy, gra terenowa itp.), spotkanie ze świadkiem wydarzeń z II wojny światowej w ramach innowacji pedagogicznej i byliśmy już przez to zapracowani. Prześledziliśmy uważnie pomysły ze strony niepodlegla.ceo.org.pl, by wybrać coś, co nie pokryje się z tym, co się działo w szkole, a było możliwe do realizacji. Spodobał nam się festiwal czytelniczy, ale zaplanowaliśmy własną wersję tego wydarzenia. Chcieliśmy upamiętnić wydarzenie na papierze a najciekawszą formą wydawały się komiksy.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem jest pomysł na działanie i podział pracy między grupy wiekowe kolegów z samorządu.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dzięki za dodanie relacji! :)

Bardzo ciekawe działania, zarówno czytelnicze, jak i akcja z plakatami przedstawiających historię w komiksowy sposób. Fajne pomysły i dzięki za super zdjęcia pokazujące, jak to przebiegało!

Brakuje mi w Waszej relacji odpowiedzi na kilka pytań. Który pomysł ze strony niepodlegla.ceo.org.pl wybraliście i dlaczego ten? Jak Wasz zespół ogłosił informację o akcji czytelniczej, jak ją promował? Jak Wasz zespół poinformował o akcji tworzenia plakatów? Czekam na Wasze uzupełnienie relacji!

Myślę, że dzięki Waszemu działaniu młodsi koledzy i koleżanki mogli się wiele ciekawego dowiedzieć o historii Polski, a plakaty w formie komisku były okazją dla ich twórców do lepszego poznania ważnych dla naszego kraju wydarzeń i zrozumienia ich. :)